InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.821
    Leuk Bevonden:
    2.657
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie ook behoorlijk wat prijsverschil tussen de prijzen rechtstreeks bij KLM of via een OTA. Ik zit er nu toch wel vaker aan te denken om weer via OTA's te gaan boeken, vooral bij simpele EU retourtjes scheelt het soms wel 30 euro.

    Hoe staan jullie hier in? Durven jullie het weer aan om via een OTA te boeken?
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb wel wat geboekt tijdens de Real Deal dagen maar of dit een promo was geen idee. Wel zie ik dat als ik nu mijn vlucht naar Curacao en mijn vlucht naar Vegas zou boeken het veel duurder is, maar dat kan komen doordat tijdens de Real Deal dagen best wel wat boekingen zijn gemaakt en daardoor alle goedkope tariefklasses eruit zijn gegaan. Want ik vlieg CUR > AMS in de Meivakantie en die vlucht was relatief goedkoop, maar nu heel erg duur.

    Antwerpen > Las Vegas retour voor €1080,- in Premium Comfort (58 XP) in Mei, weet niet of dat echt een Real Deal was maar ik vind het een erg goede prijs.
     
  3. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Dat is zeker een nette prijs voor Comfort.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Ota’s kunnen inderdaad dingen die rechtstreeks bij KLM of Air France niet kunnen.

    Maar ik ben verplicht alles rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken, niet alleen vanwege het risico, want die is volledig dan voor mij, ook voor assistentie bij omboeken moet ik niet via een tussenpersoon hoeven te schakelen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  5. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    384
    Trofeepunten:
    63
    App in the Air
    Voorheen kon ik altijd zien hoeveel ik had gevlogen per jaar en per maand.
    Echter, nu zie ik het alleen op totaal en een terug blik 2022.
    Hebben jullie hetzelfde?
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Overlevingstip voor de middenstoel

    upload_2023-2-5_16-28-31.png
     
    VinceG, TimH, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dat moet een geweldig boek zijn..het zou trouwens al mooi zijn als die middenstoelen zo groot waren..;)
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  8. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje over de fouilleerervaringen op Schiphol: komt het bij jullie wel eens voor dat er in je broek wordt gefouilleerd? Ik hoorde dit laatst van iemand - het gebeurde bij hem, en ook bij degene voor hem. Ik was stomverbaasd; heb dit dan ook nog nooit meegemaakt. Was dit nou de uitzondering, of ben ik dat?
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.821
    Leuk Bevonden:
    2.657
    Trofeepunten:
    428
    beuse242 vindt dit leuk.
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Op zijn hoogst dat langs de rand (binnenkant) van bovenkant van mijn mijn broek wordt gefouilleerd.
    De bodyscan gaf een geel blokje rond mijn middel aan.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Ze mogen tot om de randen van de edele delen om vast te stellen dat er niets zit.
    Als een dergelijke fouilleer actie nodig is kan je wel verzoeken om een afgesloten ruimte, dat kan je trouwens altijd verzoeken, dat mag niet geweigerd worden.

    Probleem is dat als je als passagier weigert tot controle de toegang tot het beveiligde gedeelte ontzegt wordt voor die dag, je bent dan in principe niet vrij om het later bij een ander punt weer te proberen.

    Op Europese luchthavens is de kans voor zo’n intense controle relatief klein, al zijn er natuurlijk altijd doelgroepvluchten.
     
  12. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    In dit geval werd er dus gewoon vol over de onderbroek gevoeld. Als ik jullie goed begrijp is dat dus absoluut niet zoals het hoort. Ben ik toch blij dat al mijn eerdere ervaringen de norm blijken te zijn geweest :)
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.349
    Trofeepunten:
    203
    Wel eens gehad dat de bodyscanner steeds een foutmelding gaf, na 3 mislukte pogingen gaan ze dan handmatig fouilleren. Ging bij mij toen niet verder dan binnenland van de broek, maar de beveiliger die het werk deed wekte wel de indruk er plezier in te hebben. Geen prettige ervaring.

    Bijna iedereen bij die bodyscanner was aan de beurt, zal dus wel een storing in dat apparaat hebben gezeten.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    De KMAR heeft natuurlijk manieren om te bepalen of iets ter kwader trouw is of niet.
    Deze riem heeft gezien de gebruikerssporen de man al jaren en kan het goed zijn dat deze er niet bij heeft stil gestaan en mogelijk al enkele malen mee heeft gevlogen.

    Toegang ontzeggen kan, maar wordt het dan veiliger? Morgen of overmorgen kan hij het ook weer proberen.
     
  16. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    18
    Laatst gebeurde het mij ook, ik vroeg of ik mijn riem om mocht houden voor de scanner (bij de lopende band waar je je per. spullen op zet), en dat mocht. Staat overigens ook op de website. Geheel logisch gaf de scanner aan dat er iets boven mijn kruis zat... Ik haalde mijn riem los en ging me nogmaals positioneren in de scanner. Maar de beveiliger zei dat hij mij wilde fouilleren. Hij voelde bij mij ook aan mijn kruis. Hij greep er niet naar, maar schoof als het ware zijn hand langs mijn been in mijn lies.

    Bovendien denk ik dat die protocollen gewoon openbaard moeten worden. Dan weten wij wat we kunnen verwachten, en indien een beveiliger buiten zijn boekje gaat, hem/haar aanklagen.

    Voor degenen die het nog niet weten, mag je overigens de bodyscan (ook wel in de volksmond naaktscanner genoemd) weigeren. Je wordt dan sowieso gefouilleerd, de vraag is wat of je dat fijner vindt. Je kan ook altijd vragen of je gefouilleerd kan worden in een afgesloten ruimte.

    Als er dan toch onverhoopt gefouilleerd moet worden, dan moeten er grenzen zijn. Iemands kruis aanraken is echt een no-go.

    Ik vraag mij ook af wat voor types op schiphol werken... Ik heb nog geen kinderen, maar wat als zo'n gast je kinderen gaat betasten. Ik voel me niet comfortabel bij die gedachte.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2023
  17. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Abject, dat je een beroepsgroep die zich dag en nacht inspant om ook jou een veilige vlucht te bezorgen, zo tendentieus wegzet. En wat naïef om te zeggen dat het fouilleren tussen de benen “over de grens” is. Dat moedigt mensen toch alleen maar meer aan om smokkelwaar daar te verstoppen? If you can’t stand the heat, get out of the kitchen. Neanderthalers reizen te voet, niet met het vliegtuig.
     
    MichaelNight, Erwin, arjen05 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    In principe mag de beveiliging en tevens de KMAR je fouilleren tussen je lies/benen en de rest van het lichaam. Een vrouw mag een man fouilleren (uitzonderingspositie op Schiphol) andersom niet. KMAR mag tevens - buiten het zicht van het overige publiek en in een afgeschermde ruimte - verdere fouillering toepassen. Indien er genoeg aanleiding/vermoeden is ( mag met toestemming van een hovj) ook inwendig onderzoek worden gedaan dan wel een "visuele fouillering" zonder kleding.
     
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt. Waar kan ik die regels vinden van de kmar en schiphol?

    Uit artikel:
    https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20221209_58442670?utm_source=google&utm_medium=organic

    ''Er is ook technologie te koop die het fouilleren in de meeste gevallen onnodig maakt. Schiphol verwacht deze apparatuur in 2025 in te voeren. Volgens een Schipholwoordvoerder betekent de innovatie niet dat er minder beveiligers nodig zijn. „Beveiligers hebben een cruciale taak in het borgen van de veiligheid van passagiers op de luchthaven. Door de technologische toepassingen wordt het voor beveiligers gemakkelijker om in die taak te voorzien. Zij zijn nu en in de toekomst onmisbaar.”

    Ik hoop dat we vanaf 2025 nooit meer gefouilleerd hoeven te worden met die ''nieuwe technologie''.
     
  20. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    18
    Indien nodig bij een verdachte situatie, snap ik de noodzaak. Vaak zie je dat een prothese, een persoon in rolstoel of kinderen niet door een scanner kunnen en gefouilleerd moeten worden. Wat ook enorm veel tijd kost overigens.
    Maar als schiphol met technologie een aanzienlijk deel van de reizigers zo kunnen doorlopen en niet meer hoeft te fouilleren ondanks ze een bh/riem/piercing of prothese hebben, is dat een mooie doorbraak. Dat is fijn reizen voor iedereen en gerichter werk voor de beveiliger en politiediensten. Win-Win situatie voor iedereen.
     

Deel Deze Pagina