Heeft iemand ervaring met het boeken van tickets via booking.com? Ik ben geen fan van ze maar dit keer is het prijsverschil zo groot dat ik het overweeg, tenzijj er mensen zijn met slechte ervaringen. Krijg je je PNR's zodat je op de website van de luchtvaartmaatschappij je FF nr in kan voeren?
Heb dit 3 maanden terug een keer gedaan met een Latam vlucht. Kreeg inderdaad de PNR en kon via Latam's site m'n boeking beheren.
Zelfde ervaring als @Ruut met China Eastern vlucht. De interface van hun website, waarbij enige kennis van Chinees behoorlijk helpt, was niet echt een succes. Maar ik kon de boeking beheren met verkregen PNR en FF nummer toevoegen. Vlucht was afgelopen zomer.
Ik heb nog geen tickets via hun geboekt, maar tot nu toe wel al mijn hotels en b&b’s (daarom ook booking genius level 3 nu) en dat is tot nu altijd goed gegaan. Er is slechts een keer een minuscuul foutje geweest namelijk dat het hotel mijn dubbele voornaam andersom had binnengekregen in hun systeem. Maar dat is maar 1x geweest bij 1 hotel. Verder altijd alles vlekkeloos.
Ondertussen ook al meerdere fares via booking.com geboekt. Idem wat de rest zegt. Waar je wel rekening mee moet houden is hun annuleringsbeleid, veel strikter dan die van de airline zelf. QR ticket via booking nog 1.5 week terug moeten annuleren, kreeg slechts €36 terug waar er bij direct boeken met QR zelf er €150 van de fare werd afgehaald, verschil van zo'n €500 euro
Ik had uiteindelijk besloten om door te vliegen naar DUS en mijn kans te wagen op vergoeding volgens EU261. 28 september gelijk de claim aangemaakt, en zojuist bericht gehad met excuses en een voucher van 800 euro. Achteraf gezien dus goed dat ik toch door ben gegaan naar DUS
Even benieuwd naar jullie aanbevelingen! Op mijn vlucht van Bilbao>Parijs>Toronto is de bagage op Parijs achtergebleven. Bij aankomst bij de balie gemeld, en een PIR ingevuld. Medewerkster gaf aan voor Platinum/Ulti 165eur/250CAD vanuit AF te kunnen toezeggen, maar dat meer dan dat prima was en bonnetjes ingestuurd konden worden. Toen dag 1+2 toiletartikelen, kleding (en wat sportartikelen) gekocht. Ondertussen ook Amex/AXA gebeld en daar via de platinum kaart 400eur/600CAD toegezegd gekregen. Uiteindelijk 30 uur later heb ik de koffer weer gekregen, maar de eerste halve dag was ik kwijt van mijn vakantie omdat ik niet de stad kon ontdekken, maar spullen moest kopen. Totaalbedrag zo'n 360 euro. Bij wie kan ik het beste wat declareren? Bij AF klagen voor 'gederfd reisgenot' door eerste dag spullen moeten kopen, en de bonnetjes voor kleding etc. bij Amex opgeven? Ik ben overigens inmiddels ultimate, misschien heeft dat ook nog impact op compensatie vanuit AF?
Ik snap die toezegging van 165 EUR niet. Je mag nl kopen wat je nodig hebt. Als jij toevallig naar een bruiloft gaat en je moet een kostuum kopen van 100 EUR, krijg je die gewoon vergoed. En dat is niet afhankelijk van Plat/Ulti of welke andere status dan ook. Volgens mij kan je alles bij AF claimen en daarnaast voor het "ongemak" ook die 400 EUR van Amex opstrijken.
In de verzekeringsvoorwaarden van Amex staat dat er tot €400 gedeclareerd kan worden voor noodzakelijke items. Niet dat er een reisongemakkenvergoeding van €400 uitgekeerd wordt. Vraag is vooral omdat bij AF misschien ook nog 'compensatie' gegeven wordt, waarbij Amex dan alleen de bonnetjes accepteert. Moet bij AF nog meer klagen, want de special meal was niet geleverd op de heenweg, op de terugweg verkeerde special meal én de wifiverbinding was kapot van Toronto>cdg (wel een dag van tevoren netjes een SMS'je gekregen). Iemand ervaring of het handig is om dit in verschillende klachten in te sturen (per vlucht via het online formulier) of als één klacht voor de boekingscode?
Amex vergoedt alleen schade die andere partijen niet vergoeden. Je moet dit bewijzen met de correspondentie met AF. Hier zijn gaan ze streng mee om. Je moet eerst de schade claimen bij AF. Let op, hiervoor gelden wettelijke termijnen. Je kunt niet te lang wachten. Ik dacht maar 2 of 3 weken na retour koffer. Je hoeft overigens geen goedkope spullen te kopen en de hele stad afreizen om prijzen te vergelijken. Ga gewoon naar een grote shopping mall of winkel in de buurt van je hotel. Schade voor een hele dag gederfd reisgenot zal moeilijk te claimen zijn. Wellicht wel de taxibonnetjes naar de stad.
Ik voelde me wel bezwaard om een jas bij bijv. Arc'teryx te kopen, ondanks dat ik geen warme jas tot m'n beschikking had (warme in de koffer, dun jasje in handbagage). Houd sowieso niet van impulsaankopen, dus kon in de tussentijd geen fijne jas vinden. Heb het bij een warme trui gehouden (die zelfs in de aanbieding was haha), handschoenen/sjaal, samen met toiletartikelen, ondergoed, zwemspullen. Ook een leesboek gekocht, of gaat declaratie daarvan alarmbellen laten rinkelen? Parkeerkosten en belkosten verzekering zal ik ook opgeven. Het leek me altijd geweldig om dit mee te maken want 'alles kopen op geld van de verzekering' maar uiteindelijk kost het je op de bestemming onnodige tijd en gedoe om dingen te kopen die je niet nodig hebt (als je koffer er was).
Een leesboek lijkt mij geen eerste levensbehoefte Ik mag toch hopen dat dit een grap is? Ik betaal geen premie om jouw een nieuwe garderobe te laten shoppen. Mijn koffer was vorig jaar een dag te laat bij thuiskomst. Ondanks een Air France business class ticket en ondanks mijn flying blue gold status en ondanks dat ze eerst met de verkeerde koffer bij mij kwamen aanzetten heb ik alleen de 6 euro compensatie gekregen voor de tandenborstel en tandpasta die ik gekocht had bij de Albert Heijn. Geen miles, geen financiële goedmakertjes. Niets. Je kunt er wel volledig in een Karen-kramp schieten maar je kunt ook zeggen: jammer dat ze niks extra’s doen maar fijn dat ze hem gratis thuis kwamen brengen en ik heb nu een geestig verhaal voor mijn collega’s bij de koffieautomaat. Ze hadden ook kunnen zeggen: u kunt hem morgen op Schiphol bij deur 16 komen halen.
In principe enige compensatie ontvangen vanuit de luchtvaartmaatschappij voor een vertraging van bagage is zo gek nog niet natuurlijk, want je hebt wel degelijk wat issues als de bagage er niet is en je niet weet of en wanneer het komt. En bij het claimen bij een luchtvaartmaatschappij, daar betaal je geen premie voor. En in de bedrijfsvoering is voor bagage, cargo of reguliere passagiersbagage gewoon een bedrag gereserveerd voor claims, want het vervoeren hiervan wordt apart berekend en daar kleven ook bedrijfsrisico's aan. Wel snap ik de strekking van het verhaal, en mijn motto is ook om alleen een claim in te dienen als ik echt overlast ervaar en dan alleen voor de zaken die ik nodig heb. Er zit ook een verschil voor bagage kwijt op de heenreis of terugreis natuurlijk, want thuis is de overlast een stuk minder.
Same, ik heb ook een hekel aan het "claimen om te claimen". Werkt uiteindelijk alleen maar onvoordelig voor mensen die echt overlast hebben ervaren.
Net dus DOH - SGN - PNH gevlogen in een VA kist voor QR. Inderdaad de premium economy stoelen en genoten! DOH - SGN was 7,5 uur, waarvan ruim 6 geslapen. Werd wakker toen ze het ontbijt alweer op aan het halen waren (heel lief neergezet op de uitklaptafel, niks gemerkt). Daarna anderhalf uur wachten en werd het schoongemaakt, mochten wel blijven zitten. Toen binnen 40 minuten naar PNH gevlogen maar denk dat er max 60 mensen in de 777 zaten. Is wel 5th freedom. Van mij mogen ze vaker deze toestellen leasen!
En...op de terugweg omgedraaid 'geqatar-ed'. Zou eigenlijk een QR 777 zijn, maar nu dezelfde ex V.A. kist. Dus kon bij het online inchecken weer gratis een premium eco stoel boeken, prima! En straks door in business naar Brussel dus voor de eerste keer naar Al Safwa, benieuwd!
Een wel hele dubbele reis vanuit Cambodja naar Brussel. Van Phnom Penh naar Cambodja zat ik 'gewoon' premium eco, wat prima was. Tijdens de technical stop kreeg ik te horen dat ik ge-upgrade was naar business, top, zeker met eigen bar. De reis naar BRU was al geupgrade met Qcredits. Dus ik ging rond half 12 al safwa binnen en ging meteen kijken of er nog 'kamers' waren, daar mijn vlucht vertrok om half 9 in de ochtend. Er waren geen private rooms meer, maar wel een family room die ik mocht hebben. Daarna naar het restaurant; ik ging onder andere voor de lobster tail en biefstuk wat smakelijk was. Toen ben ik gaan slapen...en rond 5 uur werd ik wakker met hele heftige buikkrampen. Niet lang daarna gevolgd door flink, flink overgeven. Direct met de staff in contact getreden; niet best. Toch naar mijn vliegtuig gegaan. Daar zag de crew ook dat het niet te best was...en is er zelfs overwogen om me om te boeken naar een latere vlucht. Uiteindelijk toch meegegaan, maar het was (zelfs in qsuites) een helse vlucht. Personeel heeft uitstekend gezorgd...nu blijkt het een bacterie/ voedselvergifting geweest te zijn. Heb alles wat ik gegeten heb op moeten geven en men denkt dat de lobster tail de oorzaak is. Ik ben bijna nooit ziek, maar deze pijn was echt hels. Inmiddels wel aan de beterende hand. Verder heb ik (buiten in de business class van SGN naar DOH, en dat was 7 uur daar voor) niks gegeten. Wel erg jammer dat me dit net in de eerste keer gebeurt dat ik al Safwa boek. Ik vraag me af of het nuttig is om hun daar nog een mail over te sturen. Het gaat me niet om ergens een slaatje uit te slaan...maar misschien zijn er andere passagiers die dit ook ervaren hebben...wat zouden jullie doen? PS. Het gaat inmiddels wel écht beter en ben de crew wel enorm dankbaar dat ze zo goed voor me gezorgd hebben!
Wat een nare ervaring zeg! In ieder geval mooi dat het inmiddels weer beter met je gaat. Ik denk dat je hier gerust een mailtje aan kunt wijden, maar (zoals zo vaak ) kun je die natuurlijk op verschillende manieren inkleden. Persoonlijk zou ik denk ik de ervaring en waarschijnlijke oorzaak beschrijven en dat dit de reis toch eigenlijk wel in een nachtmerrie heeft veranderd (terwijl het iets was waar je zo naar uitkeek). Ik zou zeker ook benoemen dat de crew zo goed voor je gezorgd heeft... en dan eens kijken waar ze mee terug komen... terwijl ik dit schrijf, twijfel ik ook: misschien zou ik eigenlijk ook maar meteen wat directer zijn ook en vragen of ze hier een gepaste oplossing voor kunnen bieden omdat het toch wel een zure nasmaak heeft achter gelaten (je heel veel ongemak opgeleverd heeft)... Ik houd er ook niet van om ergens een slaatje uit te slaan, maar dit klinkt echt als een 'genuine case', waar ze wel iets voor je zouden moeten doen
Zo heb ik het ook gedaan. Heb er altijd moeite mee als mensen dat klakkeloos in grote social media groepen gaan aangeven zonder dat ze even een bericht hebben gestuurd naar de betreffende afdeling. Dus heb een net mailtje gestuurd (ook met mijn dankbaarheid voor de crew). Dankjewel voor je tip!