Flying Blue verlaagt de statusvereisten voor 25%

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jesse01, 17 mrt 2020.

  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zie hier: https://www.flyingblue.nl/nl/news/specialannoucement-flyingbluemembers
     
    Grouchy, lloydje33, loualex1399 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    nice ik verleng in mei voor platinum :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    China Airlines heeft recent ook aanpassingen doorgevoerd:

    Short-term Adjustments to Membership Upgrade & Renewal Due to COVID-19 Pandemic.

    We fully understand your reduction of flight frequency recently due to COVID-19

    pandemic, to protect your privileges and benefits, China Airlines would make short-term adjustments to Qualification for Dynasty Membership Upgrade & Renewal, please view details as below,

    1. Applicable Memberships Tiers & Period:

    (1) Membership Renewal:

    • Applicable for Paragon, Emerald, and Gold Members whose memberships is expired on the last date of the months between January and June 2020.
    • Members should meet renewal qualifications as current requirements during their 2 years membership.
    (2) Membership Upgrade:

    • Applicable for members who are eligible to upgrade to Paragon, Emerald, Gold memberships on the first date of the months between March and July 2020.
    • Members should meet upgrade qualifications as current requirements within 12 consecutive calendar months during their previous membership tier.
    2. Short-term Qualification Adjustments

    • Membership Renewal:


    To meet 80 % of current Membership Renewal Requirements and members should fly at least 6 weighted trips with China Airlines / Mandarin Airlines self-operated scheduled international flights during current 2 years membership. The renewal gifts will not be offered to members who applied this short-term adjustments.

    • Membership Upgrade:
    To meet 90 % of current Membership Qualification Requirements and members should fly at least 6 weighted trips with China Airlines / Mandarin Airlines self-operated scheduled international flights within 12 consecutive calendar months during current membership.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  4. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    In het licht van de aangekondigde maatregelen van KLM om een groot deel van de vloot aan de grond te houden zou het mij niet verbazen als de 25% t.z.t. 50% of meer wordt. Alternatief zou zijn om gewoon iedereen zijn/haar huidige status nog een jaar langer te laten houden. Scheelt volgens mij een hoop gedoe.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    De priority rij was vaak langer dan de normale rij. En de crown lounge zat vaak overvol. Dus wat mij betreft is er voorlopig geen verdere korting nodig. Laat het maar exclusief zijn.
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  6. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat KLM deze (loyale) klanten hard nodig heeft dit (en volgend) jaar.
     
    Wammes_NL en FlyingDutch vinden dit leuk.
  7. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Beetje jammer dat dit niet geldt voor mensen die hun status al behaald hadden :p Dan zou het sparen voor de komende jaren weer wat makkelijker worden.
    Maar zeker, ik haal die 300XP toch wel, Corona of niet. Eind Februari zat ik op 332 XP, iets exclusiever zou prima kunnen.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    KLM moet natuurlijk ook kijken hoe lang dit duurt.

    Voor mij persoonlijk geen enkel probleem om de XP te halen, zit al op 450+ dus voor november 2021 moet ik er nog 150 zien te halen in 18 maanden dus als men weer mag vliegen zal door vele uitgestelde acties ik dat makkelijk halen.

    Maar ik snap best dat er genoeg mensen zijn die net wel net niet een status halen en dan is dit wel noodzakelijk en moet KLM ook kijken of ze misschien iet wat meer vrijgevig moeten zijn zonder mensen statussen in de schoot te werpen want dat is voor lange termijn weer niet handig.
     
  9. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit YTD ook al boven de 300xp, dus ook voor volgend jaar al qualified.
    Wat verwachten jullie mbt XP die mee gaan naar 2021?

    Zal KLM dan alles boven 225xp hanteren, of toch alleen carry-over boven 300xp?
     
  10. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    solofarie, FlyingFonz, Daeni en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik hoop het eerste. Ik zit al op 400+ voor augustus, maar extra XPs voor komend jaar is altijd meegenomen.
     
  12. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Mijn renewal staat voor 30 juni 2020, val buiten de regeling en met al mn gecancelde vluchten zal ik de gold niet halen (128xp nu)... Ahwell; er zijn vervelendere dingen in t' leven. Ik hoop gewoon van harte dat KLM overeind blijft.
     
    MRB, Roberto, Wammes_NL en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik heb de afgelopen 1,5 week nog 6 vluchten gemaakt (4 intercontinentaal en 2 Europa) en vanwege halve bezetting pax vs volle bezetting personeel ontzettend veel met crew gesproken. De hele situatie is nog dusdanig in ontwikkeling dat de impact totaal onduidelijk is, maar op basis van wat ik zelf nu gezien heb, ben ik er 100% van overtuigd dat als je in 8 maanden 128 xp bij elkaar gevlogen hebt en nog ergens een vluchtje kunt maken in de komende 4 maanden, je status niet komt te vervallen per 30 juni.

    Ik heb het hier wel over gevlogen XPs.. ik zou wel zomaar kunnen indenken dat XPs via partnerships niet meer gaan werken binnenkort. Denk aan -uitgaande van verlenging van de 25% verlaging van XP-qualificatie- een Amex FB Gold aanvragen, via upgrade naar FB Platinum op 90 Amex XP uitkomen, nog 5 via Accor en daarmee gold worden op basis van 40 gevlogen XPs. Als je het van dat soort creatieve routes moet hebben, zou ik vandaag een Amex aanvragen/upgraden i.p.v. morgen.
    Zelfde geldt voor creatieve routes met overstappen / Thalys tickets / vertrek buiten je woonland. Daar zou ik mijn geld niet op inzetten de komende maanden.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja hier hetzelfde! Sta al op 340 en renew op 30 maart. Maar zie in mijn profiel nog steeds de benodigde 300xp staan. Dus is nog niet aangepast.
     
  15. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik meen aan dat het voor iedereen geldt? Dus ook voor degene die al 300 of meer XP heeft gehaald.
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Als je status gratis verlengd wordt is dat mooi meegenomen. Maar als ik eerlijk ben doe ik liever een mileage run. De situatie waar we nu in zitten ben ik (nu al) vrij beu.
     
    cvr, Wammes_NL, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    IK las op flyertalk dat als je meer dan 225xp hebt gevlogen dit tot 300xp ook word afgeboekt. Dus als je 225-300xp hebt, kan je misschien beter je vlucht uitstellen. Je houd er geen xp's aan over.

    Zie de post op flyertalk van een "flying blue moderator":

    Quote:
    Originally Posted by vinnyc [​IMG]
    Thank you Gajan.

    Does this also mean that, should you requalify at those lower thresholds, any rollover XPs would be over the lower thresholds as well?

    Example: I am already a Platinum and reached 350XP, therefore, I maintain my Platinum status (because I reached 225XP), and I will rollover 125XP (i.e. 350XP minus 225XP)? Or will I rollover 50XP?

    Thanks!
    vinnyc
    From Flying Blue:

    Quote:
    No the reduction is only to support people to maintain status. This does not increase rollover XP so in case of vinnyc rollover will be 50 XP.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
    r0gerthis vindt dit leuk.
  18. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Wat Absurd, dat is toch niet eerlijk. Dan laatbloeier KLM volgend jaar voor wat het is, ga ik geen enkele moeite meer doen voor mijn status te behouden, vaarwel dan KLM
     
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Wat is daar niet eerlijk aan?
     
  20. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Dat verlaagde statusvereiste 25% zou voor alle leden moeten zijn. niet alleen voor de leden die 2 maanden voor status kwalificatie zonodig nog een XP run moeten maken.
     

Deel Deze Pagina