Gebonden aan KLM, welk FF programma?

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Foodandflying, 22 jul 2015.

  1. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Via mijn werkgever ben ik gebonden aan KLM (we hebben een Corporate Account en alle tickets zijn dus via KLM geboekt). Is het dan wel het meest verstandig om bij Flying Blue te zitten? Ik baal regelmatig erg van de 25% of 50%-vluchten terwijl je toch sowieso de hoofdprijs betaalt.

    Kun je niet beter bij een ander programma binnen de SkyTeam alliance en toch dezelfde perks houden bij KLM zelf?
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Flying Blue, Skymiles, en Millemiglia zijn wel de populairste binnen de Skyteam. Helaas worden er maar op vier economy klassen (Y, M, B en U) 100% miles gegeven. Bij de andere klassen verschilt het per ff programma hoeveel procent van de miles je krijgt. Het is mij overigens wel al twee keer overkomen dat ik bij het inchecken in een hogere tarief klasse terechtkwam en vraag me niet hoe dat kan... Natuurlijk hangt het ook af van waar de vluchten gevolgen worden. Als je veel binnen Europa vliegt is Flying Blue beter (na 15 vluchten Silver en na 30 vluchten Gold). Vlieg je meer intercontinentaal dan krijg je bij Skymiles sneller status (bijna op alle klassen krijg je 100% MQM's en bij Y en B zelfs 150%!)
     
  3. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit op jaarbasis op ongeveer 3x bc naar de VS en dan nog 10-15 retourtjes in Europa. Je valt zo precies midden tussen alles in...
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gewoon voor status bij KLM gaan. volgens mij zijn de verschillen te klein. In een topic is ook een overzicht geplaatst van senioriteit/belangrijkheid. en als je veel met klm vliegt heb je meer aan status bij klm dan bijv een delta status
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  5. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Thanks!
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Daar haal je toch wel zo ongeveer FB Gold mee? Met die aantallen heb je sneller status bij KLM dan bij Delta, plus nog wat high_class zegt. KLM lijkt een goeie keuze.
     
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Jep. Maar wellicht bij een ander sneller... Ongeveer € 25k aan vluchten.. zou je bijna denken dat je die platinum wel zou verdienen :p
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Waar zet je nu je Miles weg dan? Met die vluchten ben je toch al wel gold?

    Ik zou ook gewoon voor FB gaan als je veelal KL vliegt. Skymiles zou ik overwegen als je veel DL binnenlandse vluchte in de US vliegt.
     
  9. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Bij FB. Ben met die hoeveelheid vluchten inderdaad net aan Gold. Maar wel tegen de hoofdprijs ;)
     
  10. Maan

    Maan Guest

    Als al die vluchten in BC zijn zou ik voor Alitalia gaan. KLM geeft heel weinig Miles in economy bij Alitalia maar BC geeft gewoon dubbel. Eerst een status match doen (fb gold naar AB gold naar Alitalia alata) en dan lekker veel Miles verdienen
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Op een BC vlucht van KL krijg je bij MM toch gewoon 150%?

    Daarnaast is de alata bonus 50% ipv 75 bij FB gold. Maakt qua Miles volgens mij niet zo heel veel uit.
     
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Tenzij je voor de level miles gaat:)
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Check:)

    Maar dan zou ik toch voor FB gaan omdat de elite niveaus stukken minder miles behoeven.
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    True.
     
  15. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Plus, alle level miles die je boven de threshold spaart mag je volgens mij meenemen naar het volgende jaar; maakt herkwalificatie ook weer een stuk makkelijker lijk mij zo...
     

Deel Deze Pagina