Heathrow transfer times

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 15 jul 2015.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zat daarstraks een paar mileage runs uit te zoeken en probeerde een multi city route in te geven op BA.com maar kreeg elke keer de melding dat ik rekening moest houden met een minimum transfer tijd in acht moest nemen van 2 uur!

    Nu kan je op de site van Heathrow een simulatie doen door in te geven welke vluchten je hebt en dan kan je zien op welke terminals je aankomt en weer vertrekt en als melding stond er boven dat de default connection time van 1 uur geldt.

    Via online OTA's zijn de trips wel te boeken... Dus dan toch maar boeken via OTA of is er een manier om dit op de site van BA te omzeilen?
     
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat heb ik inderdaad ook gehad met het boeken van de OSL-JFK/ORD-TXL fare. Uiteindelijk niet moeilijk gedaan en twee uren tussen alle vluchten gedaan. Ook wat rustiger met overstappen en dan misschien nog even de lounge in kunnen. Misschien dat je dit telefonisch kan boeken en situatie uitleggen? Misschien dat ze de fee dan waiven?
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Aha bedankt voor de tip! Ik ga de latere vluchten eens bekijken, heb precies dezelfde routes op het oog ;)
     
  4. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Haha, toevallig. Wat betreft die transfertijden maakte het voor ons ook geen verschil in prijs.
    Waneer ben je daarnaast van plan te gaan? Wij gaan zelf in het weekend van 20 november.
    Voor jou een mooie gelegenheid om je Plat status te gebruiken :p Tegen die tijd ben ik zelf Gold bij BA.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik wil zelf denk ik pas gaan in januari en februari, dan is ie aanzienlijk goedkoper, scheelt 100 euro. Alleen zit je dan natuurlijk met winter toestanden...
    Weekend van 20 nov is ie 323 inclusief transfer flight van NY naar ORD voor een weekend retour. En dan nog de kost van positioning flights naar OSL en van TXL erbij.
    Ik kan voorlopig nog niet boeken aangezien ik wacht op het NL consulaat in Antwerpen op een nieuw paspoort :(
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Haha dat maakt me niet zoveel uit :)
    Ik heb inderdaad de latere vluchten gevonden, komen zelfs beter uit, kan alleen nog niet boeken door tijdelijk gebrek aan een paspoort... :mad:
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben er ondertussen uit hoe ik die limitering betreffende de transfer times kan omzeilen, door niet te boeken op de BA site maar via een andere OTA.
     
  9. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Als hij dezelfde vluchten zou nenen, kan die met ons mee de First lounge in, mogen 1 introducé p.p mee nemen.

    Ben wel nieuwsgierig naar een First lounge, nooit ingeweest
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2015
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben voorlopig nog aan het puzzelen voor volgend jaar, ik heb nog niks concreet geboekt.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina