Het nieuwe boarden: KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door TravelTheWorld195, 1 feb 2015.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Na het inchecken vanmorgen op Schiphol begaf ik mij naar de gate voor mijn KLM vlucht naar Madrid. Ik wilde op een van de schermen bij de gate kijken of er nog recente updates waren. Op de borden werd blijkbaar geen vluchtinformatie meer weergeven, maar het scherm was gereed gemaakt om verschillende nummers op te presenteren.
    Wat blijkt: KLM test (al sinds november 2013, maar had het nog nooit eerder meegemaakt!) een nieuw boardingsysteem, waarbij het de bedoeling is, zoals de grondstewardess mij vertelde, dat de boarding pass bij een apparaat bij de gate wordt gescand, waarna je een apart instapnummertje krijgt. Dit om te zorgen dat het toestel van acher naar voren wordt geboard, om zo te boardingstijd te verkorten.
    Gelukkig blijven de SkyPriority voordelen behouden: als STE en STE+ hoef je in principe geen nummertje te trekken en mag je gewoon aan het begin van het boardingsproces instappen.
    Alle passagiers waren nog vrij terughoudend met het scannen van de boarding pass om een instapnummertje te trekken en ook de grondstewardess waar ik mee sprak was vrij sceptisch, maar wat mij betreft een goede ontwikkeling! Het vliegtuig zit nu, na 15min boarden, al volledig vol.

    Iemand al andere ervaringen met dit nieuwe proces?
     
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ja al een paar keer mogen ervaren ... mijn ervaring is dat het boarden wat minder chaotisch verloopt..
     
  3. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    klopt, het verloopt minder chaotisch, maar ik had niet het idee dat het veel sneller ging. Want iedereen nam zich de tijd om rustig de handbagage in de rekken te proppen waardoor er toch weer wachtrijen in het vliegtuig ontstonden.
    Was wel leuk om de reacties van de wachtende passagiers bij het boarden te zien. Heel veel mensen moesten glimlachen vroegen zich af wat 'die onzin' voorstelde.
    Werkt trouwens nog niet helemaal soepel, ik had iets van nummer 12, en liep braaf naar de scanner toen dat nummer kwam, maar er waren zeker al 30 mensen voor mij gescant. ;)
     
  4. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    En ik dacht altijd dat er snellere manieren waren dan deze oude vertrouwde methode ;-)

    Ik kan de link niet toevoegen omdat ik nog een newbie ben, maar mythbusters heeft hier ooit een leuk experimentje mee gedaan.

    Volgens hen is de procedure van achter naar voren boarden de langzaamste manier. Free-for-all boarden, willekeurig instappen maar met vaste stoelnummers is volgens hen sneller. De Wilma methode is dan weer net een stukkie sneller (eerst window, dan middle en als laatste aisle). En de methode die Ryanair voorheen gebruikte, iedereen heeft vrije zitplaatsen en kan instappen wanneer hij/zij wilt is schijnbaar het allersnelste.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63

Deel Deze Pagina