Gratis/goedkope flight cancellation

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MartijnZ, 16 sep 2016.

  1. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand een site/manier om tickets te boeken waarbij je in 24 uur (ofzo) gratis/goedkoop je ticket kan cancelen?

    Ik weet dat in amerika hier een wet voor is, waardoor ik bij amerikaanse maatschappijen hier ook gebruik van heb gemaakt. Gezien ik ook met andere maatschappijen vlieg, vroeg ik me af of iemand een OTA oid heeft die we vanuit nederland kunnen gebruiken die deze cancellation optie geeft.

    Heb ook gedacht aan het gebruiken van VPN om op amerikaanse OTA's te boeken, maar weet niet of dat gaat werken. Iemand hier ervaring mee?

    Bedankt!
     
  2. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook rechtstreeks bij LH binnen 24 uur zonder penalty geannuleerd. Allemaal on-line. painless.

    Ik dacht ook rechtstreeks bij KLM... maar weet ik niet zeker.

    Maar Expedia werkt ook.

    Ik dacht ook een lijst maken van de verschillende plekken waar dat kan.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    KLM kan je ook kostenloos annuleren binnen 24h. Anders inderdaad Orbitz.
     
    Heidi vindt dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Bij AA, Finnair (onder voorwaarden 7 dagen voordat vlucht gaat), Delta, B6, UA, BA en KLM/AF kan je de eerste 24 uur kosteloos annuleren, enigste vereiste is dat je de tickets via hun gekocht hebt (website, phone-agent, ticketing desk etc)
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2016
  5. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    nog een truc dat ik heb geleerd bij boeken bij United. Klik je door tot betalen, dan kies other forms of payment, pay at a United ticket office, dan heb 24 uur om te bellen en als nog met jouw cc betalen.

    Dit werkt ook als je krijg het niet voor elkaar mbt tot een echte betaling op tickets, waar je een error code kon krijgen. Maar heb je de itinerary opgeslagen, heb je een record locator, maar nog geen ticket, en vanuit daar kan je bellen om de betaling te voldoen.
     
  6. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    OK, thanks!
    Zit met name met het probleem dat ik vrij laat (paar dagen/dag van te voren) wil boeken, omdat ik de exacte tijd nog niet weet. Heeft expedia/priceline/orbitz dan ook die optie om binnen 24 uur te cancelen? Meningen lijken verschillend als ik zo google, maar het kan mij geld besparen.

    Las zelfs dat mensen een paar uur van te voren boekten via een OTA, en dan na het vertrek van de vlucht hun geld toch terug vroegen. Dit lijkt me sterk, maar ik kan me dan ook weer voorstellen dat het verwerken van de boeking even duurt en dat de vlucht dan al vertrokken is, waardoor hij wel geboekt wordt, maar je niet als no-show geregistreerd wordt (verhalen zijn vaak van mensen die dan wel de 2e vlucht nemen van een retour omdat dit goedkoper is dan een enkeltje). Iemand daar ervaring mee (kan me indenken dat als een maatschappij een boeking na de vlucht binnen krijgt, ze het geen probleem vinden omdat ze dan na de vlucht alsnog geld binnen krijgen)
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Meestal moet je wel een periode van X dagen vóór de vlucht boeken om in aanmerking te komen voor 24h gratis annuleren.
     
  8. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Dat las ik ook op veel websites (niet alle overigens), maar door die verhalen ga ik twijfelen.
    Zou voor mij heel handig zijn om dat te kunnen namelijk
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Afhankelijk van airline/route boekt een vlucht vlak voor vertrek vaak in een hoge fare klasse, die van zichzelf ruime (i.e. gratis) annuleringsvoorwaarden heeft.
     

Deel Deze Pagina