InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. KPapjes87

KPapjes87 Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de reacties allemaal! KLM heeft zelf ook mijn vlucht geannuleerd, maar heb dus nog geen voucher gezien... Zal ze dan toch maar eens bellen!

Kan ik gelijk duidelijk maken dat ik het toch wel erg vervelend vind dat ik 100 XP van mijn huidige 130 XP moet 'betalen' om zilver te blijven, terwijl ik met al geboekte (maar dus geannuleerde) vluchten en de nog aankomende XP van de gouden FB AMEX kaart gemakkelijk goud was geworden, en er aan de andere kant mensen die geen enkele vlucht hebben gemaakt allemaal gratis XP toegeschoven krijgen... Vind die keuze van KLM toch nog steeds erg onrechtvaardig, maar die discussie is hier al uitvoerig behandeld ;-)

MoonJ vindt dit leuk.
  2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Bevestigd in het persbericht van Air France, geen woord over restricties, maar wel over het aanpassen van systemen:
    "Air France and KLM also enhance the attractiveness of the vouchers, issued before or after 15th May by adding a bonus of 15% to the total value of the initial ticket. This extra value can be used for a new booking but will not be included in the cash payout after 12 months if no new booking has been made.
    Air France and KLM teams are working on the technical implementation of the enhancement of these vouchers. Further details will be communicated in the coming days."

3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of met het nu gratis wijziging-boekingsbeleid van KLM (alleen evt tariefverschil betalen als je na 22April boekt), je een voucher krijgt voor het verschil als je een nieuwe bestemming/vlucht kiest die goedkoper uitkomt dan je originele ticket? Of heb je dan gewoon pech en werkt het alleen met tariefverschillen bijbetalen, niet terugkrijgen?

4. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Verschil kreeg ik niet terug. Zie mijn post hier #605. Een oplossing is wat Arjen zei in post #610.

Mark88 en MoonJ vinden dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Jouw boeking situatie is echter anders. Jij zou ook geen kosten betalen bij een positief tariefverschil: als ik nu boek (de ná 22 April regeling) zou ik een positief tariefverschil wel moeten betalen. Ik kan dan ook bij een vrijwillige annulering geen voucher krijgen, omboeken is de enige optie

6. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
  7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Misschien interessant voor sommige maar Qatar heeft een promo om status te matchen. Je krijgt dus 1 jaar OneWorld status voor niks. (programma is niet zo spannend maar dat even daargelaten) LET OP PROMO IS GELDIG TOT 23:59 20 maart Doha Tijd
    Je moet status hebben bij:
    -Etihad
    -Emirates
    -Turkish
    -Singapore
    -Virgin Australia
    -South African

Laatst bewerkt: 19 mei 2020
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Wow thanks voor het delen! Komt mooi uit dat ik Etihad Gold heb gehaald net voor de corona crisis. Tof dat ze het aantal Qpoints die nodig zijn om na 12 maanden je status te behouden ook nog eens verlagen voor status-match pax.

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Het lijkt nu dat het weer van de website is gehaald...
    https://onemileatatime.com/qatar-airways-status-match/

Update: Qatar Airways has pulled the webpage for the status match promotion. I’m not sure if they’re still offering the promotion or not, but it can’t hurt to email.

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Correctie de site doet het weer.

Laatst bewerkt: 19 mei 2020
    VinceG en JosEnrafNonius vinden dit leuk.
  11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Je moet wel statements van de laatste 2 maanden toezenden. Zal bij velen niet veel op staan :D

MoonJ, DirkOnTour en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Haha ja erg apart dat ze de afgelopen 2 maanden doen, want ze weten zelf ook wel dat daarin niemand zowat kon reizen toch. Ikzelf heb ze gewoon een Activity History screenshot gestuurd van January t/m Mei.

VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Houd ons op de hoogte. Ben benieuwd hoe kritisch ze naar de data’s kijken.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Even tussen de corona door: iemand een suggestie wat met 40K Lufthansa miles te doen? Heb geen status bij *A, dus het liefst in business class.

15. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Het wordt bij Miles and More pas echt interessant bij 55K mijlen. Voor dat aantal heb je een zogeheten Meilenschnäppchen-vlucht naar Noord-Amerika. Iedere maand zijn er diverse routes voor dit aantal beschikbaar.

Mocht je snel de miles voor een schappelijk bedrag willen aanvullen, dan is een digitaal abonnement van de weekendbijlage van de Frankfurter Allgemeine Zeitung wellicht interessant. Je krijgt deze maand 13K mijlen voor een jaarabonnement van 190,80. Dan ben je bijna bij de 55K :)

MVA20 vindt dit leuk.
  16. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ah, dat klinkt goed! En dan een paar hotelreviews schrijven om de 55K aan te tikken. Dank voor de tip! :)

Deze 40K miles heb ik d.m.v. de M&M credit card en wat losse vluchten bij elkaar gesprokkeld. Ik vlieg te weinig met *A om genoeg punten te sparen om het saldo af te toppen binnen de geldigheidsduur. Als ik al met *A vlieg, is dat meestal met Lufthansa zelf als ze een sale hebben (P-klasse). Dan is het de moeite niet om het bij M&M te laten crediteren @ 4 miles per euro...

Joost82 vindt dit leuk.
  17. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Helaas, het schrijven van hotelreviews bij Holidaycheck levert sinds kort (wellicht tijdelijk) geen mijlen meer op. Wat wel nog interessant zou kunnen zijn, is het kopen van cadeaubonnen bij Cadooz via de Duitse M&M Shopping Portal. Momenteel krijg je acht mijlen per Euro. Helaas is dat niet de tien die je tijdens sommige andere maanden kan scoren, maar nog altijd is het niet slecht. Je moet dan wel natuurlijk zo nu en dan boodschappen bij de oosterburen doen om er profijt van te hebben. De punten worden de volgende werkdag bijgeschreven :)

In die shopping portal staan trouwens nog meer winkels die interessant kunnen zijn, en een flink aantal levert ook naar Nederland. Standaard krijg je een mijl per Euro, maar iedere maand zijn er een nieuwe groep aanbieders die je een veelvoud aanbieden.

MVA20 vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Een hotel boeken via Miles and More is ook wel gunstig. Levert minimaal 1000 miles per nacht op en prijs ligt meestal in lijn met andere brokers. Zelf goede ervaringen mee, punten staan er vaak binnen een paar dagen bij.

Joost82 en MVA20 vinden dit leuk.
  19. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Dat kan inderdaad ook hard gaan. Soms biedt M&M Hotels & Cars een bonus voor de allereerste boeking, waarbij je extra punten krijgt voor een boeking boven een bepaald bedrag. En wanneer je je inschrijft voor de nieuwsbrief, krijg je ook nog 1000 mijlen na het afronden van het eerste verblijf.

lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina