Geldigheidsduur Flying Blue status

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door OilFlyer, 15 jan 2018.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal,

    Even een vraag: op mijn FB Gold card staat rechtsonder "03/2018". Betekent dit tot maart 2018 of tot en met maart 2018 ?

    Groeten en bij voorbaat dank van een niet zo lang meer Gold card houder.
     
  2. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    tot en met - dus vanaf 1 april vervalt je status en ga je terug naar silver
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Tot en met.
     
  4. Milehunter

    Milehunter Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Mijn gold status is geldig tot 03/2019. Met het nieuwe flying blue programma wordt bij het behalen van genoeg xp's je status met 1 jaar verlengd.

    Is het dus zo dat als ik in 05/2018 genoeg xp's heb behaald dat ik mijn status maximaal verleng tot 05/2019 of gaat dat nieuwe jaar in vanaf 03/2019 en ben ik dus gold tot 03/2020?
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je bent Gold t/m maart 2020. Pas als je naar een hoger niveau gaat, wordt het jaar aangepast. Als je bv per 1 september Platinum status haalt, wordt het jaar voor jou sept-sept. In dat geval ben je Platinum tot sept 2019 (+ 3maanden) en Gold tot sept 2020 ( + 3 maanden).
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Stel dat je platinum haalt in sep 2018, dan heb je een vanaf september 2018 tot wanneer? om 180xp voor gold te halen?
     
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik denk dat ik echt de ingang van het nieuwe programma even afwacht. Het wordt me niet geheel duidelijk met de losse vragen hier en de info op hun site....
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Gelukkig, ik ben niet de enige.
     
    Flying doc, lloydje33 en Arjan69 vinden dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je plat haalt in sept, heb je een jaar om je opnieuw voor plat te kwalificeren. Lukt dat niet, heb je een zachte landing naar gold. Die geldt dan weer tot september het jaar daarna. Nu heb je altijd 3 maanden extra, tot en met maart. Of dat zo blijft is mij niet bekend. Verwacht dat dat niet wijzigt.
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Wat ik mij ook afvroeg; hoe zit het met het uitkeren van de Awardmiles, als je het laatste segment skipt? Voorbeeld: DUS-AMS-JFK v.v. en op de terugweg uitstappen in AMS. Moet je je vluchten afmaken, wordt het naar rato uitgekeerd (dus per vlucht) of wordt achteraf alles bijgeschreven, zolang je de vlucht maar bent begonnen?
    Iemand een idee?
     
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Als je je laatste segment niet maakt, ben je niet geboard in het vliegtuig. En dus geen miles en segment. Ergo, je moet je vluchten afmaken wil je in aanmerking komen voor je miles en segmenten. Uitgezonderd is natuurlijk als je eindbestemming ZWE/ZYR is, dan kan je dit segment op het eind skippen.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Maar je moet dan toch wel het treinkaartje ophalen op Schiphol? Je hoeft alleen niet de reis te maken.
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ja, goed dat je het er bij vermeldt. Wel je treinkaartje halen op Schiphol bij het loket Internationale Treinreizen.
     
  14. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    Hi all,

    Vraagje: Ik zie in mijn app dat mijn Silver status tot 31 maart 2018 geldig is. Ik heb echter in 2017 genoeg vluchten gemaakt voor verlenging (17 kwalificerende vluchten). Zou mijn status dan niet tot 2019 geldig moeten zijn? Ben een beetje in de war met dat nieuwe XP systeem.

    Gr
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Maak je geen zorgen, bij mij staat ook 31 maart 2018. De status wordt pas eind maart aangepast en dan zal er 31 maart 2019 staan.
     
    boeing767 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina