Volgens OMAAT staat Kenya op het punt van omvallen.. Zou dit de volgende AB worden of net als Alitalia nog een tijdje voort kabbelen?
Het staat al heel erg lang op omvallen waarbij de vermindering van het KL/AF aandeel zeker heeft bijgedragen. Als je ziet hoe het georganiseert is snap je best dat het failliet gaat. Net als de ondergang van SAA.
Op dit tempo krijgt SkyTeam wel een flinke klap als alliance Alitalia & Kenya staan er zwak voor Kenya heeft vooral een groot netwerk binnen Africa waar de rest van ST volgens mij niet persé erg sterk is Edit --> het ziet er ook niet erg positief uit voor Garuda --> https://asia.nikkei.com/Business/AC/Garuda-Indonesia-cuts-back-again-as-expansion-plan-fizzles Ik vraag me af of er nog ooit airlines (5 star) binnenkort bijkomen. Het blijft jammer dat EY niet meedoet met ST.
Ik heb het gevoel dat ST zich veel meer op Europa/Noord Amerika/Azie richt. Vermoed dat de Afrikaanse markt niet extreem winstgevend is. Geen bewijs voor, maar wat je wel vaak ziet is dat op Afrika toch vaak de vliegtuigen, en mate name business class bij lange na niet vol zitten, enkele routes daargelaten, maar daar vliegt KLM AF en DL zelf op ( LOS, JNB, ACC). KLM gebruikte KQ voor kleinere bestemmingen in de regio, en daar heeft SA en OW ook niet per se een stevige basis.