Hulp bij lounge access KQ lange transfer op NBO

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flying doc, 11 aug 2015.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mijn geliefde heeft met een vriendin een overstap tussen twee KQ operated vluchten van 14.5 uur op NBO. Geboekt in de T-klasse en hij is flying blue elite. Nu wil ik hem graag de lounge in helpen maar ik vlieg zelf niet mee. Enig idee hoe ik dit alsnog kan bewerkstelligen?
     
  2. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik had toevallig net ongeveer dezelfde situatie met een ticket voor mijn vader. Loungetoegang voor een dag kopen zou het meeste voor de hand liggen, maar dat kon niet op die luchthaven waar hij naartoe ging, dus dat was geen optie. Toevallig werd ik toen net door Alitalia gematched naar Freccia Alata Plus, waardoor ik iemand Freccia Alata cadeau kon doen. Ik heb mijn vader even lid gemaakt van MilleMiglia, hem Freccia Alata gegeven en toen kon hij de lounge in (en op andere vluchten komend jaar ook).

    Is het een idee dat je een statusmatch probeert bij Alitalia om zo aan een 'cadeaustatus' te komen? Hangt er natuurlijk ook vanaf op welke termijn het tripje naar NBO plaats gaat vinden - als dat op korte termijn is, red je dat niet meer...

    Nou ben ik niet zo heel bekend met Flying Blue, maar is het daar ook niet zo dat je met Skyteam Elite toch loungetoegang mag kopen ook al mag het niet gratis? Ik weet ook niet of dat voor de KQ lounge geldt, maar zoiets staat mij in ieder geval bij. Dan is dat wellicht ook nog een optie!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb zelf nog geen ervaring met de app, maar allicht is Loungebuddy handig. Je kunt dan voor 25 euro loungetoegang kopen.
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zou inderdaad eens op loungebuddy kijken
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat klinkt interessant. Er is een aspire lounge die het niet waard is. De Pride of Simba lounges zijn de enige echte opties. Het Alitalia-plan ziet er gelikt uit maar is een Freccia Alata geen Elite niveau (vergelijkbaar met FB Silver) en geeft dus geen lounge access? Ik ga kijken of het te koop is, thanks!
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Freccia Alata (Club) is Elite Plus. Ulisse is Elite.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    NBO lounge access is zeer beperkt/niet beschikbaar vanwege een grote brand op NBO, augustus 2013. Onlangs nog met Qatar Airways op NBO gevlogen en met Oneworld Emerald geen lounge beschikbaar. Het is niet echt een fijn vliegveld voor een wachttijd van 14,5 uur.. Overweeg een transit visum (50USD) en een hotel in de buurt.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2015
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523

Deel Deze Pagina