Gezocht: Verborgen hotelkosten?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Quinten, 30 mei 2015.

  1. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Als reisjournalist schrijf ik een artikel over verborgen hotelkosten voor het tijdschrift 'De Reisgids' van de Consumentenbond. Ik zoek reizigers die tegen onverwachte hotelkosten aanliepen tijdens hun reis en daar kort (telefonisch) over willen vertellen. De informatie wordt in een kader mét foto van jezelf gebruikt in het artikel dat deze zomer verschijnt. Daarmee kunnen andere reizigers geholpen of juist gewaarschuwd worden.

    Verborgen kosten, zoals ik ze bijvoorbeeld zelf meemaakte, zijn stadsbelasting die ik plots bij het uitchecken moest betalen. Of de kosten voor wifi, omdat het gratis internet niet werkte.

    Mocht je ook een ervaring hebben met zulke kosten tijdens je verblijf in een hotel, dan hoor ik graag van je.

    Groet!
     
    Lionell en Mike vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Cue de resort charges in Vegas :D
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Sure, afgelopen jaar werd ik onverwachts geconfronteerd met registratiekosten voor een visum bij uitchecken in St. Petersburg. :(
     
    Quinten vindt dit leuk.
  4. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Daar heb ik nog nooit van gehoord, @Flying doc. Over verborgen kosten gesproken... :)

    Overigens is Ralph zo al zo aardig geweest om zijn ervaring te delen - ik kan mijn zoektocht beëindigen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    In Rusland komt het vaker voor dat het hotel deze kosten doorberekent aan de gast. Alle hotels zijn verplicht al hun gasten te registeren bij de autoriteiten en hoewel dat vaak al in de prijs inbegrepen is, komt het nog steeds vaak voor dat je deze kosten voor de kiezen krijgt. Dit komt met name voor als je zelf rechtstreeks bij een hotel of via een site als Booking boekt. Niet als je het via bijvoorbeeld Intourist regelt.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Bijna goed, indien korter dan 3 dagen in geselecteerde steden is het sinds een wet uit 2012 is het niet meer verplicht. Toch zien veel hotels als een aangename aanvulling van inkomsten. Ik heb ze helaas niet kunnen overtuigen maar retrospectief terug gekregen via de touroperator.
     
    Quinten vindt dit leuk.
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Helaas niet alleen in Vegas maar op steeds meer plaatsen in de VS. Al snel $25 per dag soms:confused:
     
  8. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor jullie reacties - ik neem ze mee in het artikel!
     

Deel Deze Pagina