Hoe ticket boeken?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door bob84, 26 jul 2015.

  1. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Via google flights heb ik de volgende vluchten gevonden:
    01-01-2016 Vertrek: 16:45u Amsterdam, Schiphol, Aankomst: 11:50u (02/01) Jakarta
    02-01-2016 Vertrek: 15:00u Jakarta Aankomst: 18:30u Ujung Pandang
    10-01-2016 Vertrek: 03:15u Ujung Vertrek: 15:00u Jakarta Aankomst: 18:30u Ujung Pandang
    22-01-2016 Vertrek: 20:35u Denpasar/Bali Aankomst: 21:35u Jakarta
    23-01-2016 Vertrek: 23:30u Jakarta, Aankomst: 08:30u Amsterdam, Schiphol

    De prijs is € 838,- , echter krijg ik de vertrektijd 20.35 op 22-01 in Bali niet zichtbaar op de site van Garuda, hier staan alleen vluchten op met een langere overstap op Bali.

    Net contact gehad met D-reizen en zij kunnen de vlucht wel boeken, echter voor 2 tickets komt er €62,- kosten bij. Dus ik boek liever rechtstreeks bij Garuda, heeft iemand tips hoe deze vlucht te boeken via Garuda? Of een andere OTA.

    Ik wil ook nog een vlucht boeken van Sorong naar Denpasar, maar deze wil ik met mijn FB boeken (10k miles), dit gaat eenvoudig via de FB site toch? (Mijn eerste award flight :))

    De vlucht Makassar naar Sorong kost ook maar 10K miles, maar heb nu net te weinig miles. Tegen de tijd dat ik ga vliegen heb ik wel genoeg miles , maar durf het niet aan om te wachten met deze vlucht te boeken.
    Wellicht is er dan geen beschikbaarheid meer.

    De boekingsklasse zijn V en B, op V spaar je geen FB, op B 100%. Gelden de V vluchten dan ook biet als QF?
     
  2. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Garuda even opbellen? Hoewel er dan wellicht ook nog telefonische boekingskosten bijkomen
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
  4. Maan

    Maan Guest

  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Geen level miles = geen QF.
     
  6. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor jullie hulp, kan de ticket inmiddels boeken voor € 838,-
    Ik heb ook skyscanner en kayak gecheckt, Kayak € 838,- , skyscanner stukje duurder.
    @Fripsmaster, waar heb jij dat ticket gevonden voor € 745,- ?
     
  7. Maan

    Maan Guest

    Probeer kayak.de misschien?
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    lastminute.de Succes!
     
  9. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Nadat ik de vlucht met de juiste tijden had gevonden (gelukkig nog niet geboekt) wilde ik van de week een flight boeken van SOQ naar DPS voor 10k FB miles, echter bij het boeken stond dat het 20k miles was. Na dat ik had gebeld werd duidelijk dat je bij een enkele vlucht geen recht hebt op een connection flight, en dat de vlucht werd gezien als 2 vluchten (20K miles dus).
    Naar verder te hebben gezocht naar een ander tickets kwam ik alleen op tickets uit rond de €1000,- totaal (wanneer ik voor schappelijke tijden koos en zo min mogelijk flights, dit is tenslotte voor vakantie).
    Ik heb toen toch maar 4k miles bij gekocht voor 2x €55,- (had 3K nodig, maar gaat per 2K), waarmee ik de vlucht zou kunnen boeken. Echter wanneer je retour kiest, heb je wel recht op connection flights en 1 stopover, dus ben weer gaan puzzelen.
    Uiteindelijk voor 20k FB miles de volgende vluchten geboekt:
    Jakarta - Makassar
    1 week stopover in Makassar en dan door naar sorong
    Van Sorong via Manado naar Denpasar.
    Deze vlucht was te boeken voor €750,- en nu voor 20K FB miles en €12.22 kosten.
    Hoewel ik de miles heb moeten Bijkopen voor €110,- is het nog steeds een erg goede deal lijkt mij.
     

Deel Deze Pagina