Frequent Flyers, wat was jullie meest memorable vluchtervaring?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Scholing, 17 okt 2016.

  1. Scholing

    Scholing Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal!

    Op dit moment zijn we bezig met een onderzoeksproject aan de Technische Universiteit Delft voor de KLM en we proberen inzichten te krijgen in de vluchtervaring van Frequent Flyers. We zouden graag horen over jullie meest memorabele vluchtervaring, zowel goed en slecht.

    Dank en groet,
    Lars
     
  2. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    De beste was een vlucht van AMS naar YUL in augustus 2015 waarbij de vlucht vertraging had maar desondanks werd ik gratis geupgraded naar Business. Het eten was echt heel lekker en de purser stond op me te wachten en zei: welkom meneer (achternaam). Erg fijn. Sowieso vind ik de informele maar correcte sfeer bij KLM zeer prettig en wat mij betreft uniek in de branche. Het is echt thuiskomen in een KLM toestel. De mensen maken het verschil.

    De slechste ervaring was een vlucht van LGA naar YUL afgelopen augustus die op het laatste moment gecanceld was en ik pas de volgende dag kon vliegen. Het totale gebrek aan service en de lompe houding van de Delta groundstaff was echt schandalig.
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Meest memorabel: Upgrade door de captain voor mijn vriendin, die door omstandigheden eco comfort zat en ik in business van Hangzhou naar AMS met de 777. Zo blij als zij was, maakt mensen gelukkig. Ook heel aardig van de captain natuurlijk.
    - Meest bijzonder was door noodweer uitwijken met de 777 van Hangzhou naar Rotterdam om na 2 uur geparkeerd te hebben staan (half over het vliegveld), 10 minuten door te vliegen naar Schiphol, zeer vriendelijk personeel ook weer.

    Slechtste: Transavia, 3 uur in de ziedende hitte wachten in het vliegtuig mid aug in griekenland vanwege een storing. Elk moment zouden we weer kunnen gaan maar toch niet. Na een opmerking van mij werd er met veel moeite besloten heel het vliegtuig te voorzien van wat te drinken. Klachtafhandeling is schaamteloos gegaan met leugens van Transavia zijde (zogenaamd onvoorzien, terwijl deze storing er niet onder zou vallen). Als dochter van KLM hier toch meer van verwacht. Na een jaar plotseling nog 30 euro compensatie ontvangen.
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.474
    Leuk Bevonden:
    2.320
    Trofeepunten:
    558
    Meest memorabele:
    vorig jaar naar VIE waarbij puur toeval de purser een aangetrouwd familielid. Halverwege de vlucht vroeg ze ik in de cockpit wilde zitten. Heb met een strakke blauwe lucht op weg naar Wenen gebabbeld met de piloten over vliegen, etc.

    Slechtste:
    paspoort zoek op DOH. QR grondpersoneel was ontzettend onbehulpzaam. Lang verhaal...:oops:
     
  5. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Meest memorabele vluchtervaring was toch wel de temparatuur van het raampje in de concorde: ik dacht echt dat het vliegtuig in brand stond. De man naast me zag mijn (waarschijnlijk lijkbleke) gezicht en begon hard te lachen. Tsja, jong en onervaren zullen we maar zeggen....

    Goede tweede: voor de eerste keer douchen in the Emirates A380, was echt bijzonder
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Meest memorabel: een vluchtje van nog geen 20 minuten van WPU (Ja, zoek maar op :) ) naar USH, in een vierpersoonsvliegtuigje bestuurd door een piloot van de plaatselijke amateurvliegersvereniging. Het migratiepersoneel kwam speciaal voor ons naar het vliegveldje :)
     
  7. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik neem aan dat je op de eco stoel was gaan zitten anders en je vriendin in business toch?:cool::p
     
    vkpeter en Flying doc vinden dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klopt. had ik voorgesteld, maar was dus niet nodig!
     
    Robert.J vindt dit leuk.
  9. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Gelukkig maar, ik heb onlangs naast een franse dame van 50+ gezeten in Economy comfort. Na circa twee uur kwam er een man uit Business wat bleek haar man te zijn, meneer zat lekker in Business en had z'n vrouw mooi in eco gezet.
     
  10. Scholing

    Scholing Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Allen veel dank voor jullie reacties! Altijd goed om verhalen te horen uit de praktijk.

    Leuk dat je dat opmerkt! Dit is precies hoe KLM zich momenteel probeert te onderscheiden van de rest in de luchtvaartbranche; persoonlijke aandacht voor de reiziger op een 'Nederlandse' manier.

    Dit kwam uit meerdere berichten naar voren en vroeg me af wat het precies inhoud als groundstaff onbehulpzaam is. Is personeel dan niet bereid om te helpen, misschien geen tijd of gaat het meer om een gebrek aan een openhouding?

    Verder gaven meerdere mensen aan dat upgrades bijdragen aan een positieve reiservaring, maar ik kan me voorstellen dat sociale interactie met personeel, hoe kort ook, de reiservaring volledig kan veranderen. Of misschien persoonlijke ongemakken die de reis beinvloeden; slaap te kort, lang weg van familie, stress? Misschien dat mensen hier nog ervaringen mee hebben?

    Nogmaals, veel dank voor de reacties,

    Groet,
    Lars
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2016
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Neem ook maar mee, dat het KLM personeel vroeger geïnteresseerder was in de Frequent flyers, nu komen ze alleen nog langs de mensen met de meeste punten om die af te snoepen voor een upgrade :D
     
    Scholing en Robert.J vinden dit leuk.
  12. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Meest memorabel: Vlucht van Vietnam naar Hong Kong en door tropische storm was het erg druk in de lucht en moesten we cirkelen en wachten tot we mochten landen. Door de tropische storm heb ik nog nooit zo scheef in me stoel gezeten en werden zelfs paar mensen gelanceerd.

    Over stormen gesproken: zou vanavond vliegen van Hong Kong naar Amsterdam via parijs, maar Typhoon Haima dacht er anders over. Nu in de lounge werken en morgen pas terug naar Amsterdam
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    Scholing vindt dit leuk.
  13. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    De meeste beroerde herinneringen heb ik toch aan KLM vluchten waarbij het personeel aan boord te familiair wordt. Er is een dunne grens tussen lekker losjes en vriendelijk en gewoon te lollig.

    Beroerd vind ik het ook als je met zuur bij elkaar gespaarde punten een ticket in de business class AMS-CUR v.v. gekocht hebt en dat er dan uit alle hoeken en gaten IPBers komen. Op alle bankjes zitten opeens niet één maar twee personen, die natuurlijk tijdens de vlucht allemaal even met collega's willen spreken, in en uit de cockpit lopen en noem maar op. Waardeloos, en van de business class ervaring die op andere plekken besproken wordt is dan niet veel over. Ik zit nog steeds te wachten op mijn broodje kroket.

    Meest plezierig op een lijnvlucht is natuurlijk dat de stoel naast je vrij blijft en je gewoon even lekker kunt zitten aan boord, het zou mooi zijn dat dat echt een harde benefit was van FB Goud (of Platinum voor mijn part) zoals bij LH SEN. Een op-up is mooi, maar echt niet altijd noodzakelijk voor een mooie vluchtervaring. Aanspreken bij naam en zo voegt niet echt veel toe, dan nog eerder (zoals eens gebeurde) dat we een complete bestekset meegekregen van Marcel Wanders toen dat nog redelijk nieuw was en we zeiden dat het bestek zo mooi was.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    Scholing, Lionell en HaikoW vinden dit leuk.
  14. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Hoi Lars,

    Met een lompe houding bedoel ik dat de medewerkster in kwestie geen medeleven toont, gewoon de procedure afleest van het scherm en zich nergens druk over maakt terwijl voor haar een passagier staat die volgens haar regels moet overnachten in de vertrekhal. Haar toon was bot en ongeinteresseerd.


    Wat een welwillende medewerker zou kunnen doen in dit geval:
    1. Medeleven tonen
    2. Uitleggen waarom er geen compensatie
    3. Alternatieven geven
    4. Zich voorbereiden. Als je weet dat een late vlucht gecanceld wordt dan weet je dat mensen ergens moeten overnachten. Ik begrijp nog steeds niet waarom er niet gewoon een lijstje klaar hangt met een schappelijk tarief waar de mensen kunnen overnachten hierdoor. Ik verwacht niet dat alles gratis moet zijn, ik verwacht wel inzet en hulp bij zo'n situatie. Die was er totaal niet.
    5. Een kleine compensatie (voucher oid) is wel op zijn plaats vind ik.

    Zo bij alles in het leven maakt de toon de muziek.
     
    Scholing vindt dit leuk.
  15. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Hoewel ik met KLM een andere 'band' heb dan de meeste hier zal ik ook mijn memorabele momenten delen!

    Op dienstreis naar Seoul zat ik tijdens de start en landing in de cockpit .
    Alsof dat niet tof genoeg was, werd ik tijdens de terugreis door de cockpit uitgenodigd om het Noorderlicht te bekijken bij hun. Dit was g e w e l d i g!

    Toen ik op dienstreis naar Parijs vloog, het vliegtuig wilde verlaten met mijn tas, jas en een leeg bekertje in mijn hand kwam de Purser zo ongeveer naar mijn toegerend om het bekertje van mij aan te pakken en weg te gooien.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  16. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Een van de eerste vluchten na mijn FB status match. Ik kwam van TXL terug naar AMS en vlak voor de anouncement begon de Purser naar me te schreeuwen omdat ik een time lapse maakte uit het raampje. Je kon het door de hele cabine horen: “Haal dat ding eens heel snel van het raam af, ik weet niet wat het is maar het mag niet!!”. Dat blijft me nog lang bij
    Ook nog eentje die ik van iemand anders hoorde. Op de vlucht van LCY-AMS. Bij online inchecken was alles voor rij 9 bezet je kon niet upgraden of kiezen. Toen hij aanboord kwam zat hij als "grote kerel" tussen twee andere "grote mannen". Alle stoelen voor hem waren leeg helemaal niks ook na boarding complete. Dus een van die mannen ging daar zitten maar werdt al snel door de purser erop gewezen dat hij daar niet mocht zitten. De andere twee gingen er ook tegen en er kwam een kleine DYKWIA tussen aangezien ze alle drie of Plat waren. De purser reageerde: "Maakt me geen snars uit terug naar je stoel" en de gehele vlucht zaten de stoelen leeg.
    Grensverlegende service kan de crew van KL nog wel leren denk ik.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina