Hulp gevraagd op reis naar Australie

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door PaulS, 16 feb 2017.

  1. PaulS

    PaulS Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hii,

    ik ben op zoek naar een retour melbourne voor mij en mijn vriendin vanuit Amsterdam. Reisdata zullen ongeveer 26-12 vertrek en retour rond 15 Januari(flexibel).
    Ik wil deze retour graag zo goedkoop en comfortabel mogelijk boeken. Ik ben zelf Flying Blue platinum Member en zal rond die tijd zo'n 100 a 130.000 miles hebben. Mijn idee was dan ook, kijken of ik de vlucht kan boeken met skyteam partner waarbij is sowieso EC comfort kan boeken voor de hele route en mogelijk stukken kan upgraden. Als ik bijvoorbeeld mijn ticket al gratis EC comfort kan boeken scheelt dit al een hoop.

    Wat kan ik het beste doen?

    gr
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Nog even wachten ;) De zoektool van bijvoorbeeld google werkt nog niet voor dan :)
     
  3. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Je bent er in ieder geval op tijd bij ;)

    Gratis EC gaat het niet worden vrees ik voor je. Je krijgt gratis EC bij KLM/AF en Delta (alleen international) als platinum, maar helaas niet bij een van de andere skyteam members zover mij bekend. De eerste leg zou dan nog wel kunnen, maar het tweede gedeelte helaas niet.

    je geeft niet aan wat je budget is en of je wel/geen extra tussenstops enzo wilt, dus dan is het lastig om iets te adviseren. Beste advies wat ik je zou kunnen geven is: wacht rustig nog even met boeken. Regelmatig komen er mooie (business class) deals voorbij richting Australie. Als je voor een gunstig tarief in de BC kan bij een andere alliance, waarom niet? Als er over een maand of 5 a 6 niks voorbij is gekomen dan kun je altijd nog overwegen om te boeken. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben tot een week of 6 van te voren te boeken, ervan uitgaande dat de data vast staan. Gewoon klein beetje de beschikbaarheid in de gaten houden via expertflyer of een boeking doen maar dan voor het betalen afbreken.

    Succes!
     
  4. PaulS

    PaulS Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hi Daan,

    bedankt voor het advies en wat jammer dat FB platinum toch nog weinig voor mij kan betekenen op zo'n route. Ik heb vorig jaar een paar keer BC deals voorbij zien komen maar ik vrees dat het budget maximaal rond de €1500,- pp is. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor dat bedrag mogelijk is.
    Ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden.

    Thanks
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik zou niet zeggen dat FB weinig voor je kan betekenen, alleen geen gratis EC. Als je binnen skyteam boekt dan heb je nog altijd skypriority en bijbehorende voordelen zoals loungetoegang. En, indien beschikbaar, een lekkere douche tussen 2 lange vluchten vind ik persoonlijk wel fijn. En miles natuurlijk.

    In paar jaar geleden heb ik die trip gemaakt met Cathey Pacific. Die hadden in promo waarbij je max 3 binnenlandse vluchten met quantas er gratis bij kon boeken. Via het reisbureau gevonden. Zal er wel niet meer zijn (was 2013), maar kan geen kwaad om ooks eens bij wat reisbureaus te informeren, niet alle deals worden geadverteerd op internet :)
     

Deel Deze Pagina