In hoeveel hotels zijn jullie geweest?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Stormbreaker, 7 feb 2015.

?

In hoeveel hotels zijn jullie geweest?

  1. 0-25

    6 stem(men)
    15,0%
  2. 25-50

    5 stem(men)
    12,5%
  3. 50-75

    3 stem(men)
    7,5%
  4. 75-100

    5 stem(men)
    12,5%
  5. 100-150

    6 stem(men)
    15,0%
  6. 150-200

    3 stem(men)
    7,5%
  7. 200+

    12 stem(men)
    30,0%
  1. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Zelf ben ik (21 jaar) in ruim 70 hotels wereldwijd geweest, en als ik mensen in een bar/café dat vertel kijken ze heel raar op. Ik weet eigenlijk wel zeker dat er op dit forum mensen zijn die in veel meer hotels zijn geweest, bijvoorbeeld Valentijn.
    Daarom hierbij de vraag, in hoeveel hotels zijn jullie geweest? 1 hotel telt voor 1 uniek hotel waar je minimaal 1 nacht hebt geslapen. Als je in hetzelfde hotel meer slaapt mag je dit hotel slechts 1 maal tellen. Hotels waar je alleen in de lobby hebt gezeten of in een lounge tellen niet mee.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat ik wel in de 75-100 categorie val. Vooral 3-weekse rondreizen (Maleisië, Indonesië, Thailand, VS) tikken snel aan met hotels.
     
  3. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat ik na onze derde keer Canada deze zomer (2013, 2014 en nu 2015) ik ook in die categorie val. Tijdens 3-weekse rondreizen tikken de hotels inderdaad snel aan.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik val in de categorie 200+ hotels. Altijd veel gereisd en ik ben 66 jaar.
     
    FlyRicky en Valentijn vinden dit leuk.
  5. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Het is inderdaad ook leeftijdsafhankelijk. In hoeveel hotels ben je ongeveer geweest Carel? Rond de 300 misschien? Als ik het voor mezelf dan bereken, ik ben 21 jaar en in rond de 70 hotels geweest en als ik gemiddeld gezien doorga op dit tempo: 70/21=3,333 X 45 jaar leeftijdverschil met Carel=150+70=220 hotels. Maar die berekening klopt niet helemaal want in de eerste 12 levensjaren ben ik 3 keer in een hotel geweest. De groei is bij dus exponentieel. De volgende berekening gaat er dus vanuit dat ik per levensjaar gemiddeld 10 hotels bezoek. Dan is 45X10=450 hotels+de huidige 70=520. Welke berekening moet je voor zoiets serieus nemen? Ik denk beiden niet want door bijvoorbeeld ziekte (of de dood) of andere omstandigheden kan het aantal hotels afnemen en door frequent flyer status of meer beschikking over geld en/of vrije tijd kan het aantal hotels toenemen.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk dat het aantal hotels meer dan 250 zal zijn, maar ik weet niet zeker hoe veel. Ik heb het nooit bijgehouden, maar toen ik 21 jaar was, had ik de 70 hotels nog lang niet gehaald. Daarna heel veel gereisd, veel rondreizen en de laatste jaren veel citytrips. Dinsdag vlieg ik weer eens naar CPH.
     
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Pff, leuke maar lastige vraag! De afgelopen jaren heb ik heel veel in hotels geslapen, maar ik kom ook vaak in dezelfde hotels terug als ze goed bevallen. Ik heb even mijn agenda doorgespit en in 2014 heb ik in 48 verschillende hotels geslapen. De 2 jaar daarvoor zat ik qua aantal hotels ongeveer gelijk, maar er zaten ook wat dubbele tussen. De jaren daarvoor een stuk minder. Voordat ik het reisvirus goed te pakken kreeg, ging ik gewoon met mijn ouders mee en pakte ik een stuk of 5-10 hotels per jaar (beetje afhankelijk of het een strandvakantie was of een rondreis). Ik denk dat ik in de onderkant van de 150-200 categorie val. Een categorie hoger als hostels ook meetellen, want een halfjaar backpacken in Zuid-Amerika (voordat ik hotelspaarprogramma's goed doorhad...) tikt dan natuurlijk lekker aan! Komende maanden moet ik het er nog even goed van nemen, want dan ben ik afgestudeerd en moet ik het met 30 vakantiedagen per jaar gaan doen ;)
     
  8. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Wat leuk dat ook Valentijn van zich laat horen. Ik dacht echt dat hij in meer dan 500 hotels is geweest ofzo... Nou, als Valentijn afgestudeerd is neem ik het stokje voor heel tijdelijk van hem over want dan studeer ik ook af (ws. oktober) maar dan heb ik een tussenjaar en ga ik eens flink reizen.
     
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik zit ook in de 200 plus
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  10. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    27 en al 200 plus, dat doe ik je ws. niet na!
     
  11. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Het valt inderdaad erg mee (of tegen?) - ik probeer vaak juist het aantal hotelovernachtingen tot een minimum te beperken omdat ze vaak relatief duur zijn. Zoveel mogelijk slapen/eten/drinken in vliegtuigen en in lounges :). Flink reizen tijdens een tussenjaar is heel gaaf, waar wil je naartoe?

    Leuk voorbeeld trouwens van hotels tot een minimum beperken was een trip van een paar maanden geleden:
    -Vlucht naar Ljubljana + dag in Ljubljana
    -Semi-nachtvlucht naar Istanbul + dag in Istanbul
    -Semi-nachtvlucht naar Caïro + dag in Caïro
    -Via Abu Dhabi naar Bangkok (nachtvlucht) + ochtend in Bangkok
    -Vlucht naar Singapore + middag/avond in Singapore
    -Nachtvlucht naar Hongkong + ochtend in Hongkong
    -Vlucht naar Bali, week op Bali (hotel 1)
    -Vlucht naar Singapore, middag in Singapore
    -Nachtvlucht naar Beijing, ochtend in Beijing
    -Vlucht via Seoul naar Taipei, aankomst middernacht, paar uur 's nachts in de lounge
    -Vroege ochtendvlucht naar Ho Chi Minhstad, dag in Ho Chi Minhstad
    -Vlucht via Taipei naar Hongkong
    -3 dagen in Hongkong (hotel 2)
    -Nachtvlucht naar Amsterdam

    2,5 week weg, 12 landen en 2 hotels ;)!
     
  12. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou graag naar Amerika willen, de Westkust inclusief Canada. Ben al in Canada geweest en op 1 dag in de VS. Maar ik zag zojuist een gave vlucht van Quantas vanuit JFK, naar LAX en dan naar SYD. Tussenstop in LAX! Dus ze voeren eigenlijk gewoon een binnenlandse vlucht uit maar er mogen dan alleen nieuwe mensen bij want volgens de FAA mogen alleen Amerikaanse airlines een binnenlandse vlucht uitvoeren? Toch?
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  13. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb laatst toevallig iets over die 747-vlucht van Qantas gelezen, is inderdaad alleen te boeken icm LAX-SYD. Het zou goed kunnen dat dat een regel is van de FAA, ik kan namelijk niet één fifth freedom-vlucht binnen de VS bedenken. Wel wat tussen Canada en de VS, waaronder natuurlijk JFK-YVR met Cathay :)
     
    LdVinci vindt dit leuk.
  14. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Maar je kan hem ook van JFK naar SYD boeken maar volgens mij niet van JFK naar LAX toch?
     
  15. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Vorig jaar 10 hotels aangedaan, maar in totaal (ben nu 23) toch wel rond de 25-50. Hangt er idd erg vanaf of je citytripje doet (en dan in hetzelfde hotel blijft) of rondreis.
     
  16. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Daar hangt het idd sterk vanaf, meestal ik ook ongeveer 10 hotels per jaar (vorig jaar ook precies 10).
     
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Nooit echt bijgehouden. Maar denk tussen de 50-75.
     
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ergens halverwege de 100-150. Flink aantal rondreizen die lekker aantikken.
     
  19. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik heb ook een uniek leven :)
     
  20. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Klopt!
     

Deel Deze Pagina