Hanoi

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Kristof, 11 jul 2014.

  1. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ik plan momenteel een korte trip naar Hanoi. Alle tips zijn welkom, zowel qua verblijf als culinair, markets, not to do,.....
    Blijven wel in de stad dus trips als Halong Bay zal voor een andere keer zijn.
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Hoe zit het daar met visum? Is dat niet on arrival?
     
  3. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Je kan op voorhand reeds de aanvraag doen en dan moet je bij aankomst enkel nog betalen en paspoort afgeven om visum in te kleven (zo heb ik het de laatste keer gedaan en werkt perfect).
    Je kan ook alles ter plaatse doen maar dit valt af te raden aangezien deze procedure soms lang kan duren.
     
  4. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Hi Kristof,

    Goede keus om naar Hanoi te gaan als Citytrip. Ik heb een jaar in Vietnam gewoond als expat en regelmatig Hanoi bezocht en het is een van mijn favoriete steden!
    Erg bijzondere en drukke stad met vriendelijke mensen en HEEL erg lekker eten. Daarnaast is het erg goedkoop en heeft het nog een erg authentieke sfeer.

    Het beste kun je een hotel zoeken rondom het Hoang Kiem meer. Hier gebeurt alles en in de straten rondom dit meer vind je een overvloed aan streetfood. Dit is dan ook de enige culinaire tip die ik je mee kan geven. Probeer alles! Wees wel bereid flink af te dingen want ze proberen natuurlijk goed te verdienen aan jou als tây (westerling)

    Verder is het Ho chi Minh mausoleum erg indrukwekkend en ook de hao lo prison is een bezoekje waard. Natuurlijk zijn alle winkeltjes in het hoang kiem district met alle lokale waar ook leuk om te zien.

    Maar bovenal is Hanoi IMO toch echt foodheaven waar je niet teveel vooraf moet plannen:)

    WBT het Visa: Ik raad je aan vooraf bij de VN ambassade je Visum te regelen. Dt scheelt een hoop wachten op het vliegveld bij aankomst.

    Have fun!

    Alex
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik weet nog dat mijn vriendin het vooral erg koud vond in Hanoi... (ze was er in februari)
     
  6. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heb daar een paar jaar geleden gezeten bij een Nederlander die daar een BB had, hij regelde ook visum on arrival en evt andere zaken zoals een betrouwbare pick up op het vliegveld. Mocht je belangstelling hebben zoek ik zijn naam wel even op.
    LP wandeling, gevangenis inderdaad.
     
  7. Eva Hopstaken

    Eva Hopstaken Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Regel je visum idd vooraf. Laatste keer dat ik in Vietnam was, waren de meesten die een 'upon arrival' visum hadden genomen, niet blij.
    Toen ik de stad bezocht, was ik aan het backpacken met een maatje en sleep cheap en clean Hoan Kiem Lake Hotel. Wij boekten toen nog een dagtrip naar The Huong Pagoda, beter bekend als Perfume Pagoda.
     
  8. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Thanks allemaal voor de tips. Heb uiteindelijk mijn visum geregeld op voorhand in België. Het verblijf heb ik lang liggen twijfelen maar omdat ik nog steeds platinum status bij Accor heb ben ik maar volledig overboord gegaan en heb ik Sofitel Legend Metropole geboekt. Niet goedkoop maar absoluut elke euro waard en blijkbaar het beste wat er te krijge nvalt in Hanoi!! Heb een upgrade van 4 kamertypes gekregen, welkomstpakket, persoonlijk begroeting voor Customer Service Manager, tegoed in de Spa en natuurlijk toegang tot de club lounge. Als je dit hotel ook wil boeken en je hebt toegang tot de club lounge dan zou ik zeker zonder ontbijt boeken aangezien deze in de club echt de beste is die ik ooit al in een club heb gezien.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    haha wow 4 kamertypes?
     

Deel Deze Pagina