InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Ja genoeg? Zullen er geen tientallen zijn? Kunnen we het op 1 hand of op 2 handen tellen? ;)

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.683
    Trofeepunten:
    598
    Denk dat je je hier in vergist. Ken zelf alleen al tientallen mensen die een US Card hebben. Het is niet zo'n ingewikkeld proces.

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    28
    Is er op dit forum ook een apart topic voor Emirates? ik kan het zo gauw niet vinden terwijl dit best vreemd is.. één van de beste airlines ter wereld en die gem. 3x per dag op Schiphol vliegt.

4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.683
    Trofeepunten:
    598
  5. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    28
  6. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    niemand gaat je tegenhouden het nieuw leven in te blazen ;)

7. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    768
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben blij dat ITA Airways uit SkyTeam gaat verdwijnen want hun klantenservice is echt de aller- allerslechtste die ik ooit heb meegemaakt. Zoals ik op 24 februari schreef ga ik begin April een weekend naar Sardinië toe. Ik schreef summier dat het boeken nogal een gedoe was maar ik dacht toen dat alles voor elkaar was. Little did I know….

Ik moest mijn ticket boeken via hun callcenter want ik had nog een 100 euro voucher liggen die je dus (heel irritant) niet kunt verzilveren via hun website. Als ik had geweten wat voor ellende die voucher zou veroorzaken dan had ik die voucher met liefde doormidden gescheurd.

Uiteindelijk 13 (!) keer met hun callcenter gesproken, ik heb inmiddels 18 e-mails van hun ontvangen waaronder 13 tickets. Het is echt onvoorstelbaar dat (de klantenservice van) een luchtvaartmaatschappij zo extreem faalt bij hun meest basale, meest belangrijke taak: het verkopen van tickets aan klanten. Laat staan business class tickets aan platinum members.

Ik kan hier een boek over schrijven maar hier volgt een enigszins compacte samenvatting. Pak je popcorn en huiver mee:

Maandag: Allereerst blijkt ‘s ochtends als ik bel mijn voucher verlopen te zijn (terwijl deze tot augustus 2025 geldig was), ik zou gelijk worden teruggebeld maar dat gebeurde ‘s avonds om 19 uur pas: 58 minuten aan de telefoon gehangen omdat de klantenservice medewerker niet snapte niet welke vluchten ik wil hebben en aangeeft dat de vluchten die ik wil boeken niet bestaan (terwijl ik die route gevonden heb via hun website en ze letterlijk voor me op mijn scherm heb staan). Vervolgens geeft hij toe dat ik toch gelijk had en de vluchten wel bestaan. Omdat ik doorhad dat hij totaal geen benul had wat hij aan het doen was heb ik twee keer heel vriendelijk en beleefd vlucht voor vlucht, tijdstip voor tijdstip gecheckt dat wat hij voor mij ging boeken ook de vluchten waren die ik geselecteerd had. Nadat dit ‘gelukt’ was ontving ik geen bevestiging en ticket in mijn mail (“nee dat komt morgen pas”) maar toen ik naar mijn boekingscode vroeg, die kreeg en ophing kwam ik er in hun app pas achter dat hij de verkeerde vluchten had geboekt. Toen direct terug gebeld, hij paste de vluchten direct aan naar de juiste en stuurde vervolgens alleen een overzicht per mail maar geen ticket. Ik was inmiddels doodop dus wilde alleen alvast mijn stoelen op rij 1 selecteren en dat ticket zou dan de dag erna wel komen: website geeft foutmelding dat ik de klantenservice moet bellen. Laat maar.

Dinsdag: klantenservice gebeld, blijkt dat er wel een nieuw ticket is maar deze is niet gekoppeld aan mijn boeking. Kan niet direct worden opgelost. (Als ik niet had gebeld had ik dus op Schiphol gestaan en niet meegekund). Ik word ‘s middags gebeld en die zelfde niet zo snuggere medewerker van de avond ervoor gaf aan dat er nog geen ticket kon worden aangemaakt omdat ik nog moest betalen voor de gewijzigde vluchten die ik zou hebben aangevraagd. Nou, ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen cent ga betalen voor een fout die hij gemaakt heeft. “Oh, oké.” Daarna word ik weer teruggebeld, “u hoeft toch niet te betalen en het ticket is nu geregeld”. Ik vraag waar mijn bevestiging blijft en nog tijdens het gesprek komen die eindelijk binnen…Met alleen mijn outbound vluchten er op. “Waarom staan mijn inbound vluchten er niet op?” “U had toch alleen een probleem met uw uitgaande vluchten?”, was het antwoord. Ik zei “dit is voor het eerst in de 20 jaar dat ik vlieg dat niet mijn heen en terugvluchten op een boekingsbevestiging staan. Ik wil graag een volledige boekingsbevestiging hebben.” “Oké ga ik u sturen”. Niets ontvangen. “Kunt u alstublieft mijn stoelen selecteren?” “Nee, dat kan niet. Dat kan de baliemedewerker doen op de dag van vertrek als u uw koffer afgeeft op Schiphol.” “Dan zijn die stoelen op rij 1 toch al lang vergeven?” “Daar kan ik niets aan doen meneer”.

woensdag: ik kon nog steeds geen stoelen selecteren, weer teruggebeld. “Oh er gaat iets niet goed, want ik zie u terugvluchten niet meer!” . Blijkt dat die niet zo snuggere medewerker mijn terugvluchten UIT MIJN BOEKING HAD GEHAALD en mijn retourticket dus op miraculeuze wijze had veranderd in een enkele reis. Onvoorstelbaar. Daarna vier keer achter elkaar een nieuw ticket ontvangen met daarop de heen en terugvluchten. Maar nog steeds geen stoel te selecteren op de heenreis alleen op de terugreis (beide business class natuurlijk)

donderdag: op de zoveelste boekingsbevestiging die ik inmiddels had ontvangen stond mijn flying blue nummer alleen ingevoerd bij de terugreis maar niet de heenreis. En ik kon nu wel kosteloos een stoel (alleen rij 2, niet rij 1) selecteren op de terugreis maar voor welke stoel dan ook op de heenreis moest ik betalen. Al mijn vorige vluchten met ITA heb ik altijd kosteloos een stoel op de eerste rij kunnen selecteren maar nu moest ik 39 euro per vlucht per stoel gaan aftikken (5x 39 euro). Weer teruggebeld, die medewerker kon mij niet uitleggen waarom ik wel kosteloos een stoel (vanaf rij 2) kon selecteren op de terugreis maar niet op de heenreis. Terwijl de boekingsklasse J op de heenreis hoger is dan I op de terugreis. “Ik kan u niet helpen, u moet een mail sturen”.

‘s avonds twee uur besteed aan het hele absurde verhaal op schrift te zetten en ik was het inmiddels zo zat dat ik voor het eerst in mijn leven een eisen lijst heb ingestuurd met zeer redelijke maar noodzakelijke eisen waaronder dat een senior medewerker van ITA mijn boeking en ticket van A tot Z controleert omdat ik absoluut geen vertrouwen meer had in hun NL klantenservice , dat bij elke vlucht mijn FB nummer komt te staan en dat ik (als skyteam elite plus/platinum member) kosteloos op rij 1 word gezet, dat al mijn vlucht segmenten in business class zijn zoals aangegeven tijdens het boeken, een geste van goede wil van ITA omdat hun reputatie inmiddels in duizend stukken lag en als laatste: additionele trainingen voor hun klantenservice personeel om andere passagiers dit drama in de toekomst te besparen.

maandag: week nadat het drama begon, eindelijk een respons! Summierder dan dit kon niet: “We informeren u hierbij dat uw ticket is aangepast. Mocht u nog verdere vragen hebben dan horen we dat graag”. In de bijlage weer een nieuw ticket: het enige wat ze gedaan hebben is mijn fucking flying blue nummer aan mijn boeking toegevoegd en verder niets. Noppes. Nada.
    Ik was inmiddels zo kwaad dat ik hen heb terug gemaild dat hun reactie extreem teleurstellend en frustrerend was, dat geen enkele passagier ongeacht reisklasse of frequent flyer status zo door een airline behandeld hoort te worden en dat als ik niet binnen 24 uur volledig antwoord heb gekregen ik een advocaat inschakel. Nog nooit gedaan in mijn leven gedaan, maar ik had hen meer dan genoeg kansen gegeven om het zelf op te lossen.

dinsdag: geen reactie

woensdag: plots gebeld door ITA airways: “u had een probleem met uw kinderwagen had ik begrepen?” “Nee, niet bepaald. Wel met mijn business class ticket naar Alghero wat ik al een week probeer te verkrijgen. Mijn naam is FlyingBlob…..” Paniek aan de andere kant van de telefoon. “Oh ja, ja … eh… ik zie hier staan dat er nog een probleem was met uw stoelen?” Ik voor de zoveelste keer het hele verhaal uitgelegd en aangegeven dat bij mijn 16(!) ITA airways vluchten in 2024 ik altijd kosteloos een stoel kon selecteren maar nu niet. “Oh wat vervelend meneer”. “Dus kunt u mij dan nu op rij 1 zetten?” “Nee, dat kan niet meer daar moet u 39 euro voor betalen, maar ik kan u wel overal op stoel 2 zetten als u wilt”. Om te voorkomen dat ik mijn ogen zou gaan uitsteken met het houten roerstaafje in mijn matige bak kantoorkoffie heb ik uiteindelijk maar mijn akkoord gegeven voor een kosteloze plaatsing op rij 2”.

Nu komt de klap op de vuurpijl.

Als laatste zei de medewerker aan de telefoon: “De reden dat ik u ook nog belde is om aan te geven dat ITA airways het ontstane ongemak dat u heeft ervaren heeft met het boeken van uw ticket heel vervelend vindt en biedt u daarom ter compensatie….

een voucher van 300 euro aan.”

FlyingFonz, Ambtenaruh, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63

9. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Sorry ging niet helemaal volgens plan!

10. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Wat een gedoe zeg... Je zou bijna chef klantenserive op LI een berichtje sturen met waar de fuck ze mee bezig zijn.

Ruut en FlyingBlob vinden dit leuk.
  11. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Oef, ik voel met je mee. De totale machteloosheid en het gevoel verdwaald te zijn in het systeem bizar gewoon. Ik zou zeggen Viva Italia maar het kan net zo goed de KLM zijn. Overigens, het verschil in kwaliteit tussen call center medewerkers kan immens zijn. Als ik het gevoel heb dat de persoon aan de andere kant de materie niet beheerst verbreek ik tegenwoordig gewoon de verbinding en bel opnieuw met een beetje geluk krijg je dan wel een doortastend persoon aan de lijn. Slechtste wat ik meemaakte was telefonisch een milesboeking maken met Malaysian Airlines via de KLM lijn. Kreeg een Franstalige Belg die gebrekkig Nederlands sprak en de naam van mijn vrouw verkeerd geschreven had in de boeking. Ik belde hem terug en de schat haalde de boeking eruit om hem opnieuw te maken en kwam er toen achter "dat er geen plaats meer was voor mevrouw in de BC" Net als jij startte toen de grote Kafka show. Sinds dien pik ik het bij voorbaat niet meer en verbreek gewoon de verbinding.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  12. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    768
    Trofeepunten:
    123
    Ik zat er aan te denken om Carsten Spohr (CEO Lufthansa) een berichtje te sturen: bewaar het bonnetje van je ITA aankoop goed!

Het lastige is; bij ITA zitten gewoon drie nederlands sprekende gasten achter de telefoon en that’s it. Ik heb uiteraard gezegd dat ik die niet zo snuggere gast niet meer wilde spreken maar er waren weinig andere opties. Ik hoop dat mijn reisje goed gaat, maar die 300 euro voucher ga ik dus never nooit verzilveren. Ze wilden me niet kosteloos op rij 1 zetten (5x39 =195) maar wel 300 euro geven voor een toekomstige boeking. Ik geloof dat dit hun dus meer geld kost dan mij gewoon op rij 1 te zetten. Maar ik wil er verder niet meer over nadenken. Dit heeft me al zo veel stress opgeleverd dat ik eerlijk gezegd blij ben als deze vakantie geweest is en ik nooit meer bij ITA aan boord hoef te stappen.

Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.761
    Trofeepunten:
    428
    Wel verzilveren en niet gaan is beter :rolleyes:

Maar wat een ellende zeg!

FlyingBlob vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.165
    Trofeepunten:
    358
    Wat wel is, de reguliere klantenservice heeft maar beperkte mogelijkheden en worden natuurlijk afgerekend wat ze doen.
    Als de policy is dat je moet betalen voor rij 1, dan kunnen ze dat niet zomaar negeren, want als ze dat doen dan moeten ze zich mogelijk verantwoorden.

Als dan de hele case onder aandacht van een manager komt, en die dan ook denkt wat hier gebeurd is kan niet, heeft die wat meer mogelijkheden tot 'verzachten van de pijn' door bijvoorbeeld gevan van een voucher.

Als blijft de long read van boekingsproces natuurlijk wel bijzonder, maar goed, ook bij mijn werkgever zie ik soms mensen stuntelen met de meest eenvoudige vragen, en heeft men werkelijk waar geen idee wat men aan het doen is.

15. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Kan iemand voor me de load van QR989 (MEL - DOH) van komende maandag (17 maart) eens checken? Net online ingecheckt, had (gelukkig) al stoelen gekozen, maar meestal de maandag na de race is het overboekt...en ook al regelmatig een upgrade gehad (of het verzoek langer te blijven ;)). Was gewoon benieuwd! Met dank!

16. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    112
    Trofeepunten:
    33
    En dan…? Dan weet je het… en kan je over jouw kans op een upgrade fantaseren…?

Ik snap dit nooit zo goed, de teleurstelling dat je geen upgrade krijgt is misschien wel groter dan dat je relaxed in economy had gezeten.
    Ik bedoel: als je business wilt vliegen dan betaal je er toch voor?

Prima als je wilt dromen maar je komt er vanzelf wel achter hij de gate of in de lounge … scheelt je een hoop zorgen vooraf.

PS: en dan ook nog geen geld voor ExpertFlyer over hebben

Godenzoon14, Maarten_22, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3

Bijgevoegde bestanden:

• QR989.png
      QR989.png
      Bestandsgrootte:
      63,2 KB
      Weergaven:
      67
    RickJansen en FlyingFonz vinden dit leuk.
  18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Tuurlijk captain obvious, daar hebben we een forum voor, toch? Om elkaar te helpen? In plaats van zo'n...nouja, laat ook maar :) Een upgrade kost -op dit moment- een krappe 3000 euro en nee, dat heb ik er niet voor over. Origineel was het ticket in business 7500 euro. Maar, als platinum met econoy flex maak je behoorlijk wat kans op een comp upgrade, zéker omdat het een dag is dat Melbourne weer leegloopt omdat het grote evenement af is gelopen, zitten de vluchten over het algemeen vol. Verwachtingsmanagement. Ik weet heel goed waar ik voor betaald heb en ga nooit uit van een upgrade, maar vind het wel fijn om te weten of er een kans is, that's all.

En nu weer mensen constructief helpen zou ik zeggen, net zoals @Oscar doet (thanks!), want aan veronderstellingen hebben we hier helemaal niks.

stefan_vdb, Ambtenaruh, Gin_klm en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
  20. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Het lijkt erop dat juist de business class overboekt is i.p.v. de economy.
    @RickJansen Je schrijft om wellicht langer te blijven. Wat is de denied boarding compensatie tegenwoordig bij QR (buiten Europa)?

Deel Deze Pagina