(gratis) omboeking QR bij schemawijziging?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jeroen100, 2 jan 2018.

  1. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand wat de regels zijn voor het gratis omboeken van een ticket (in dit geval van Qatar Airways) bij een schemawijziging?

    Ik heb voor september ARN-DOH-KUL-DOH-ARN geboekt (in J) en zag dat er een paar kleine wijzigingen zijn geweest. De B787 is op de terugreis omgezet naar een A350 :) en aankomst is een kwartier later.

    Hoeveel tijdsverschil moet er zijn om een ticket te mogen omboeken? Ik hoop eigenlijk dat ik heenreis kan wijzigen van KUL naar SIN (mijn eindbestemming). Ik meen dat dit mogelijk is als de nieuwe bestemming binnen een straal van 500 kilometer ligt van de originele bestemming?
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik had een +/- 1 uur wijziging in mijn sake fare heenreis in oktober 2017. Voor gratis wijzigingen had ik een 3 uur+ verschil bij aankomst nodig. QR is niet heel flexibel wat dit betreft.
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Staat er niks over vermeld in de terms & conditions die vermeld staan op één van de bladzijden van je e-ticket of booking confirmation?
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  4. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Heb alle emails en bijlagen van de boeking even doorgenomen maar voor zover ik kan zien staat er niets over in.
    Dank voor jullie reactie!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Anders gewoon contact opnemen met QR via hun call center of via social media?
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Een kwartier verschil is toch geen reden om de bestemming te mogen veranderen?
     
  7. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Nee, een kwartier is niet genoeg, dat begrijp ik. Ik wilde alleen weten of iemand wist wat het dan wel is 1, 2, 3 uur? Voor eventuele volgende wijzigingen.
    Dank jullie!
     
  8. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ik dacht 2 uur, op FT zijn een aantal mensen bij de sake fare omgeboekt naar Londen (Q-suites).
     
    Lionell en jeroen100 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina