[HULP GEVRAAGD] Krakau vliegtickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MartinR, 25 mei 2016.

  1. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    We willen met grote groep vrienden naar Krakau. Nu zien we als goedkoopste optie 150 euro met Ryanair vanaf Eindhoven. Data is 28 oktober heen en 31 oktober terug.

    Ik ken de meeste OTA wel, maar wie weet mij te verbazen met een betere deal vanaf Amsterdam of Eindhoven? Data kan niet geschoven worden
     
  2. Maan

    Maan Guest

  3. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Trein naar Brussel is niet veel duurder dan eindhoven (afhankelijk van waar je vandaan komt natuurlijk)...
     
  4. delamar

    delamar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    De tickets van KLM in de aanbieding zijn meestal €109,- , ik heb ze ook een keer voor € 99,- gezien geloof ik. Met KLM heb je wel veel meer keus qua vliegtijden omdat ze op alle dagen twee vluchten hebben, je kan dan misschien ook voor een terugvlucht op dinsdag ochtend om 06:00u kiezen, dan sta je nog voor 08:00u in NL.

    Wizz Air vliegt van Eindhoven naar Katowice, dat ligt 100km van Krakau vandaan dus daar moet je nog wel 1,5 uur bij optellen. Ze hebben regelmatig aanbiedingen dat je voor 10 tot 20 euro per enkele reis betaald, met een groep bespaar je daar flink op. Als je een auto zal gaan huren omdat je de zoutmijnen en / of Auschwitz - Birkenau zou gaan bezoeken is dat een optie (of om een andere reden een auto nodig hebt), anders misschien minder handig. De busverbinding is wel ok en kost €11 per enkeltje. Op dit moment kost een retour voor jullie periode € 80,-.

    Er zijn overigens ook vaak hele goedkope tickets voor Warschau te vinden, maar dan moet je nog wel 2,5u met de trein (prima trein trouwens). Is vooral een optie als je beide steden wil bezoeken, je kan met Ryanair bijvoorbeeld heen op Warschau vliegen, om op de terugweg vanaf Krakau terug te gaan.

    Ligt er dus ook aan of je in verband met jullie locatie in Nederland extra moet reizen naar Eindhoven in plaats van Amsterdam, dus extra tijd en geld kwijt bent daarvoor, of juist andersom.

    Eurolot is helaas recent gestopt, LOT vliegt alleen via Warschau en is daardoor wat duurder. Meer reële opties zijn er niet op dit moment! Geweldige stad trouwens, Krakau, wel jammer dat het steeds vaker overspoeld wordt door groepen mannen die vrijgezellenfeesten vieren ;)
     
    FlyRicky en MartinR vinden dit leuk.
  5. delamar

    delamar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie in mijn e-mail dat ik op 28 mei 2015 een aanbieding van KLM had € 109, dat betrof een actie "vroegboekkorting voor het najaar". Misschien dat je die ook dit jaar krijgt, dus dat zou ik even afwachten.
     
    MartinR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina