Haalbaarheid Kenya Airways ticket

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Rien, 26 jul 2015.

  1. Rien

    Rien Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vraagje:
    Als ik dit ticket boek: neem ik dan te veel risico qua overstaptijd op AMS en/of NBO?
    itineraryAMSJNB.png
     
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Minimum Connecting time (overstaptijd) rekenen airlines standaard door in je ticket. Stel je zou deze vlucht niet halen (door bv vertraging van de kist waarmee je aankomt) dan is de airline je verplicht over te boeken!
     
  3. Rien

    Rien Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Mee eens. Ik ben ook niet zo bang dat ik niet ga aankomen. Maar aansluiting missen in bijv AMS is gelijk minimaal 12 uur wachten...
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Gewoon een lijstje maken met alternatieve vluchten! Ze hoeven je niet op een ST vlucht te zetten.
     
  5. Maan

    Maan Guest

    Ik heb hetzelfde ticket alleen dan start ams eind brusse (get off @ams) voor 355€ misschien is dat ook voordeliger voor jou. Heb je meteen een overstap zorg minder.
     
  6. Rien

    Rien Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Is idd ook mogelijk, Goedkoper ook.
    Maar ik reis helaas met ingecheckte bagage, dus dan zal ik die laatste leg ook moeten vliegen,
    Ik neem tenminste aan dat het niet mogelijk is om de bagage te claimen op AMS?
     
  7. Maan

    Maan Guest

    Je kan het altijd vragen maar reken en niet op. Tenzij je een hele lange stopover inbouwt. Of de CT in Nairobi genoeg is zal ik je in september vertellen. Ik heb op de terugweg namelijk maar 60 minuten en ze willen me niet omboeken want MCT is 55 min volgens mij.
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een uur is meer dan genoeg. NBO is best in 30 min te doen.
     
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als ze je op een non ST vlucht zouden herboeken, kan je toch dubbel dippen betreft Miles? I.e. je ontvangt nog steeds je KL/ST QF, en kunt bij de daadwerkelijk gevlogen non-ST maatschappij ook nog claimen?
     
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Yes. Dan kun je dubbel dippen.

    Ik maak eigenlijk altijd per overstap een overzicht van de vluchten die in mijn ogen een goed alternatief zijn. Mocht het dan mis gaan dan kan je ze vaak een beetje sturen.
     
  11. Maan

    Maan Guest

    Ik ben zonder te vragen ongeboekt naar directe vlucht ams - Jnb met KLM. Nu kom ik een dag eerder aan en krijg ik wss minder Miles. -zucht-

    En ik vlieg pas in september
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je krijgt altijd de Miles van je originele boeking:)
     
  13. Maan

    Maan Guest

    Daar ben ik niet zo zeker van. Mijn nieuwe vlucht is namelijk op hetzelfde eticketnummer en boekingscode gekomen. Als je op de AirPort wordt ongeboekt krijg je volgens mij een nieuwe eticketnummer. Dus we zullen zien
     
  14. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    volgens mij heeft @Basjep gewoon gelijk en zo niet dan kan je daar over zeuren natuurlijk
     
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Als de boeking ongevraagd is gewijzigd, dan is je originele boeking geldig. Afgelopen april wilde ik naar BUD vliegen via FCO, maar ze hadden me op een directe vlucht gezet. Ik kreeg nog steeds de miles er voor. Zie 2.7 bij de voorwaarden van Flying Blue https://www.klm.com/travel/nl_nl/fl...about_flying_blue/terms_and-conditions.htm#p8
     
  16. Maan

    Maan Guest

    Ik vlieg nu via Cdg met A380 naar Jnb. Ik had de directe KLM vlucht geweigerd omdat ze niet hotel nacht wilde betalen. A380 yey!
     
    RSC09, Flying doc en vdb1988 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina