Ik heb het helemaal gehad....

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JustinCase, 13 feb 2018.

  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    ... met het missen van goede vlucht deals! En vandaag was de druppel. :mad:

    Een paar keer per dag check ik het Premium Deals forum van FT, insideflyer en een aantal bekende blogs voor goedkope/goede deals naar leuke bestemmingen. :cool: Deze post ik ook met enige regelmaat in het Insideflyer forum, en deel ik met vrienden en collega's (die mij nu al als soort van bron van goede deals zien)

    Echter heb ik zoals velen overdag ook verplichtingen om te zorgen dat ik die vluchten kan betalen, en daarom ben ik met soms " to late to the party" :(

    Vandaag was er een leuke deal met SAS vanuit Amsterdam naar Beijing/PVG in de juiste periode voor 270pp met korte overstaptijden. Via WhatsApp was ik met mijn vriendin aan het afstemmen wat de beste periode was en welke dagen we vrij moesten nemen, en dan gebeurt net waar je niet op hoopt..... De beschikbaarheid droogt op als water dat je door het putje ziet verdwijnen :eek:
    Blijkt dat die al een paar uur op de blogs stond, maarja.... ik zat in verschillende besprekingen.... Als er maar een manier was om een tip/alert te krijgen op het moment dat er iets moois is vanuit AMS/BRU/ZWE/ZYR/DUS of business class deals uit omringende landen!

    Wie heeft er tips om te zorgen dat je pro-actief berichten krijgt over goede en relevante deals? Of zijn er geïnteresseerde om een WhatsApp groepje te starten van enthousiastelingen met een vergelijkbaar ambitie als die van mij?
    Volgens mij is er al een WhatsApp groep actief op inside flyer die informeel deals met elkaar delen, van wat ik gelezen heb is dit enkel op uitnodiging en moet je volgens mij Platinum Executive Presidental Elite zijn bij tenminste 2 allianties voordat iemand hiervoor uitgenodigd wordt :cool:
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    928
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    428
    Haha, ik ken het probleem. Ben altijd wel vrij kritisch op wat, waar, wanneer en hoe. Maar evengoed ben ik weleens te laat met het boeken van een goede deal (tevens door de redenen door jou genoemd). Er zijn natuurlijk wel manieren om bijvoorbeeld push berichten op je telefoon te krijgen van deals die voldoen aan jouw criteria. WhatsApp is ook een manier natuurlijk.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ifthisthenthat en Pushbullet. Dan heb je geen Platinum Executive Presidental Elite Whatsapp groep meer nodig.
     
    beuse242, Lionell, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    880
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt met Google Flights (voorbeeld) gemakkelijk vluchten volgen qua prijs. Je kunt er dan voor kiezen om een e-mail te ontvangen als de prijs wijzigt. In principe kun je dit voor elke route die je in de gaten wil houden instellen. Er zijn meer sites die dit aanbieden, maar Google Flights vind ik best goed werken omdat je ook een handig overzicht hebt van alle vluchten die je volgt.
    De beste deals eruit halen zul je altijd nog wel zelf moeten doen ;-). En Google geeft natuurlijk alleen de vluchten aan die je zelf wil volgen.

    Met IFTT zou je vast iets kunnen bouwen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Werkt dit ook in combinatie met Google Flights @jongesander ?
     
    beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    alerts via google flights maak ik al gebruik van. Dit werkt vooral goed als je naar een bestemming wil en je weet in ongeveer welke periode.
    Echter voor echte flight deals ben je meer afhankelijk van scherpe tarieven of error fares, en die kan je nauwelijks volgen met Google flights omdat je dan een hele berg alerts moet ingeven, en dus ook een puist met mails elke dag ontvangt.
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij niet. Maar je kunt zo de grote blogs wel uitstekend filteren. IFTT kun je ook steeds bijstellen, waardoor je troep niet hoeft te zien.
     
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Die beginnersfout maakte ik in het begin ook :). Als het een goede deal is gewoon eerst boeken. Mocht het echt niet gaan dan cancel je die vlucht kosteloos binnen 24 uur.
     
    Christian en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    880
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat is zeker waar. Nu weet ik dat kosteloos annuleren bij KLM gratis is. Maar geldt dat/is dat mogelijk bij alle airlines?
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    De grotere blogs tweeten elke deal. Ik krijg de tweets van deze clubjes als pushbericht.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je kan ook hacktheflight volgen, die verzamelt alle meldingen van de blogs. Nadeel van deals via de blogs is dat de echt goede zo weg zijn. Teveel mensen volgen dit. Zelf zoeken kost tijd maar vergroot je kans.
     
    Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    253
    Meeste Airlines bieden did als service iig in EU en VS. Zou wel altijd even checken op de website van de airline.
     
    Christian vindt dit leuk.
  12. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Bij KLM is de 24 uur sowieso van toepassing. In de US is dit gewoon een law. Dus je mag altijd binnen 24 uur een boeking cancellen als je via de .us site van airline boekt.
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Wat gebruik je om deze berichten te laten 'pushen'?
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    928
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    428
    Het al eerder genoemde Pushbullet i.c.m. IFTTT schat ik in.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zal binnenkort een artikel over meldingen schrijven, is één van m'n onderwerpen ook voor de FTU in London :)
     
    VinceG, Keystation, Christian en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    880
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Interessant, ben benieuwd!
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina