GOL Smiles

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Alias, 26 mei 2015.

  1. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Zijn er op dit forum lezers bekend met het loyaliteitsprogramma "Smiles" van de Braziliaanse luchtvaartmaatschappij "GOL"? Op deze webpagina wordt melding gemaakt van een tijdelijke actie bij "GOL" waarbij je bij aankoop van 40.000 punten er 80.000 bijkrijgt, samen 120.000. Daar kan je iets aardig mee doen. "GOL" heeft meerdere partner-airlines waaronder Delta en Qatar Airways. De "Smiles" website is niet in het Engels, wat het bijgrijpen lastig maakt. Wat ik onder andere zou willen weten is of je tijdens het boeken van een award en je hebt niet voldoende punten de ontbrekende punten er bij kan kopen. De 40.000 punten zijn beperkt houdbaar - een (1) jaar - en de 80.000 bonuspunten slechts zes (6) maanden. Het totaal aantal punten, de prijs en wat je er mee kan doen maakt het aanlokkelijk om ze te kopen, echter de houdbaarheid van de punten en website maakt dat ik terughoudend ben in het aanschaffen ervan.
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat ziet er idd heel interessant uit. Ik lees dat het ook een link heeft met DL-KL/AF. Enig idee wat ik met die 120000 Miles kan, hoeveel heb je ongeveer nodig voor een vlucht?
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb me aangemeld, en ben eens even rond gaan neuzen op de website. Spreek een woordje Spaans, dus met een beetje puzzelen ben ik er ongeveer wel uitgekomen. Ik ben onderstaande tabellen tegen gekomen (kan niet vinden of dit om enkele reis of retour gaat), met de vanaf 'prijzen' voor award tickets. Nu nog even zoeken naar de booking tool. Schermafbeelding 2015-05-26 om 09.26.05.png Schermafbeelding 2015-05-26 om 09.26.17.png
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben er inmiddels achter: aantal miles in de tabellen zijn voor een enkele reis. Zelfs in het off season weinig beschikbaarheid van deze goedkoopste tickets. Voorbeeld: 18-26nov. AMS-AUH. Economy class 120.000, Business class 500.000 (!!!), beide zoals gewoonlijk exclusief taxen. Naar mijn idee dus totaal niet lonend, voor de €833 die de 120.000 miles kosten. Bij andere FFP's was het een zeer mooie aanbieding geweest, maar bij GOL Smiles is de waarde van een mile dus blijkbaar vele malen lager dan bij de andere gangbare FFP's.. Ik laat deze aanbieding aan mij voorbij lopen:p
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ja BWempe, dat genoemde miles voor een enkele reis zijn daar was ik ook al achter gekomen. Eerder vandaag had ik gezocht op AMS HKG en AMS SIN in september en oktober en de uitkomsten waren matig. Dat zelfde geldt voor vanuit FRA. QR rekent minder miles voor een vlucht dan Etihad doet. Het zoeken naar beschikbare vluchten is niet top en de resultaten die ik vanochtend vroeg had kan ik niet reproduceren (of de data is verkeerd). Wellicht is het raadzaam om eerst bij de betreffende luchtvaartmaatschappij te kijken voor beschikbaarheid en daarna naar "Smiles" om te bezien of men het accepteert?

    Op deze pagina vind je hun partner airlines (niet compleet), door te klikken op desbetreffende naam krijg je op de volgende pagina een overzicht van mijlen per segment te zien (enkele reis). Mocht de link niet werken in FF, probeer eens IE of een andere browser.

    Mogelijk iets te voorbarig maar op dit moment doet GOL Smiles mij denken aan LifeMiles van Avianca waarbij de website wel in het Engels is, het zoeken iets makkelijker gaat maar voor de rest ... (vul maar aan/in).

    Mocht er iemand zijn die met GOL Smiles meer ervaring heeft en al eens een award ticket heeft geboekt, ik lees het graag.
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wat mij vooral opviel, is dat je ook niet alle vluchten kan boeken via Smiles. Zo zocht ik op AMS-YYZ in C, en kreeg 120.000 enkele reis met AF. Via KLM kon ik een rechtstreekse vlucht boeken met KL, voor bijna de helft van het aantal miles wat Smiles toonde.
     
  7. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Vanavond nog een keer kijken of ik er wat fatsoenlijks uit kan krijgen, anders laat ik het voor wat het is.
     
  8. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Onlangs een smiles account aangemaakt en kreeg onderstaand aanbod in mijn mailbox. Met dit aanbod is het mogelijk om 33.000 miles te kopen voor iets meer dan 220 euro(65% korting op het normale tarief). Met deze miles kun je bijvoorbeeld een enkele reis Abu Dhabi - Bangkok in First Class kopen met Qatar Airways. (maar ook bijv. abu dhabi-jakarta in Business)

    Conclusie: heb je nog geen Gol! Smiles account, maak er 1 aan .... dit zijn best wel interessante opties om first of business te vliegen

    Schermafbeelding 2015-06-10 om 19.54.34.png
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Met Qatar of Etihad?
     
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    First is Qatar via Doha
     
  11. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb die mail ook gehad! Had hem al verwijderd met de vorige actie in m'n achterhoofd, maar zal er nu nog eens naar kijken! Thanks voor de heads up!
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  13. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Net een account aangemaakt. Heb je een kortingscode van ze gekregen of gewoon een soort uitverkoop meldingsmaaltje?
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb een kortingscode gekregen..
    ________
    Heb ook 100 miles bijgeschreven gekregen omdat ik heb betaald met m'n Smiles CreditCard. Oh, is dat zo? Weet ik niets van:p
     
  16. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Heb ook die 100 miles gekregen, bij mij staat er vanwege openen smiles account
     
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Goede vondst:cool: Alleen AUH-DOH al is ook 32.500 in first, al wordt deze vlucht 9 van de 10 keer uitgevoerd met alleen een regionale C..!
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2015
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    even bijv. expertflyer checken voordat je boekt ;)
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik was even euforisch, maar het mocht niet baten.. DOH-BKK in F voor 32.500 is alleen vanaf rond half oktober verkrijgbaar, maar in de veronderstelling dat deze ook in september beschikbaar was, had ik een mooi tripje samengesteld:
    AMS-DOH: FlyingBlue award KL Y 10.000 miles + €49
    DOH-BKK: GOL Award QR F 32.500 miles (€232 + €137tax)
    BKK-AMS: FlyingBlue award KL Y 20.000 miles + €86
    Voor €504 en 30.000 FlyingBlue miles een mooie rondje BKK! Tot 02/07/2015 geldt de kortingscode bij GOL, dus als op 01/07/2015 de nieuwe promo awards vrij komen voor de volgende reisperiode en DOH en BKK er weer bij zitten, en boek ik hem zeker:D
     
    Flying doc en Jan van Putten vinden dit leuk.
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Word gek van die site. M'n Portugees (toch?) is net zo goed als m'n Chinees. En dat kan ik niet spreken, lezen of schrijven :D
    De translate functie van Chrome maakt de site ook niet overzichtelijker.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina