Kaapstad AMS-CPT jan/feb ?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flyer, 3 sep 2019.

  1. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand wellicht een goede tip voor een business class ticket naar Kaapstad met vertrek januari en retour februari?
    Reisduur ca 4 weken
    Max 1 tussenstop

    Ik dacht te zien dat British Airways momenteel de goedkoopste is rond de 2400, wat ik best pittig vind. Air France via CDG ook rond 2500. Kenia Airways is goedkoper, net onder 2000, maar ja met die maatschappij toch liever niet.
    Komt Etihad en Emirates misschien nog met deals in het najaar?
    Alvast bedankt.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Kenya is m.i. Beter dan British airways in business
     
    Godenzoon14 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Even ad random 2 data gekeken, +/- 4 weken, kan wellicht nog een paar euro goedkoper: vertrek DUS/AMS/BRU gekozen ivm makkelijk te bereiken vanuit NL

    BRU -> €1.875 met Lufthansa/South African (A330), 2x overstap (MUC / JNB) zie hier
    AMS -> € 2.052 met Kenya Airways (NBO) zie hier
    DUS -> met AF (A380) kan ook hier bijna vergelijkbaar qua prijs, wel 2x overstap op heenweg, en met South African laatste leg JNB-CPT)
     
    Warren en Thijsk vinden dit leuk.
  4. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt @Ambtenaruh

    Zou de heenreis ook met 1 tussenstop kunnen ?
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Vluchten in de dreamliner van Kenya zijn mij vorig jaar goed bevallen. Mooie korte overstappen in Nairobi en door de overstap meer xp's. Kenya heeft ook geregeld tarieven rond de 1500 euro naar Zuid-Afrika, wellicht loont het de moeite om op een actie te wachten.
     
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Die van Kenya is met 1x overstap.

    Met welke Airline/Partners wil je vliegen...? Ik zou in google/flights je data invullen, je vertrekluchthaven, de klasse, de maatschappijen waarmee je wilt vliegen en dan ook 1 stop of minder. Dan vind je alle vluchten zelf. Je kan dan ook met datumraster / prijsgrafiek en de lengte van je vlucht spelen om te kijken wat het goedkoopste is. Ik denk dat je nu blijft uitkomen op Kenya rond de 2060.

    Andere Voorbeelden vanaf AMS:
    Met Qatar 2x 1 stop heen en terug €2136
    Met *A 2x 1 stop heen en terug €2928
    Met AF/KL 2x 1 to heen en terug €2600ish

    Goedkoopste blijft of vaker overstappen of Kenya. Al zou ik wellicht wel voor Qatar (777 en A350) gaan als ik dit zo zie, scheelt maar 80 euro (de 1stop), voorbeeld Https://flights.app.goo.gl/1jJhz
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2019
  7. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Houd er rekening mee dat (op een aantal opties) je met Kenya airways de laatste leg +/- 7 uur in een Embraer 190 zit met een fuel-stop op VFA...
     
    lloydje33, Warren en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik vlieg meestal naar zuid-afrika met Qatar. Mooie is ook dat je kan combineren BC heen en ECO terug of andersom. En mooie opties met een stopover!
     
    Ambtenaruh en JustinCase vinden dit leuk.
  9. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de opties.

    Ik hoor inderdaad meerdere positieve berichten over de service van Kenya airways. Echter mijn eigen automatische piloot kan ik niet makkelijk afkrijgen van de redenatie: arm land = beperkte budgetten = verhoogd risico veiligheid. Maar ik weet niet of de statistieken die redenatie ondersteunen.

    Mag je eigenlijk ook de stopover in DHO gebruiken om een nachtje in Qatar te verblijven, of moet je in transfer meteen weer verder?
     
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik neem aan dat je DOH bedoelde. Je hebt geen visum voor Qatar nodig dus kun je het vliegveld verlaten. Heb dit vorig jaar ook gedaan om zo even te kunnen slapen tussen 2 vluchten.
     
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Uiteindelijk is elke maatschappij op winst gericht en uit dat oogpunt scherp op de kosten. Zou je dan ook niet meer met Alitalia vliegen omdat die al jaren verlieslatend zijn en dus mogelijk ook beknibbelen op onderhoud?

    Nb. Kenya heeft nu een sale. In januari of februari vlieg je voor circa 1450 in business naar Kaapstad. Het prijsverschil met anderen is nu wel erg fors, maar als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je het gewoon niet doen.
     

Deel Deze Pagina