Holiday Inn - Eindhoven

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door STH1984, 22 sep 2014.

  1. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Het Holiday Inn Eindhoven is een hotel waar we inmiddels al jaren komen en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de kamers in de afgelopen jaren enorm is verbeterd. Helaas zijn ze nog steeds bezig met 'verbouwen' en alhoewel de meeste kamers nu zijn voorzien van een nieuw interieur (stoelen, tafels, maar ook gordijnen en bedden) zijn er nog steeds kamers in dit hotel waar de badkamer ernstig aan vervanging toe is.

    We grappen soms wel eens dat wij in het Holiday Inn Eindhoven door de tijd kunnen reizen, want een stap door de badkamerdeur en je bent beland in de jaren 80!

    Kamers zijn geluidsdicht en de gordijnen sluiten goed waardoor de kamer echt donker is als de gordijnen gesloten zijn.

    Het hotel erkent IHG status over het algemeen goed en bij check-in krijg je vaker wel dan niet een upgrade aangeboden naar een executive kamer; deze kamers zijn in dit hotel niet veel spannender dan normale kamers, maar bevinden zich op hogere verdiepingen en er is een Nespresso apparaat aanwezig en 2 gratis flessen water. Ook krijgen platinum members bij aankomst een voucher voor 500 punten of een gratis drankje.

    Als je in een x14 kamer zit dan heb je ook nog eens een ietwat grotere kamer. Deze keer was ik de gelukkige en had ik kamer 914 toegewezen gekregen. Een fijne kamer waarbij de badkamer ook een overhaul heeft gekregen en er dus erg fris en modern uitziet.

    Als het ontbijt niet is inbegrepen kun je voor €15,50 gebruik maken van het ontbijtbuffet. Het buffet is uitgebreid genoeg en de prijs die betaald moet worden geeft een redelijk tot goede prijs- / kwaliteitsverhouding.

    Verbeterpunten: het hotel is ERG strikt met het naleven van haar (late) check-out policy. Ook als platinum member en vaste klant van het hotel werd er een gratis late check-out aangeboden tot maximaal 14:00 uur. Bij de vraag of er wellicht een mogelijkheid ws om 16:00 uur uit te checken werden er diverse verhalen verteld door diverse medewerkers.

    Variërend van:
    - 'het hotel is volledig vol, dus kunnen wij u niet helpen', naar
    - 'tot 14:00 uur is het gratis, maar voor 35 euro kunt u tot 16:00 uur in de kamer verblijven', tot
    - 'ik wil het graag (gratis) voor u doen, maar dan moet ik mij maandag tegeonver het management verantwoorden'.

    Kortom, het hotel was niet bereid om mee te werken, tenzij ik een extra 35 euro zou neertellen. Nu snap ik dat een hotel revenue moet genereren, echter hoopte ik dat er ook nog zoiets bestond als Customer Service /Customer Experience Management. Ik heb er ook een stukje over geschreven (Hotels & Customer Experience) op Linkedin (link hier).

    Uiteindelijk, na een wat lang en vermoeiend gesprek met de MOD, een late check-out tot 15:00 uur gekregen ("als dat me zou helpen")...

    Conclusie: ik zal blijven terugkeren naar dit hotel, omdat het een degelijk hotel is tegen redelijke prijzen. Wel hoop ik dat het hotel tegenover loyale gasten een wat flexibeler beleid voert ten opzichte van het late check-out beleid; ik denk dat 35 euro ('retailprijs') een kleine prijs is om te betalen voor de loyaliteit van vaste gasten. In dit geval gaf het een nare bijsmaak die nergens voor nodig was.



    image_2.jpg
    image_8.jpg
    ^ Een ruime kamer met een moderne inrichting.

    image_5.jpg image_4.jpg
    ^ Een gerenoveerde badkamer

    image_7.jpg image_3.jpg
    ^ "Hal" naar badkamer met kast

    image_9.jpg image_10.jpg
    ^ Nespresso machine en 'welcome gift'; een plastic bol met snoepjes

    image_1.jpg
    ^ Lunch in het restaurant
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lionell, SVDH en kevin990 vinden dit leuk.
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Leuk verslag! Holiday Inn Eindhoven is voor mij het dichtstbijzijnde IHG hotel en heb al diverse keren naar dit hotel gekeken, voor bijvoorbeeld de 'Into the Nights' promo. Dit verslag komt dan extra goed van pas :).
     
    STH1984 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina