Flying Blue level?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Welk level ben jij bij Flying Blue?
    Hoe qualify je je voor je level? Mijlen, vluchten of match?

    Topic starter begint: ik ben Gold sinds 2011 en kwalificeer elke keer met vluchten. Ik vlieg te weinig intercontinentaal om voldoende level miles te verdienen.
     
    Thea vindt dit leuk.
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik FB Silver (en DL Gold & CI Emerald) op segmenten
     
  3. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben platinum, met level miles. Nu, door de constante "aanpassingen" van het programma ben ik van plan mijn miles vanaf nu ergens anders onder te brengen. Dit jaar heb ik al genoeg gevlogen om volgend jaar nog goud te krijgen, daarn ga ik dus waarschijnlijk terugvallen op Ivory.
     
  4. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben Flying Blue Platinum sinds 2004, meestal gehaald op level miles. Dit is mijn 10e jaar, moet dit jaar alleen 'uitzitten' en ben vanaf 1 april 2015 dan officieel Platinum For Life. :)
     
    LVH vindt dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben Flying Blue Ivory, geen miles meer in m'n account. Paar jaar geleden aangevraagd omdat ik toen voor m'n werk regelmatig vanaf Antwerpen naar Manchester vloog, maar leverde bijna geen miles op. Tegenwoordig voor het werk via Brussels Airlines.
     
  6. Thea

    Thea Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben sinds 2012 Silver, via vluchten.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ivory.

    Tot volgend jaar Skyteam Elite Plus bij China Airlines (Emerald) en m'n Aerolineas Platinum (ook ST E+) is net verlopen.
     
  8. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik was ooit Flying Blue Platinum, maar via soft-landing naar Gold en sinds afgelopen april naar Silver gezakt.
    Het programma wordt steeds onaantrekkelijker, waardoor ik nu mijn focus op Star Alliance heb gezet.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Softlanding is inderdaad wel een fijn aspect van Flying Blue. Eenmaal Plat en dan kan je nog 3 jaar van priority services genieten en 2 jaar van lounge toegang als je minimaal één vlucht vliegt.
     
  10. pescott

    pescott Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Gold, sinds dit jaar. Behaald op privé vluchten.
    Voor intercontinentaal pak ik BA Club World. Goedkoper, betere service, en meer vluchtmogelijkheden.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik begrijp dat CW wel altijd flatbed seating biedt maar wat ik heb gehoord over service/catering zijn ze minder dan KLM. Misschien interessant als je een comparison tussen KLM en BA kan schrijven?
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ah, dan maak je ook de nodige vluchten intra-europa met KLM, als je intercontinentaal niet met ze vliegt :)
    Vlieg je echt alle segmenten, of heb je een FB AMEX zodat je een (kleine) 'voorsprong' hebt doordat je een aantal qualifying segments krijgt?
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Gold via segmenten, om het via Level-Miles te halen moet je een godsvermogen uitgeven. Dan maar geen lounge en SkyPriority. Overigens is in Amerika bijna iedereen SkyPriority op bepaalde routes.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    In Europa op routes als AMS-CDG is het vaak ook bar en boos. Meer status pax dan non-status... :eek:
    Laatst op AMS-GVA ook, ongeveer een derde. Sta je alsnog te dringen en lang te wachten in de jetway...
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    AMS-CDG is geen verrassing als Skyteam hubs. In Amerika kun je soms een upgradelist van >100 mensen bewonderen tussen de Delta hubs.
     
  16. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben Silver.
    Dit heb ik behaald met segmenten en mijn Amex silver creditcard waarmee ik ook nog een twee segmenten krijg.
    Ga het niet redden om goud te halen dit jaar.

    Heb wel Elite+ met China Airlines via een status match wat mij in ieder geval toegang biedt tot lounges.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Hoeveel vluchten scheelt het?
     
  18. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Hoezo heb je geen loungetoegang als je Gold-status via segmenten haalt?
    Zelf heb ik nog een aantal vluchten geboekt. Kom er denk ik nog 6 tekort voor gold status.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2014
  19. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Nog 13 segmenten... Misschien een idee om een topic voor skyteam segmentruns te starten? Wie weet haal ik het dan ;)
     
    jvz vindt dit leuk.
  20. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, ik heb ooit een 'segment run' gedaan om de benodigde segmenten te halen. Op één dag: DUS-MXP-FCO-CTA-FCO-MXP-DUS met Alitalia voor €150 ongeveer. Vertrek DUS om 7.00uur en 's avonds om 22.00uur weer terug. Alitalia vliegt niet meer vanaf Dusseldorf, dus dit is niet meer mogelijk. Familie en vrienden verklaarden me voor gek... :p
    Ik heb me hier de laatste tijd niet meer mee bezig gehouden, maar Alitalia zou een interessante optie kunnen zijn. Vanwege de diverse knooppunten in Italië worden vaak routes aangeboden met meerdere segmenten.
     

Deel Deze Pagina