Wat me opvalt, de stoelconfiguratie in bovengenoemde trein en beroemdheden/hoge heren die in business class reizen. Van First Class had ik "verwacht" een 1-1 configuratie i.p.v. 2-1 Beroemdheden/hoge heren die in business class reizen, je verwacht dat deze eerste klas reizen. Zie ik daar de Chinese editie van het National Geographic magazine? Wat is een G-trein?
Vorige week met een D trein gereisd. Kaartjes 3 dagen voor de reis gekocht op het station. Vergeleken met een paar jaar geleden een hele verbetering dat er bij 1 loket een beetje engels gesproken wordt. Kaartjes kan je alleen op het station of ter plekke bij een travelkantoortje (fee max. 5 yuan) kopen als je een paar dagen later wil reizen. Heb je daar geen tijd voor kan je beter van tevoren via internet bestellen en de boekingskosten (bij chinahighligths.com 15 dollar) voor lief nemen.
Volgens mij worden die stoelen gedraaid in de rijrichting van de trein. Aan de andere kant zullen dus ook wel schermen zitten.
vaak liggen de prijzen voor een eco ticket wel hoger volgens mij. en dan vlieg je met een chinese lowcost zoals spring. weet niet echt wat ik mij daarbij moet voorstellen
Je kunt prima zelf die tickets boeken, een Chinese vriendin heeft gewoon wat printscreens gemaakt en dan kan een kind van 4 ze ook bestellen. Even je paspoort laten zien en je kunt ze zo meenemen, ideaal. Weet dat het bestellen van treintickets voor een ander strafbaar is en hier ook mensen voor zijn veroordeeld. Bekend voorbeeld is een echtpaar op het platteland dat treintickets verkocht aan locals zonder internet. Zit hiervoor al jaren in de gevangenis. De sneltreinen zijn idd prima, al moet je er wel lang van te voren zijn, normale treinen vind ik vreselijk in China.
WT13, top dat je jouw belevenissen hier aan ons meedeelt. De volgende keer dat ik in China ben toch weer eens de trein nemen maar dan in business class.
3 uur, minimaal, in het hoogseizoen op Beijing West. Je staat achter dranghekken, met een half uur ga je die mensenmassa niet redden.