Kenya Airways Business Light: XP en miles?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door FLJ, 6 aug 2023.

  1. FLJ

    FLJ Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Dit is mijn eerste bericht op dit forum (na al veel meegelezen te hebben) en ik heb een vraag waar iemand hopelijk ervaring mee heeft! Ik ben van plan een ticket naar Kaapstad te boeken met Kenya Airways in business (voor nog geen 1700 euro). Maar het meest goedkope tarief valt onder Business Light en naast dat dit een niet erg flexibel ticket is (wat mij niet uit maakt) vroeg ik mij wel af of dit invloed gaat hebben op het verdienen van XP/miles. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al in de Google matrix gekeken maar daar komen de vluchten überhaupt niet in naar voren.

    De rede dat ik dit vraag is dat ik eerder dit jaar met Air Europa een O class ticket had geboekt en ik er pas later achter kwam dat mij dit geen XP/miles opleverde.
     
  2. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    348
    De boekingsklasse is van invloed op het aantal miles. Als je miles krijgt dan ook het aantal XP dat bij business en de afstand hoort. Geen miles is ook geen XP.
     
  3. FLJ

    FLJ Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Maar geldt dat dan ook voor Business Light tickets? Want als ik kijk op de Flying Blue site bij Kenya Airways dan staat bij Business dit:

    Business Cabin––J: 175%; C, D, I: 150%; Z: 125

    Waar ik benieuwd naar ben onder welke klasse Business Ligt wordt verdiend. Mijn hoop en aanname is klasse Z, maar door mijn ervaring met Air Europa wil ik voorkomen dat ik straks bijvoorbeeld een ticket in O class boek en ik dus buiten de boot val met XP/miles. Dus hopelijk is hier iemand die ervaring heeft met het boeken van Business Light bij Kenya Airways en het ontvangen van XP/miles.
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    348
    Als je via de site van Kenya Airways kijkt kun je na het selecteren van de vluchten rechts onderin op "purchase conditions" klikken. Je ziet dan de voorwaarden, waaronder de boekingklasse.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  5. FLJ

    FLJ Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Die had ik blijkbaar helemaal over het hoofd gezien, dank voor de snelle reactie!
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Wat is/was uiteindelijk de boekingsklasse?

    Qua XP kan een trip naar een land in Afrika met een tussenstop in Afrikaans land 1 naar Afrikaans land 2 erg interessant zijn (meer dan met AF-KLM en een tussenstop in CDG).
     
  7. FLJ

    FLJ Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Het goedkoopste tarief (Business Light) wordt aangeboden als klasse Z.

    Dat betekent in mijn geval 99XP als ik de XP-calculator mag geloven. Namelijk:
    AMS-NBO, Long 2, 30XP
    NBO-CPT, Long 1, 24XP
    JNB-NBO, Medium, 15XP
    NBO-AMS, Long 2, 30XP
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Dit is wel lucratief. Enkele reis met Kenya Airways zou in mijn geval 54 XP opleveren. Met AF-KLM 54 XP.

    Kenya Airways is wel een zorgenkindje qua financiën, dus ergens twijfel ik nog om toch niet met AF-KLM te vliegen als het zo ver komt. Daarnaast vind ik de opstelling in BC van KA niet zo prettig.
     

Deel Deze Pagina