Kans op een Upgrade SFO-AMS met FB-miles

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Global62, 20 sep 2017.

  1. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    Als newbie met een ruim voldoende miles (via AMEX) en schamele Ivory status een vraag. Eind oktober wil/moet ik een week naar SFO en zou graag heen maar als het enigzins kan zeker terug in Business willen reizen. Ik begrijp na een telefoontje met FB dat een upgrade ticket niet te krijgen is nu, en sowieso een beperkte beschikbaarheid heeft. Op de retourdatum 30-10 zijn er zowel met KL als AF nog 40% vd stoelen beschikbaar nu.

    Ik heb dus voor de terugreis de volgende alternatieven:
    vanaf paar dagen voor vertrek tot in het toestel proberen een upgrade te regelen;
    reizen met overstap, maar welke airport aan de westkust heeft de beste mogelijkheiden
    of met AF via Parijs

    Als er op het laatst stoelen beschikbaar zijn, weet iemand in welke volgorde deze dan worden aangeboden, en maak ik dan enige kans? aanbieden/veilen tegen betaling aan Y, upgrades voor Platinum, upgrades aan Y tegen FB miles, IPB-ers :)

    Als ik in de praktijk een redelijke kans maak om met 25.000miles te upgraden dan waag ik mijn kans wel, anders moet ik nu Premium Economy boeken met AF of zo. Alle tips zijn welkom!
     
  2. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    In welke boekingsklasse zit je momenteel?
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik schat de kans überhaupt vrij laag in op deze route, al helemaal voor 25k punten.
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het aanbod bij check-in hangt vaak af van je boekingsklasse.. bij de laagste boekingsklasses moet je denken aan 60.000 mijlen. bij de hoogste aan 25.000.. Ik geef je op KL meer kans dan op AF, omdat SFO-CDG meer een Premium route is zakelijk gezien dan SFO-AMS, maar ik kan ernaast zitten. Bij de gate is mijn ervaring dat de upgrades redelijk gelijk getrokken worden, en moet je op 40-50K rekenen, maar ik ben het met @Sandor eens dat de kans bij check-in al erg laag is, en bij de gate volledig nihil als ze t daar sowieso doen.. Dan kan je het altijd nog aan de purser vragen aan boord.
     
  5. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    dank voor reacties. AF lijkt meer stoelen beschikbaar te hebben in de A380 maar dat zegt op deze termijn natuurlijk niet zo veel. 50-60K mijlen heb ik er nog wel voor over, 187.500 voor een flexibel award ticket SFO-AMS/CDG wordt me wat gortig :)
     
  6. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Op 30 oktober is er gewoon award beschikbaar. Zowel met KLM als met Air France.
    Met KLM vlieg je direct met de B789 om 15:35 naar AMS en kost 112.500 miles en 218 euro belastingen.
    Met AF vlieg je via Parijs in de B77W en nieuwe J klasse (reverse herringbone full flat seats). A318 van CDG naar AMS wat geen bal voorstelt. Kost 75.000 miles en 218 euro belastingen.

    Over het algemeen kun je stellen dat als er award upgrades beschikbaar zijn, men ook kan upgraden vanuit economy naar een hogere klasse. Je kan met de https://www.flyingblue.com/calculator.html berekenen hoeveel miles het kost om vanuit een economy of premium economy ticket te upgraden. Zoals anderen reeds meldden, is het aantal miles afhankelijk van de boekingsklasse.
     
  7. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    bedankt Thijs! Ik kom niet anders tegen dan 187.500 + € 218. Scheelt behoorlijk met wat jij hebt gevonden. Kan dat aan mijn Ivory status liggen? Met FB bellen voor een upgrade heeft geen beschikbaarheid op 30-10 opgeleverd.
     
  8. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    upload_2017-9-22_13-49-37.png
    Zie bovenstaande afbeelding. Ik ben platinum maar ik wist niet dat het aantal te betalen miles minder was? Belastingen waren 199 euro op directe vlucht overigens.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het staat er al boven: special elite
     
    Global62 vindt dit leuk.
  10. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Oh ja :) nooit op gelet. Weer wat geleerd:)
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Gebruik idd de dropdown bij 'show advanced options' om je precieze boekingsklasse te selecteren - dus niet economy of business. Heb een paar keer geprobeerd in de lounge te upgraden vanuit economy N- of V-klasse en dat kostte meer dan 60.000 miles per enkele reis, dus na check-in.
     
  12. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    Inmiddels een mooie optie gevonden. Een award ticket geboekt op de klassieke tarieflijst, heen met de KL605 in economy voor 35000 en terug met AF083 in business voor 62500 miles. Die kwam ineens beschikbaar en een mooi verschil met de eerder alleen beschikbare flex award op KL/AF van 187500 miles! Een beetje lange overstaptijd in Parijs helaas maar dan heb ik in elk geval mijn nachtrust al gepakt:)
     
    Sandor en Daan3 vinden dit leuk.
  13. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    Mooie reis geworden. Maar op de dag van vertrek bleek dat mijn schoonzusje zou gaan bevallen de volgende dag. Bij het inchecken vroeg ik daarom of ze voor mij wellicht een snellere overstap konden regelen in Parijs. De bijzonder vriendelijke dame aan de La Premiere balie had een beter idee en ging even bellen en zo heeft me geheel kosteloos op de KL606 in Business geplaatst waardoor ik 7u eerder thuis kwam. Petje af en een huisje rijker!
     
    Thijs1978, esome, JustinCase en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina