Sinds vandaag kun je goedkoper naar verschillende bestemmingen met je FB miles. Bevestigd op Flyertalk. Voorbeeldjes: AMS-US 50k in BC (was 55k) Westkust nu ook voor 50k (was 65k) AMS-DXB 50k en zo nog wel meer voorbeeldjes
Dat is goed nieuws. En hopelijk betekent "lower the pricing", zoals vermeld in het officiële bericht, vooral ook lagere bijbetaling. Want die miles geloof ik wel, maar nog even de volledige waarde van een economy ticket bijbetalen als zogenaamde taxen en toeslagen is natuurlijk een beetje onzin. Laten ze het hotelmodel overnemen: miles of punten kun je inleveren voor een overnachting, punt. Erg tastbaar. Niet voor een kale overnachting met verplichte bijbetaling voor het gebruik van water, handdoek, loon van de receptiemedewerker, housekeeping etc.
Wow, dit is inderdaad goed nieuws. Ik vond sommige routes stevig qua benodigde miles. Ik ga wat meer achtergrond vragen voor een artikel. Als jullie specifieke vragen hebben hierover post het vooral hieronder.
Hoeveel stoelen komen er voor het minimale aantal miles beschikbaar per vlucht? Komen deze nieuwe prijzen beschikbaar op meer dan 2/3 dagen per jaar? Gaan de taxen ook naar beneden?
Ik doe even een gok: 1. Wij hanteren een flexibel model, het aantal stoelen zal per dag en vlucht verschillen. 2. Door het flexibele model zijn deze prijzen ruim beschikbaar 3. Wij hebben geen invloed op de belasting.
ik doe even een gok: te boeken met heenreis 04 november en terugreis 16 augustus. Met de miles deflatie en prijsstijgingen van dit jaar geloof ik er helemaal noppes niks van. Lees net dat AF/KLM het best kwartaalresultaat ooit binnen heeft met 1.3 miljard operationele winst.
Zie dat CPT inderdaad van 89k naar 70k is gegaan! Maar er is welgeteld voor de komende 11 maanden 1 stoel boekbaar voor dat aantal miles...de volgende "goedkoopste" is 99,5k
Ik zie alleen morgen nog CPT-AMS 5 stoelen voor 70/K, AMS-CPT helemaal geen 70/K beschikbaarheid komend jaar Echt om te janken dit...
Ja is echt bizar... Hoop dan altijd dat het een IT fout is, maar ben toch bang dat we gewoon ouderwets genaaid worden..
Mooi is dat. Na een aankondiging in een van de andere frequent flyer websites dat de award prijzen van Flying Blue omlaag zouden zijn gegaan nam bijna iedere FF website dit “nieuws” over. Nu blijkt het toch weer anders te zijn, als we tenminste Loyalty Lobby mogen geloven en zijn veel award prijzen weer omhoog gegaan. Blijft natuurlijk wel een feit dat Flying Blue dynamische prijzen hanteert, dus de prijzen blijven altijd een gok. Zie https://loyaltylobby.com/2023/10/28...reduces-then-raises-award-prices-by-up-to-67/ Op sommige routes zijn wel heelmondjesmaat de lagere prijzen te vinden, maar over het algemeen stelt het zwaar teleur, vooral richting Azië. Heen gaat vaak nog wel, maar terug wordt dan een probleem.
Wil 9 of 10 feb naar CPT vliegen...dat wordt gewoon Economy voor 86k miles Zit vast aan de vakanties.. Misschien nog via JNB, maar liever gewoon rechtstreeks uiteraard!
De prijzen zijn wellicht omlaag gegaan maar zeker niet overal en voor elke vlucht. Weet iemand trouwens of het goedkoper is om direct een reward flight te boeken met fb miles of dat het toch voordeliger is om eerst een economy ticket te boeken en dan te upgraden met miles? Of waar ik überhaupt de prijzen kan vinden voor upgrades?
Inmiddels lijkt dit nog extremer te zijn geworden. Goede prijs vind je alleen nog lastminute? Kijk bijvoorbeeld naar AMS-CTG, 60K op sommige dagen de komende maand, daarna bijna iedere datum 99K. Premium Economy niet veel goedkoper. Het lijkt dat de prijs van veel bestemmingen dus met 50% is verhoogd. Vooral PE was vroeger nog voor 30K per enkele reis te krijgen. Waarde 2ct/mile was haalbaar, is nu heel zeldzaam. Hetzelfde zie je ook idd naar CPT. En inderdaad asymmetrische tarieven naar sommige locaties wat het nog minder doorzichtig maakt. En Etihad awards in business waren tijdelijk heel goedkoop en zijn nu helemaal verdwenen. Bijbetalen wordt ook steeds duurder. Zijn er hier nog mensen die het bijhouden nu?
Ja het is op het moment inderdaad weer drama, bijna niets te vinden voor het minimum aantal miles. PE vaak duurder dan BC, zelfs Eco vaak duurder..
De nieuwe eigenaar van het programma moet toen op de een of andere manier rendement van zijn investering hebben.
Kun je aangeven welke? Naar Muscat is alle beschikbaarheid verdwenen en alle routes die ik uitprobeerde zijn alleen in Economy beschikbaar bij Etihad. Ik snap trouwens niet waarom een airline zijn loyaltyprogramma zou verkopen. Da's op lange termijn bijna smeken om problemen. Straks zijn XP's het enige dat nog interessant is in het programma. Alle lage tarieven lijken lastminute te zijn nu. Soort met miles betaalde IPB.?
Zag vanmorgen AUH-AMS in Business voor 47.500 miles. Redelijke beschikbaarheid ook. Het is zeer lucratief voor airlines om dit te doen. En recent heeft Ben Lipsey uitgelegd dat ze tarieven hebben verlaagd om aantrekken te zijn. Een Podcast die heet "Lets talk Loyalty". Is interessant om te beluisteren. Kort gezegd heeft het loyaliteitsprogramma er ook belang bij om aantrekkelijk te zijn in verband met de verkoop van miles.