Hi allen, Lange lezer van hier, nu een eerste post! Ik heb gedoe met Amex over een referral bonus die ze nooit uitgekeerd hebben. Gaat over de bonusperiode van oktober/november 2025. Ik weet bijna 100% zeker dat je 100.000 punten kreeg voor een succesvolle referral als Platinum Card member, óók als iemand 'maar' een Gold Card nam... In mijn herinnering kregen Gold Card aanvragers vervolgens 30.000 punten na een minmum spend van €2500, Platinum aanvragers kregen zelfs 100.000 na een minimum spend van €4000,-. Mijn referral heeft die bonus Gold-puntjes gewoon netjes binnen gekregen dus ook de tracking cookie heeft gewoon gewerkt. Heeft iemand ook nog herinneringen aan deze periode en nog iets van bewijs? Een screenshot of iets toevallig opgeslagen uit die tijd? Vooral die voorwaarden-tabel zou natuurlijk helemaal super zijn. Die stond op de voorwaarden pagina maar die updaten ze steeds: americanexpress.com / nl-NL/referral/terms/MGM/DEFAULT/GNLPLAT00001 Nu met de nieuwe 2026 voorwaarden krijg je zelfs 120.000 punten, het maakt geen bal uit welk kleurtje kaart de nieuwe member vervolgens aan vraagt, maar volgens Amex medewerker was dat toen allemaal heeeeeeel anders. Er is een case aangemaakt, maar volgens de medewerker heb ik het "helemaal verkeerd en ongelijk" en krijg ik 0 punten of heel misschien 30.000 omdat je "alleen maar punten krijgt als iemand dezelfde kaart aan vraagt."
Schrijf een ouderwetse klacht brief. Duurt een eeuwigheid voordat je antwoord krijgt, maar mijn ervaring is dat dit wel de beste manier is om een echt mens in Nederland ergens naar te laten kijken. Wat in je nadeel zal zijn: wie eist, bewijst. Je zult dus moeten aantonen dat wat je stelt klopt. Mocht je rechtsmiddelen willen aanwenden (de stap wanneer je klacht niet gegrond wordt verklaard). Kun je negens een oud artikel vinden hier in het archief/Google waar deze actie is aangekondigd?