Hulp/Tips gevraagd voor AMS/NYC/YUL/AMS Ticket

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MartijnBudding, 8 nov 2015.

  1. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Hallo allemaal,

    Ik ga in de loop van de komende week een ticket boeken zoals in de titel genoemd staat. Ik heb hier echter wat hulp/tips bij nodig. Het belangrijkste is dat ik de ticket via KLM wil boeken in verband met de gespreid betalen faciliteit van mijn FB AMEX. Maar ik besef me ook dat dat beperkingen op zal leveren. Het belangrijkste voor mij zijn vooralsnog QF's boven Miles, maar zoveel mogelijk miles zijn natuurlijk wel mooi meegenomen.

    Ik heb zelf al een beetje zitten stoeien, omdat ik ook wat specifieke wensen heb.
    1. AMS-NYC op 25-4 / NYC-YUL op 29-4 (vertrek na 12 uur, feestje de dag ervoor) / YUL-AMS op 2-5 (vertrek zo laat mogelijk)
    2. Het liefste wil ik op bovenstaande trajecten 6 (3x2) QF segmenten voor FB
    3. De heenvlucht wil ik graag AMS-CDG-JFK vliegen met AF0006 - Airbus A380
    4. De terugvlucht wil ik graag via YYZ met de KLM 747 vlucht.

    Als ik nu via de KLM site ga puzzelen dan lukken opties 3 en 4 niet als ik een multi-stad traject uitstippel. Echter als ik AMS-NYC / YUL AMS als route neem zijn die vluchten wel beschikbaar. Maar dan is het vaak schier onmogelijk om het traject NYC-YUL uit twee segmenten te laten bestaan. Die ik overigens sowieso al niet via de KLM of AF website kan boeken. Nu kan ik misschien die binnenlandse vlucht wel gewoon los via delta.com boeken en op dat kleine stukje de gespreid betalen optie van FB AMEX even laten gaan. Maar ik wilde toch eens kijken of er hier misschien mensen briljante ideeën of tips hebben die me hierbij kunnen helpen.

    Vast bedankt!
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat klinkt als een mooi plan Martijn! Heb je dit probleem al aan de KLM zelf voorgesteld op hun sociale media platform? Dit is meestal heel snel en nog geheel gratis ook. Daar kan men vaak meer dan je zelf op de website kunt plus heb je een mooi ijkpunt ter prijsvergelijking.
     
  3. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Nou, ik heb het wel via de mail gedaan, maar geen antwoord gekregen. Misschien moet ik ze gewoon even bellen. Overigens moet ik mezelf corrigeren. De vlucht via YYZ is niet zo'n slimme optie omdat de vlucht van YUL-YYZ door westjet wordt uitgevoerd en ik daar dus geen QF noch miles voor krijg.... Dus misschien via JFK met de KLM 747 terug :)
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik zou even bellen. KL callcentre kan ook tickets op DL nummer uitgeven. (Zeg dat je op het internet een foutmelding kreeg. Dan hoef je de telefonische toeslag niet te betalen) In dat geval gewoon even met AMEX bellen en zeggen dat je via KL geboekt hebt en dan kunnen ze alsnog de extra miles/gespreid betalen toevoegen.

    Zoek op bijv ITA matrix eerst de vluchten die je wil hebben zodat je dat bij de hand kan houden.
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Oh ik heb een keer gewoon gezegd dat ik het ticket via de website niet geboekt kreeg, terwijl Google aangaf dat er wel beschikbaarheid was...
     
  6. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Nou, net een half uur zitten puzzelen met het callcenter. E.e.a. bleek binnen een redelijk prijspijl niet mogelijk. Onderstaand is het resultaat geworden:

    1. AMS -> CDG - AF1341 - A320
    2. CDG -> JFK - AF0006 - A380
    3. JFK -> YUL - DL4250 - CRJ7
    4. YUL -> CDG - AF347 - A340
    5. CDG -> AMS - KL1228 - B739

    Al met al een leuke trip met een redelijke miles opbrengst (5517) en 5 QF's. Dank voor jullie hulp in ieder geval!
     
    SVDH vindt dit leuk.
  7. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb zoiets gedaan maar Amex weigerde om deze booking toevoegen aan optie waar ik gespreid kon betalen. Medewerker van Amex vertelde dat er nieuwe instructie was om boekingen die via social media/telefonish via KLM zijn gemaakt niet in aanmerking komen voor deze optie.
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    De optie geldt volgens mij alleen op AF/KLM tickets, niet op Delta(nummers).

    Ik heb al een aantal keren telefonisch tickets aangepast en daarbij was de optie wel mogelijk.
     
  9. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb trouwens even gecontroleerd.... Op mijn e-ticket staat dat deze is uitgegeven als KLM ticket. Ondanks dat 1 segment een DL vluchtnummer heeft. Ik zie het morgen wel op mijn AMEX overzicht of ik hem naar gespreid betalen kan zetten :) De mevrouw van het call center zei dat dat geen probleem is als je telefonisch boekt.
     
  10. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Nog even een korte update dus: Gespreide betaling was 0% problemen. Ondanks dat deze telefonisch was, en ondanks dat er een DL vlucht tussen zat!
     

Deel Deze Pagina