Flying Blue Q-Surcharge

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LaurenceEngel, 30 apr 2016.

  1. LaurenceEngel

    LaurenceEngel Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,

    Ik probeer al flink wat tijd een LIM-AMS RT (classic) award ticket te boeken en ik heb toch heel wat vraagtekens bij het boeken van een Award Ticket dat niet in AMS begint. Vooral de door Flying Blue genoemde "Q-Surcharge" is iets waar ik niet helemaal van overtuigd ben.

    Ik ga eindelijk mijn FB-miles gebruiken voor een award ticket voor mijn vriendin in Lima.
    Hierbij de gegevens van het te boeken ticket:

    -LIM-AMS RT
    -23 Juni tot 2 September '16
    -Goedkoopste vlucht is zowel heen als terug met AF via CDG.

    En dan begint het vreemd te worden bij stap 3 "Personal Details" waar ik het volgende overzicht krijg
    Captura de pantalla 2016-04-30 a las 3.48.24 p.m..png
    Uit het niets is er dus 353€ bij getoverd. Het overzicht klopt dus voor geen meter!

    Zou je dit overzicht met precies dezelfde data boeken maar dan beginnend in AMS komt er keurig netjes een bedrag rond de 170€ te staan en klopt de telling precies.
    Na 2 keer Flying Blue gebeld te hebben zou dit gaan om een "Q-Surcharge", wat dat inhield of waar dat vandaan komt konden zij mij niet vertellen.

    Iemand enig idee wat deze Q-Surcharge inhoud of ervaring met het boeken van Award Tickets beginend in een ander land. Of is dit een fout in het boekingssysteem??
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.474
    Leuk Bevonden:
    2.320
    Trofeepunten:
    558
    Is de Q-Surcharge niet de fuel charge??

    PS: stel je ook even voor in het daar voorbestemde topic.:)
     

Deel Deze Pagina