Kan UX boeking nergens ophalen

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FlyRicky, 5 jul 2015.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hi mede IVVers,

    Ik heb via Hipmunk bij Cheapoair.com een UX reis geboekt. Ik heb per email een PNR en bevestigde ticket nummers voor alle reizigers ontvangen, maar ik kan de boeking (behalve bij Cheapoair) nergens ophalen.

    Opvallend is dat de PNR maar uit 5 letters ipv normale 6 bestaat. Ik heb geprobeerd via zowel de KLM als AirFrance sites en apps, Air Europa app en heb KLM een bericht gestuurd maar kan op geen enkele manier mijn boeking openen.

    Volgens KLM Socialmedia komt mijn eticket nummer niet overeen met mijn naam in mijn FB account, waardoor deze niet aan mijn account toegevoegd kan worden. Snap er echt niets van aan gezien boeking en FB naam gewoon overeenkomen.

    Naast dat het verschrikkelijk irritant is dat ik nergens mijn boeking bij de hand kan hebben vroeg ik me af of jullie hier ervaringen mee hebben of dat er een andere manier is de boeking toch op te kunnen halen?

    Rick

    Edit: Overigens, die Air Europa site is echt de verschrikkelijkste airline site die er bestaat :mad:
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Met boekingscode kan ik het formulier niet eens submitten, PNR is geen 6 letters
    Schermafbeelding 2015-07-05 om 17.25.12.png

    Ticketnummer geeft algemene error...

    Schermafbeelding 2015-07-05 om 17.25.46.png
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Probeer je E-ticketnummer eens.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Een PNR van 5 karakters?!
     
  6. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik al geprobeerd, zie tweede image. Verschillende vormen van achternaam ook geprobeerd maar no luck.

    Ja, daarom postte ik hier ook omdat ik het een beetje raar vind allemaal :/. Heb dus wel (voor zover ik kan zien) confirmed ticket nummers.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Weet je zeker dat de 5 karakters je PNR van UX zijn en niet een interne boekingscode van Cheapoair?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben redelijk zeker ja, in de bevestigings email staat een ander boekings # van Cheapoair zelf, plus er staat expliciet bij 'Airline confirmation: Air Europa XXXXX'
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.474
    Leuk Bevonden:
    2.320
    Trofeepunten:
    558
    Kun je Air Europa niet benaderen via Twitter/Facebook? Heb je op checkmytrip.com gekeken? Kan je inloggen op cheapoair? Zo ja, misschien staat de PNR in je profiel bij cheapoair?
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    als je het e-ticket# hebt, kun je dat dan niet gebruiken voor manage my booking ipv het booking#? bij KLM.com ofzo?
    If all else fails, probeer idd Air Europa te contacten, al zullen die je misschien wel weer willen verwijzen naar de OTA. Hopelijk willen ze helpen als je ze de situatie uitlegt!
     
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Staat echt alleen maar de vijf karakter boekingscode...

    Heb ik dus al met ticket nummer geprobeerd, zowel via Manage nu booking als via de sociaal media desk...

    Ik denk dat ik Air Europa idd maar moet contacten of gewoon volgende week hopen voor het beste en retro claimen :)
     
  12. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb via Air Europa en het ticketnummer de boekingscode kunnen krijgen, welke een andere in dan Cheapoair aangaf. KLM Manage My Booking kan hem nog steeds niet toevoegen aan mijn FB account, maar dat los ik dan later wel met een retro claim op.

    In ieder geval ben ik ingecheckt via de app en de 'nieuwe' boekingscode!
     
    SVDH en Flying doc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina