Goeiemiddag allemaal, Had een vlucht geboekt met Air Europe van Dusseldorf naar Panama (via Madrid). Alles getracked in google flights, omdat ik wellicht wilde upgraden naar BC. Een tijdje terug waren er nog 6 stoelen beschikbaar, en ineens is de volledige vlucht niet meer terug te vinden in GF. Via de Flying Blue app kan ik nu zien dat 3 van de 4 legs worden uitgevoerd door Iberia ipv Air Europe. Hier is geen communicatie over geweest vanuit Air Europe dat dit zo gebeurd is. Eigenlijk heb ik nu 2 vragen: 1. Vergaar ik nog steeds XP & miles voor alle segmenten? 2. Kan ik nog steeds gebruik maken van mijn FB Gold status (gratis koffer, gratis loungetoegang)?
1. Zie FB voorwaarden: 2. Ik ben bang dat Iberia weinig boodschap heeft aan je FB Gold kaart, tenzij de bagagetoelage al is verwerkt op je ticket. Mochten ze je verplichten te betalen, dan moet je dat terugvorderen bij Air Europa. Overigens voor EC 261 compensatie, wanneer is de reis?
Dank voor de snelle reactie ! 1. Duidelijk, dus ik vergaar gewoon alles nog, fijn om te weten! 2. Het is pas in Maart (dus langer dan 2 weken). In principe heb ik geen vertraging, omdat letterlijk alle segmenten (op het laatste segment na) overgenomen worden door Iberia. Vluchttijden zijn exact hetzelfde gebleven. Wat dat betreft heeft Air Europa het netjes gedaan. Nu maar "fingers crossed" dat ik gewoon de SkyTeam lounge binnen mag (heb de originele boeking ed ook nog). Die kofferkosten declareren is wel een goede inderdaad!