Flying blue Silver geen SkyPriority meer?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Flying doc, 29 jan 2015.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zojuist check ik in voor mijn geliefde (FB silver) en mijzelf (FB gold). Als ik de boradingpassen goed bekijk kom ik er achter dat Silver ineens geen SkyPriority logo meer heeft waar dit vorig jaar nog wel het geval was. Heeft iemand hierover een communiqué van de KLM over gehad? Het verbaast me rijkelijk.
     
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Was dit op Schiphol en of met KLM? Volgens mij is FB Silver officieel geen SkyPriority maar heeft het soms wel SkyPriority voordelen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ah dan ben ik daar mee in de war. Ik kan mij herinneren dat ik altijd de SkyPriority heb gebruikt ook buiten de KLM/Schiphol toen in nog een Silver status had. Blijkbaar altijd geluk mee gehad dan. Nu vliegen we trouwens KLM & Schiphol ja.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Silver is Skyteam Elite en heeft dus geen SP. KLM kiest er echter wel voor om op Schiphol alle SP voordelen toe te kennen aan Silver Elites.
     
  5. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Enkel Schiphol geeft voordelen, rest niet.
     
  6. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Ook in bijvoorbeeld Dusseldorf, Stockholm & Helsinki krijg ik meestal dezelfde voordelen hoor.. Staat vaak ook op het bord bij de gate 'Also welcome: Flying Blue Silver members' oid.
    Helaas geen priority bij de douane met Silver inderdaad.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2015
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Toen ik silver was kreeg ik nooit Sky Priorioty op mijn boarding pass. Wel, in de meeste airports bij Boarding gates kan je wel gebruik maken van Sky Priorioty ( zoals Barend al zei)....
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat klopt. Je mag van de service gebruik maken maar het staat niet op je boardong pas. Wel raar dat in het overzicht staat dat elite geen priority handeling krijgt van bagage maar ik krijg bijna altijd als ik met bagage reis een prio label.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Prio bagage is officieel geen Skyteam Elite voordeel. Uit macht der gewoonte wordt het er meestal wel opgedaan als je aan de Business Class balie je bagage dropt.
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Op de meeste Sky Priority borden bij gates staat ook 'we also welcome Flying Blue Silver etc.'. Maar zoals eerder aangegeven heeft Silver geen SKYP benefits, alleen wat er op ad-hoc basis wordt gegund.
     
  11. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Nooit problemen gehad met fb silver, zowel bij het inchecken als boarding priority.
     

Deel Deze Pagina