Geen loungeacces op EY vlucht geboekt via KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Denzi, 2 jun 2016.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi allemaal,

    Ik zit momenteel in de Pearl lounge in KWI.

    Ik had een een retour geboekt naar KWI met KLM, op de terugweg ga ik eerst naar AUH met Etihad voordat ik verder naar AMS vlieg. De reden hiervoor, ticketprijs is gelijk, in totaal 1 uur langer reistijd, maar je vliegt met een nieuwe dreamliner ipv een oude A330 (die ook nogeens een stop maakt op Damman en je daar anderhalfuur in het vliegtuig mag zitten terwijl er naast je word schoongemaakt).

    Anyway, nu krijg ik van EY geen loungeaccess op KWI, dus hierbij 2 vragen:
    Ga ik wel mijn QF/punten voor de EY vlucht van KWI-AUH krijgen?
    Heb ik recht op loungeaccess (lees moet ik hierover een klacht indienen)?

    Nog een ten derde, ik had mijn boeking telefonisch gereserveerd en daarbij krijg je geen factuur met de CC surcharge, terwijl je die wel moet betalen. Na heen en weer gemail met KLM kan ik dus tot op heden nog geen factuur krijgen met de CC surcharge, echt belachelijk, ik zou eigenlijk de creditcard betaling moeten blokkeren omdat die incorrect is!
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Je hebt via KLM geboekt maar heb je KL of EY vlucht nummers?
    Voor de loungetoegang, heb je Flying Blue, Skyteam of Etihad Guest status?
     
  3. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb via KLM geboekt, maar ik zag op mijn uiteindelijke ticket dat KWI - AUH op een EY nummer is. Ik heb FB Gold status
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Dan heb je helaas geen toegang tot de lounge. Ook spaar je op EY vluchtnummers geen miles; het is namelijk geen Skyteam lid. Alleen op codeshares geboekt onder KL vluchtnummer verdien je miles.
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Dat maakt niets uit. Dat had ik ook toen ik met JP vloog maar het was wel een codeshare. Kijk bij KLM onder "Mijn Reis" en dan je boeking en dan bij "Reisgegevens". Daar kan je kijken of de boeking onder EY of KL valt. Kijk je onder "Passagiersgegevens", dan kun je meteen kijken hoeveel miles je verdient en of het een beetje klopt.

    Wat betreft de lounge: dat kan kloppen dat je geen toegang krijgt op KWI. Heb je op AUH wel lounge access gekregen? Zo ja, dan denk ik dat KL en EY een afspraak hebben qua lounge toegang.
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik had op AUH wederom geen tijd om de lounge te verkennen. Ik kreeg wel een KL ticket met SkyPriority, dus dat zou wel goed zitten.

    Wel jammer, had gehoopt op een extra QF :) Ben zo toch al wel aardig op weg richting de felbegeerde Plat.
     

Deel Deze Pagina