Handleiding: Award beschikbaarheid zoeken met ANA Mileage Club

Discussie in 'Star Alliance' gestart door WorldTraveller, 7 okt 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Belangrijk!
    All Nippon Airways (ANA) heeft onlangs hun zoektool een make-over gegeven. Door de make-over is deze handleiding niet meer van toepassing. Wil je toch de handleiding lezen? Klik dan op de 'Spoiler' knop beneden.

    All Nippon Airways (ANA) heeft een van de beste zoektools om award vluchten met Star Alliance te vinden.
    Het zoeken naar award vluchten met ANA is helaas niet zo gebruiksvriendelijk als bij United, maar het is een uitstekende zoektool om directe vluchten te vinden. Wil je award ticket met veel connecties, dan doe je er goed aan om eerst de United zoektool te gebruiken aangezien ANA's tool niet zo creatief is met het zoeken van connecties.

    Waarom ANA zoektool gebruiken?
    • ANA laat in tegenstelling tot bijvoorbeeld United, alle Star Alliance-partner award beschikbaarheid zien.
    • ANA is het meest accuraat. United laat soms award beschikbaarheid zien, maar als je het wilt boeken is het er niet.

    Heb je nog geen ANA Mileage Club account?
    Schrijf je dan hier in.

    1. Login op de website van ANA.

    2. Zoek voor een ‘dummy’ award vlucht met ANA.

    Helaas is het niet mogelijk om direct te zoeken naar partner award vluchten (tenzij je meer dan 100 ANA miles hebt). Daarom gaan wij eerst een ‘dummy’ award vlucht zoeken met ANA. Klik op "ANA International Flight Awards." Ik voer in London Heathrow (LHR) naar Tokyo (TYO), ANA vliegt deze route. Je hoeft de datum niet aan te passen. Vervolgens klik je op Next.
    1.jpg


    2.jpg

    3. Negeer de zoekresultaten.

    Scrol naar beneden en negeer de zoekresultaten. Als het goed is kun je nu wel op de knop “Use Star Alliance Member Airlines” klikken. Je hebt nu toegang tot de partner award vluchten.
    3.jpg

    4. Zoek naar jou gewenste award vlucht.

    Stel je wilt van Amsterdam naar Warsaw voor een weekendje, 21 november heen en 23 november terug.
    4.jpg
    5.jpg
    Ik kan nu net zoals de vorige keer op “Next” klikken, maar ik kan ook op “7-Day Availabillity” klikken. Kies je deze dan zie je de award beschikbaarheid voor 7 dagen voor een jou gekozen reisklasse.
    Heb je gewoon op “Next” geklikt dan zie je zo iets als dit:
    6.jpg
    Een minteken “-“ betekent dat de klasse niet beschikbaar is op de desbetreffende vlucht. Staat er een “X” dan is er geen beschikbaarheid in de desbetreffende klasse. Staat er “Select” en “OK”, dan is er award beschikbaarheid op die vlucht.

    Als je gekozen hebt voor de “7-Day Availabillity, dan kom je op deze pagina terecht:
    7.jpg
    Hier geef je aan welke reisklasse je wilt en vervolgens klik je op “Next
    Je krijgt dan dit resultaat:
    8.jpg
    Je kan je reisklasse eenvoudig veranderen door middel van het drop-down menu.

    Zoek last minute award vluchten
    Wil je binnen 4 dagen vertrekken, dan laat ANA jou geen award beschikbaarheid zien voor de outbound vlucht, maar wel voor de inbound vlucht. Als voorbeeld, ik wil op 8 oktober van Amsterdam naar Warsaw en op 12 oktober weer terug. Zoals je ziet is er pas beschikbaarheid vanaf 12 oktober. De inbound vlucht heeft wel zat award beschikbaarheid.
    Als je dus echt op 8 oktober wilt vertrekken kan je dus het beste een award ticket Warsaw – Amsterdam boeken.
    9.jpg

    10.jpg
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015
    TheoS, Lionell en DutchFrequentFlyer vinden dit leuk.
  2. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Nice! Het mooie aan ANA (begreep ik) is dat je award tickets met mega veel stopovers kunt boeken. Met deze handleiding wordt dat nog makkelijker. Nu nog wat miles verzamelen ;)
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb zelf geen ervaring met ANA Mileage Club, maar om nou direct je miles bij ANA te crediteren lijkt me een beetje too much. Wil je bijvoorbeeld elite status halen dan moet je minimaal 15.000 miles vliegen met ANA voor Star Alliance silver en 25.000 voor gold. Je kan gewoon via ANA award vluchten zoeken en dan vervolgens Miles & More bellen om de vlucht te boeken.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2014
  4. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    De ANA tool is zeker een fantastisch hulpmiddel, zo ben ik er via deze tool in geslaagd om met mijn Aegean miles BRU-SIN te boeken in business bij Singapore Airlines via Kopenhagen, een route waar ik anders nooit zou aan gedacht hebben. Nog een tip: nadat je hier jouw gewenste route gevonden hebt kan je via de ItIa Matrix de route opzoeken om te controleren hoeveel taksen je dient te betalen.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Heeft iemand toevallig een direct link naar de ANA award tool? Ik had de bovenstaande bewaard maar die blijkt niet meer te werken, ik word elke keer geredirect naar een Japanse versie van de ANA site. Ik heb de link uit het artikel van Ben Schlappig ook geprobeerd, maar hetzelfde resultaat...
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Probeer deze (klik) link eens.
    Je moet als het goed is alleen nog even inloggen met je gegevens.

    De nieuwe search tool is niet geweldig.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks @WorldTraveller13 die werkt wel, maar zoals je zelf zei minder geweldig als de voorgaande :(
     

Deel Deze Pagina