Flying Blue sparen via Skyteam partners

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door mchlrv, 29 jan 2017.

  1. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Volgende maand ga ik een aantal steden bezoeken in de US. Nu wil ik tussen deze steden gaan vliegen met voornamelijk Delta. Aangezien Delta een SkyTeam partner is van KLM kan ik ook hiermee dus Flying Blue level en awards miles mee sparen. Mijn retourvlucht vindt plaats tussen AMS en JKF en wordt op de heenreis door KLM uitgevoerd en op de terugweg door Delta. Omdat deze vlucht geboekt is via KLM neem ik aan dat ik voor de vlucht met Delta ook gewoon mijn Flying Blue miles en qualifying flights krijg. Om een stoel te kiezen voor de terugvlucht moest ik inloggen bij Delta en dus ook een account aanmaken en krijg daarbij gelijk een SkyMiles account.

    De vluchten die ik in de US wil maken kan ik helaas niet boeken via KLM en zal ik dus via Delta moeten doen. Hoe zorg ik er nu voor dat de miles en qualifying flights voor deze vluchten op mijn Flying Blue terecht komen i.p.v. het SkyMiles account?

    Kan ik beide op een of andere manier koppelen, of heb ik het totaal fout gedaan en dien ik het anders te doen?
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wanneer je de Level- en Award miles wilt stacken bij Flying Blue, dan dien je jouw Flying Blue nummer toe te voegen aan de desbetreffende boeking.
     
  3. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Thanks BWempe, het is inderdaad makkelijker dan ik dacht. Bij de passagiers gegevens staat standaard het SkyMiles nummer maar deze kan je veranderen naar Flying Blue met bijbehorend nummer.
     
  4. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Als je overigens op Delta in Comfort+ vliegt (een klein prijsje meer dan gewone economy, vaak) vlieg je ook in fare-klasse W, wat enorm veel miles kan opleveren. De paar dollar waard als het goedkoop is.
     
  5. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tip. Helaas kan ik niet zien in welke klasse ik kom als ik upgrade. Ook is een prijs van 50% meer behoorlijk en om die reden denk ik niet dat ik dat doe. Het gaat om een vlucht van ongeveer 3 uur.
     

Deel Deze Pagina