Frequent flyer status gebruiken bij partner airlines

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Jan van Putten, 8 mrt 2015.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Deze vraag kan ik in principe bij elk airline programma stellen, maar heb hem hier maar even geplaatst :)

    Het is duidelijk dat als je bijv. gold status hebt bij 1 van de airlines van Oneworld en deze status zou gelijk zijn aan Sapphire, je de voordelen van prio check in, lounge toegang, extra bagage enz. hebt bij alle aangesloten airlines bij Oneworld (er zijn een aantal kleine uitzonderingen).

    Maar hoe zit het met partners die niet in een alliantie zitten? Bijvoorbeeld Airberlin en Etihad of Emirates en Qantas? Mag je gebruik maken van de lounge of priority check in als je een Etihad vlucht heb en je bent topbonus gold of platinum?

    Hoe zit dit? (Informatie hierover op het internet vind ik summier) en wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Maan

    Maan Guest

  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Inderdaad :p

    Kan er nog niet uit op maken of het alleen voor code share routes geldt
     
  4. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vorig jaar met topbonus gold toegang gekregen tot de lounge in Abu Dhabi, echter kreeg in geen toegang tot de crown lounge in Amsterdam en ook niet in Bangkok.
    uit mijn ervaring bij Etihad dus niet helemaal consequent, maar in ieder geval meer dan helemaal niets.
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Dit zou, volgens de website van Etihad, nu ten goede veranderd moeten zijn. Dus, met Topbonus gold toegang tot alle Etihad lounges.
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Kon je ook gebruik maken van priority boarding enz.?
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Maar de lounges in AMS en BKK zijn niet EY Lounges, maar partner- of contract-lounges. Ik zou er nog steeds rekening mee houden dat het soms problemen kan opleveren...
     
  8. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Om maar even dit topic weer op te rakelen: Iemand enig idee hoe het zit voor Emirates en Alaska? (Gold status bij Alaska, lounge access bij Emirates?)
     

Deel Deze Pagina