Op 16 feb ik ik wegens een omboeking van MH een nieuwe vlucht geboekt van GA naar eerdere goede reviews hier. Na het volledige reservering menu te hebben doorlopen, creditcard gegevens ingevuld en geverifieerd met de bank kreeg ik binnen enkele minuten mijn etiket per mail toegestuurd. In mijn creditcard statement heeft het bedrag van iets minder dan 1000 MYR (240 euro) gedurende 10 dagen pending gestaan. Na 10 dagen verviel deze pending status zonder dat er geld is afgeschreven. Na contact met de bank is mij bevestigt dat er geen geld is afgeschreven en meer kan worden afgeschreven met deze eerdere toestemming. Nu is mijn ticket echter wel geldig en in het Garuda systeem als betaald geregistreerd (tussen neus en lippen door gevraagd met een lulsmoesje). Is dit een gevalletje "vraag niet hoe het kan geniet er van" of moet ik contact met Garuda opnemen om het risico van denied boarding te voorkomen?
Really? Neem contact op met Garuda. En niet om 'denied boarding' te voorkomen, maar gewoon omdat je voor een vlucht hoort te betalen. What goes around, comes around.
Nu ben ik wel benieuwd of jij uit dit principe ook geen errorfares boekt @Krabnov ? Ik heb er alles aan gedaan om te betalen, zowel tijdens het boekingsproces als telefonisch na het vervallen van de optie tot innen. Zouden jullie zoiets per mail doen om het nogmaals zwart op wit te hebben naast mijn geldige e-tix?
Een vriend van me had ook zoiets bij Garuda. Hij heeft meerder binnenlandse vluchten geboekt waarvan er 1 of 2 uiteindelijk ook niet zijn afgeschreven op zijn creditcard. e-Tickets is bij hem ook gewoon binnen. Volgens mij vliegt hij deze week dus ik zal eens vragen of hij nou uiteindelijk "gratis" heeft gevlogen. Overigens kan het toch zijn dat je de afschriften van je creditcard niet constant in de gaten houd? De betalingscontrole ligt naar mijn mening bij de verkopende partij.
Je hebt er alle moeite voor gedaan, bewaar alle bewijzen dat je die moeite hebt gedaan en schrijft de naam op met wie contact hebt gehad met Garuda etc. Voor de rest kun je er weinig meer aan doen denk ik. En bovendien tis niet jouw werk he, tis hun werkt, die ze eigenlijk ook het werk goed 'moeten' doen. Op deze manier wordt jij eigenlijk aan het werk gezet. Als je bewijzen hebt dat het niet aan jou ligt en je hebt daardoor geen toegang tot je vlucht...kun je nog altijd op de airport alsnog gaan betalen, hen redelijkheid op aanspreken je toe te laten tegen dezelfde ticket prijs .
Dit is wat onder mijn e-tix/reservering stond. Het lijkt mij een "bonnetje" dat ik betaald heb, of hoe moet ik dit lezen? Receipt Name: Lxxxxx Txxxxx Mr (ADT) Ticket number: 126 xxxxxxxxxx Form of payment : EXT : 993 : MYR0 Fare: MYR 848 Taxes: MYR 65 MY MYR 80 D5 Total Amount: MYR 993 Issuing Airline and date: GARUDA INDONESIA 16Feb15 IATA : 1539xxxx Restriction(s)/Endorsements : No-End/No-Rrte/No-Extendchngconds Apply Fare Calculation : KUL GA X/JKT GA DPS122.02GA X/JKT GA KUL122.02NUC244.04END ROE3.474800 Helaas weet ik niet meer wie ik vanmiddag aan de telefoon heb gehad maar het contact moment staat nog wel in mn telefoon gelukkig. Natuurlijk ben ik heel benieuwd zodra @ph-mkk een precedent heeft.
Kan je inloggen op hun website en bvb een stoel kiezen? In Indonesie best een goede service gehad bij de Garuda helpdesk, maar om een of andere reden doen ze er telkens een week over om op een email te antwoorden! Daardoor kreeg ik een 'no show' mail vd vlucht die ik wou cancellen, maar heb wel netjes met geld terug gehad.
Mijn vluchten zijn gewijzigd dus heb meer dan een half uur met die dame aan de telefoon gehangen. Daarna eigenhandig nog de stoelen gewijzigd online. En ook op mijn mail reageren ze binnen een nacht, so far ben ik erg te spreken over Garuda.
Ha fijn dat het geregeld is. Ik heb altijd goede ervaring met Garuda gehad...vroeger al toen ik 4 jaar op Bali woonde. Ook op Garuda Launge dito, er kwam altijd een vriendelijk iemand naar me toe...die namen de handbagage van me over, liep met me mee naar een zitplaats waar ik wilde zitten etc. En bij naar de gate gaan liep er ook altijd iemand mee met mijn handbagage etc. Service, vriendelijkheid en gastvrijheid, vind ik Garuda op SQ na super. En oh ja....voor een ticket Garuda belde of ging ik soms naar hun kantoor langs, je hebt er nl een mogelijkheid voor ticket prijzen met ze te onderhandelen. Dat vond ik zo grappig , en een service, jouw ticket wordt bij jou thuis gebracht.