Hulp bij trip - AMS - WAW - CTU - PVG - AKL - HKG - CTU - WAW - AMS

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door RickdeJong, 16 jan 2018.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    allright, de titel verklapt het al een beetje, maar ik wil een leuke trip gaan maken tussen 1 januari (of 31 januari vertrekken vanaf AMS) tot +- 22/23 februari.

    Waarom..? Omdat er een leuke deal Warschau - Chengdu is (die wil ik dus meepakken, SkyTeam). Overigens heb ik het liefst al mijn vluchten SkyTeam

    In Shanghai woont een vriendin van me die ik daar even op wil zoeken voor +- 4/5 dagen, dus ik ben ook benieuwd wat handig is qua visum. Om vervolgens vanaf Shanghai door te vliegen naar Auckland, om ook daar een vriend op te zoeken +- 10 dagen.

    Daarna leek terug via Hong Kong me leuk om daar twee / drie dagen te sightsee'en. Vervolgens door naar Chengdu om de deal terug naar Warschau af te maken en weer door te vliegen naar AMS.

    Ik kom er echter niet he-le-maal uit qua data en ook niet qua fijne vliegtuigen. Ik vlieg het liefst BC tussen Shanghai / Auckland / Hong Kong, maar vind het zonde om een skrale BC te boeken van m'n miles.

    - Ik heb 330.000 miles te besteden

    Wat te doen?
     
    lloydje33 en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Met de door jou voorgestelde route zou je voor de outbound (AMS-CTU-PVG) een single-entry visum aan moeten vragen. Als het even kan, raad ik je aan dat te vermijden. Scheelt je een hoop tijd en geld.
    Hoe te vermijden? Vlieg op de outbound niet naar CTU, maar naar Shanghai-, Jiangsu of Zhejiang province. Aldaar kan je aanspraak maken op een 144-hour visa free transit.
    Op de inbound kan je dan alsnog HKG-CTU-AMS vliegen, mocht je graag panda's willen zien. Aldaar kan je, met bovenstaande route, aanspraak maken op een 72-hour visa free transit.
     
  3. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    WAW / CTU en CTU / WAW zijn eigenlijk de vluchten waar ik alles omheen wil bouwen, omdat die BC / 100+XP voor €900 te krijgen is. Een deal die ik liever niet laat schieten, of begrijp ik je dan verkeerd?
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Open jaw ticketing is toegestaan op deze fare. Je kan op de outbound routen naar de eerder genoemde provincies en op de inbound vanuit Chengdu terug reizen naar Amsterdam. Kost maar een paar tientjes extra, maar scheelt je visumkosten en een vlucht CTU-PVG.
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Check forum of flyertalk. Genoeg routes te bedenken met de WAW deal.
    Vanuit china naar AKL wordt echter gewoon prijzig. AirAsia X is al 800+ retour en met 100k mijlen enkeltje zijn award tickets ook niet heel prettig.
    Gezien tickets naar australie/NZ vanaf hier voor iets over de 600 euro geen grote uitzonderingen zijn is het te overwegen NZ een andere keer te doen.
     
  6. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Thanks @BWempe; toch snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Open Jaw Ticketing is dus eigenlijk dat ik zorg dat ik CTU skip en direct doorvlieg naar Shanghai? Right? Want inbound vlieg ik in principe op WAW

    @danfl44 heb ik ook aangedacht. Dus nu puur de WAW deal boeken en alsnog even spieken in Shanghai (en Hong Kong eventueel we/ niet) en dan apart een retourtje NZ doen. Echter zijn er vanuit hier naar NZ gewoon geen leuke BC vluchten, tis veelal ouwe rommel van China Eastern e.d. met oude Airbus Bc opstelling.
     
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Open jaw betekent dat je vanaf/op een andere stad terug vliegt dan heen. In dit geval bijv WAW-XMN/CTU-WAW.

    Business naar NZ is sowieso duur, zowel met FB miles als revenue. Er zijn echter legio opties, enkele chinese skyteam maatschappijen vliegen met prima vliegtuigen door naar het zuidelijk halfrond. Voor revenue kun je kijken naar andere maatschappijen, zoals de Japanse, of CX, SQ, MH, QF etc.
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Alletwee gelijk :)
    Open jaw, is dat er aan de ene kant van de reis een andere luchthaven is. Dus zowel WAW-XMN CTU-WAW als WAW-CTU CTU-AMS zijn open jaw. Kan ook nog WAW-XMN CTU-AMS als Double Open Jaw, waar eigenlijk alleen de continenten hetzelfde zijn aan beide kanten.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik neem je visueel mee door mijn bovenstaande reacties.

    Wat jij voorstelde als basis voor de trip, was onderstaande:
    Schermafbeelding 2018-01-16 om 19.01.40.png

    Doordat je vervolgens doorreist binnen China, kan je geen gebruik maken van een visa free transit. Hierdoor moet je een single-entry visum aanvragen. Kosten: €126,55.
    Tevens zal je nog een vlucht tussen CTU en PVG moeten boeken. Kosten: zo'n €170 in Y, €450 in C.

    Ik stelde vervolgens voor om naar Shanghai-, Jiangsu of Zhejiang provincie te routen op de outbound. Je kan HGH en PVG overwegen. Dat zou er dan als volgt uit kunnen zien:
    Schermafbeelding 2018-01-16 om 18.55.25.png
    Schermafbeelding 2018-01-16 om 18.57.38.png

    Vanuit HGH kan je met de trein doorreizen naar Shanghai, want je mag je volgens de visum regels binnen de drie provinciën bewegen.

    Door naar HGH/PVG te routen op de outbound, bespaar je een hoop (onnodige) centen en tijd. Op de inbound kun je alsnog panda's kijken in Chengdu.
     
    Ties, ErikBenjamin, danfl44 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    @BWempe thanks!! Dat is inderdaad verhelderen. De post daarna is ondertussen verwijderd, maar ik ben met je / jullie eens dat de hele trip misschien niet ideaal is.

    Uiteindelijk zou ik 'm dus (beter) op kunnen splitsen

    Outbound: AMS - WAW --- ---- WAW - PVG (verblijft vier tot vrij dagen) --- ----PVG - HKG
    Inbound: HKG - CTU (hier direct overstappen) --- ---- CTU - WAW --- ---- WAW - AMS

    & vervolgens een losse trip Nieuw Zeeland. Even zien hoe ik die met een leuk vliegtuig in elkaar geknutseld krijg.
     
  11. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Aanvullende vraag. Ik heb het ondertussen wel uit mn hoofd gekregen om alles te combineren. Het wordt dus

    AMs / WAW
    WAW/ HGH (of PVG)
    HGH (of PVG) / WAW
    WAW / AMS

    Het enige wat ik nog wil is, als ik daar eenmaal ben, om twee / drie dagen Hong Kong mee te prikken. De kosten van een visum van €125 vind ik zelf niet zo spannend. Is dat gewoon te doen of kan dat niet?
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Door naar Hong Kong door te reizen, vermijd je juist de visumkosten. Omdat Hong Kong wordt gezien als een 'third country', ben je visumtechnisch op stopover in Shanghai, waardoor je gebruik kan maken van een 144-hour visa-free transit.
    Voor Hong Kong heb je met een Nederlands paspoort geen visumvereisten, dus je plan zoals hierboven beschreven is prima te doen.
     
  13. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Andere vraag, misschien gek... Maar moet dit allemaal op 1 ticket? Of mag @RickdeJong ook gewoon de deal boeken naar Shanghai.. Ander retour ticket naar HKG en dan weer verder terug op het originele ticket.
     
    RickdeJong vindt dit leuk.
  14. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Aanvullend op @ErikBenjamin (overigens Thanks @BWempe voor je waardevolle info!)

    Ik moet een onward ticket hebben las ik, maar ik kom natuurlijk weer teurg (in PVG). Maakt dat in deze niet uit?
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In principe zou je gelijk rechtsomkeert kunnen maken, maar dat zou ik er niet op gokken. Als je aan houdt dat je minimaal 24h uit mainland China bent, dan kan je op de terugweg weer gebruik maken van dezelfde visa waiver.

    Kunnen allemaal verschillende tickets zijn, maar mag ook op 1 itinerary.
     
    RickdeJong vindt dit leuk.
  16. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Nice, nice, nice!!!
    Thanks a lot
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Dan moet je een apart ticket naar HKG boeken, daar deze fare een stopover onmogelijk maakt. Voor Hong Kong is geen visum nodig en volgens mij is HGH zelfde regio als PVG dus dat kan lekker met je gratis toeristenvisum. Hong Kong wordt als apart land gezien, dus als je vanuit Hong Kong teruggaat naar China kun je opnieuw een gratis visum krijgen.
     
  18. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    En om de deal dan dus compleet te maken, kom ik op

    WAW / PVG
    PVG / HKG (loss ticket)
    HKG / CTU (voor de deal, losse ticket)
    CTU / WAW

    en ik vlieg los van en naar WAW vanaf AMS of waar dan ook... Right?
    Dan heb ik dus puur de leuke deal en geen visum kosten?
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Correct.
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vorige week hetzelfde gedaan, maar dan retour PVG/TPE met los ticket. Geen probleem. Wel alles uitgeprint bij je steken! Dat willen ze wel hebben.
     
    RickdeJong vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina