Ita geeft alleen buisnessclass resultaten bij economyclass search

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door menzo2003, 19 apr 2015.

  1. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben bezig om een reisje in de zomer samen te stellen. ik wil graag naar Noorwegen en Venetië.

    Als ik dit zoek op ita krijg ik alleen maar buisnessclass stoelen bij de KLM terwijl ik zeker weet dat er nog economy plekken beschikbaar zijn. Is er een truc om dit toch geprijsd te krijgen in economy? Of moet ik eens met de KLM bellen?

    Als ik de reis verdeel in meerdere boekingen kan ik het wel geprijsd krijgen maar niet als 1 boeking.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hmm, het komt denk ik doordat het in feite twee aparte reizen zijn: AMS-OSL v.v. en AMS-VCE v.v.

    Als je persé de trip van OSL naar VCE in één ticket wilt, zou ik eens gaan kijken om een one-way te boeken naar Oslo en daarnaast open-jaw ticket OSL-AMS-VCE-AMS. (Of desnoods retour OSL-VCE met KLM waarbij je op de terugweg laatste segment laat vervallen).
    Maar het gemakkelijkst is natuurlijk om twee losse tickets te boeken...
     
  3. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ja, dat ben ik maar gaan doen. Ik vond het alleen raar dat ITA het wel als businessclass kan berekenen en niet als economy
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Tijdje terug had ik dit ook met een open-jaw + AF Mini fare. KLM's twitter team heeft vervolgens voor mij een trip op maat gemaakt.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik denk dat het puur met het tarief te maken heeft.. dat KLMs eco tarieven dit soort routing niet toelaat op 1 tarief.. tenzij je business boekt (en dus flexibiliteit afkoopt)
     
  6. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga ze eens een tweet sturen. Kan toch geen kwaad.

    Het liefst heb je de routing nog ingewikkelder.

    AMS-BGO TRD-VCE VCE-AMS

    En ik wil mijn overstap op Schiphol wel gegarandeerd hebben. En met 2 losse retourtjes staar dat op losse schroeven.
     
  7. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ze hebben me een aanbod gedaan voor 380euro PP. Dit is heel dichtbij 2 retourtjes waar ik geen verzekerde overstap heb.
     
    TheoS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina