Hoe dood jij je tijd tijdens vertraging / lange layover?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Deletedmember76, 10 aug 2014.

  1. Vertraging, je ontkomt er niet aan soms en lange layovers idem ditto. Wat is jouw manier om de tijd te doden? Ik hou me vaak bij proberen te slapen op oncomfortabele stoeltjes (mits er een lounge is waar ik toegang toe heb natuurlijk) en een beetje lezen.

    Dit verhaal kwam ik tegen op Quora en vond ik wel geniaal, eentje om te onthouden:)

    "Had a flight delay from Amsterdam to Nairobi in 2005. The airline gave us a 40 Euro voucher as a way to make up for it. We could use it anywhere in the airport, with one catch: you could only use it for one purchase. You could buy a pack of gum or a steak dinner, but it was only good for one redemption, and then it was gone.

    The bartender at Schiphol gently reminded me of this as he sat a towering Heineken in front of me. I thought about my predicament for a second, looked down the bar at the other gentleman quietly hunched over their drinks and said, "I'll take as many of these as I can get for 40 euro!"

    I bought beers for everyone at the bar, and I struck up conversations with all of them. When they were done with the pints of American goodwill that I had provided for them, they started to buy drinks for me and each other. We drank for the ENTIRE 6-hour delay, and by the end I was learning the best drinking songs from Ireland, Scotland, and Holland. I finally looked over at my watch and realized my flight was departing in ten minutes.

    I stumbled down the terminal and ran to my gate. Just as I was about to get on my flight, one of the gents from the UK came running down with one of my suitcases. "MATT! MATT! you forgot your bag!" He ran all the way up to the flight attendant desk and threw my luggage over the rope to me. I caught it and fell backwards onto the ground, laughing hysterically.

    I went onto the plane, passed out in my seat, and woke up nearly 10 hours later in Nairobi with a colossal hangover.
     
    vdb1988, PNF en flyerbe vinden dit leuk.
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Mooi verhaal :)

    Zelf ga ik meestal in de lounge zitten, muziekje aan of tv/filmpje kijken op m'n iPad.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Hangt natuurlijk erg af van het airport, wat er te doen is, of er gratis internet is en of je lounge toegang hebt.
    KUL is op zich een leuk airport maar door een vertraging zat ik daar midden in de nacht toen alles dicht was. Dan maar in het enige open café wat drinken.

    Paar jaar geleden 7 uur op BKK doorgebracht zonder lounge. Dat was wel een lange zit. Alle shops even doorgekeken maar dat duurt ook maar een half uur. Gelukkig wel gratis internet dus dan maar in een café wat internetten.
     
  4. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik probeer altijd een paar verschillende lounges te bezoeken en daar wat te eten en te drinken. Ik kan me echt uren vermaken met het bekijken van vliegtuigen met een lekker drankje erbij ;-)!

    Maar soms is het wachten erg saai: een paar jaar geleden was ik aan het backpacken door Zuid-Amerika en toen heb ik tot 3 keer toe een nacht moeten doorbrengen op een bankje op het vliegveld van Bogotá - waar alles dicht was en ik nog niet in kon checken voor mijn aansluitende vlucht. Sindsdien zorg ik dat ik op 'dat soort' vliegvelden óf een goed aansluitende vlucht heb, óf dat ik een hotelletje in de buurt neem ;-)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik ging een keer vroeg naar het vliegveld omdat de enige (2,5 uur durende) transfer mensen voor een vroege vlucht naar het vliegveld moest brengen, volgens mij vlogen zij 10:00 uur (en dus 2 uur van te voren er zijn), mijn vlucht was toen pas 19:00 ofzo. Dat was een erg lange zit, omdat ik ook pas 3 uur voor vertrek een boarding pass kon krijgen. Naar de stad was ook niet handig vanwege de vele en grote bagage.
    Wat was DAT een lange zit. Ik heb zo'n beetje een heel luisterboek beluisterd, en daar was ik toen ook wel helemaal klaar mee :)
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zo heb ik in 2012 een layover van iets meer dan 7 uur in Abu Dhabi gehad, dit was trouwens 's nachts... Niet veel te beleven 's nachts, dus laptop aan en skypen met vriendin. Voor de rest films of tv series kijken.
    Of een goed boek helpt ook, zeker zo mooi dat je op veel vliegvelden goeie boekstores hebt. Terugweg idem dito, ik probeer dan niet te slapen want ben altijd bang dat ze aan m'n bagage zitten. Alcohol blijf ik ook van af tot ik op het vliegtuig zit, dan een paar flinke borrels en knorren maar.
     
  7. Eva Hopstaken

    Eva Hopstaken Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Normaliter probeer ik altijd rechtstreeks te vliegen. Mijn ergste overstap was die op SVO Moskou. Vanuit ULN (Mongolie) naar AMS moest ik ruim 8 uur wachten. Zonder visum kun je de stad niet in, dus ben je aan de luchthaven gekluisterd. Helaas voor mij, in de transfer area was geen pinautomaat, met wat roebels die ik nog had van een eerdere Ruslandreis en een handvol euro's, overleefde ik op water uit de kraan, een blikje cola en een reep chocolade. Meer kon ik me niet veroorloven. Wifi, was gelukkig gratis.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Jij hebt status nodig, @Eva Hopstaken - kun je lekker de lounge in :)
     
  9. Eva Hopstaken

    Eva Hopstaken Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    I know!
     
  10. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Een paar maanden geleden zat ik nog (Star Alliance) status-loos vast op FRA; vertraging door weersomstandigheden en een noodlanding van een ander toestel...

    Ik heb zo'n 4,5 uur op het vliegveld doorgebracht en de reis van AMS-FRA-GOT heeft uiteindelijk (ook nog eens rerouted via ARN) zo'n 12 uur in beslag genomen... Tijd doden is in zo'n geval best lastig; ik heb de 15 euro voucher voor eten en drinken bij een food-outlet gebruikt, uit het raam naar vliegtuigjes gekeken, mijn laptop gepakt en nog geprobeerd wat werk te doen, iPad erbij en een filmpje (aflevering van een serie) gekeken, wat rondgelopen, een (veel te dure) massage van 20 minuten genomen, nog eens wat rondgelopen en uiteindelijk was het dan tijd voor mijn vlucht naar ARN...

    Op zulke momenten gaat 4,5 uur erg langzaam voorbij... :(

    PS. Omdat de vertraging (mede) het gevolg was van weersomstandigheden kwam ik niet in aanmerking voor een compensatie onder de EU regelgeving, maar Lufthansa vond de situatie zo vervelend dat ik een voucher van 100 euro had ontvangen voor Lufthansa's Worldshop... Mooi gebaar van ze!
     
  11. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Het is nog ver weg maar ik heb begin januari een stop over van 22 uur in Miami en daarna een 6,5 uur durende layover @jfk.
    Ik twijfel er nog over of dat ik in Miami een hotel boek of niet, ik ben ook nog nooit in NY geweest. Ik lees over langere layovers op JFK verschillende dingen.
    Is het gekkenwerk om in 6,5 uur tijd vanaf JFK de stad in te gaan of is het goed te doen?
     
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik kan mij herinneren dat het goed te doen was. Eerst met een airport shuttle vervolgens zijn we op een trein/tram gestapt. Je bent wel even onderweg (1,5 uur) maar gewoon genieten van 't uitzicht.
     
    bkraan vindt dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Als je domestic aankomt op JFK is het wel te doen. Ligt er wel aan hoe je van plan bent terug te gaan naar airport (public transport of taxi).
     
    bkraan vindt dit leuk.
  14. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Heen taxi terug public transport?
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik zou beide keren taxi doen. JFK - city is fixed fee (USD40, if memory serves) en terug op de meter (en dus afhankelijk van de druke, maar reken voor 't gemak USD50).
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    reken voor beide ritten een uur, uur of anderhalf voor vertrek weer op JFK zijn... heb je effectief een uur of 2 in de stad.
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Uber is fixed $60-85, afhankelijk van type auto.
     
  18. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik dacht aan terug OV omdat dit mogelijk sneller is dan taxi?
    Hebben ze op JFK een aparte security lane voor business class passangers?
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Terminal 4 en vlieg je DL/KLM?
     
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    De reistijd met het OV bedraagt +/- 1,5 uur.
     

Deel Deze Pagina