Welk level ben jij bij Flying Blue? Hoe qualify je je voor je level? Mijlen, vluchten of match? Topic starter begint: ik ben Gold sinds 2011 en kwalificeer elke keer met vluchten. Ik vlieg te weinig intercontinentaal om voldoende level miles te verdienen.
Ik ben platinum, met level miles. Nu, door de constante "aanpassingen" van het programma ben ik van plan mijn miles vanaf nu ergens anders onder te brengen. Dit jaar heb ik al genoeg gevlogen om volgend jaar nog goud te krijgen, daarn ga ik dus waarschijnlijk terugvallen op Ivory.
Ik ben Flying Blue Platinum sinds 2004, meestal gehaald op level miles. Dit is mijn 10e jaar, moet dit jaar alleen 'uitzitten' en ben vanaf 1 april 2015 dan officieel Platinum For Life.
Ik ben Flying Blue Ivory, geen miles meer in m'n account. Paar jaar geleden aangevraagd omdat ik toen voor m'n werk regelmatig vanaf Antwerpen naar Manchester vloog, maar leverde bijna geen miles op. Tegenwoordig voor het werk via Brussels Airlines.
Ivory. Tot volgend jaar Skyteam Elite Plus bij China Airlines (Emerald) en m'n Aerolineas Platinum (ook ST E+) is net verlopen.
Ik was ooit Flying Blue Platinum, maar via soft-landing naar Gold en sinds afgelopen april naar Silver gezakt. Het programma wordt steeds onaantrekkelijker, waardoor ik nu mijn focus op Star Alliance heb gezet.
Softlanding is inderdaad wel een fijn aspect van Flying Blue. Eenmaal Plat en dan kan je nog 3 jaar van priority services genieten en 2 jaar van lounge toegang als je minimaal één vlucht vliegt.
Gold, sinds dit jaar. Behaald op privé vluchten. Voor intercontinentaal pak ik BA Club World. Goedkoper, betere service, en meer vluchtmogelijkheden.
Ik begrijp dat CW wel altijd flatbed seating biedt maar wat ik heb gehoord over service/catering zijn ze minder dan KLM. Misschien interessant als je een comparison tussen KLM en BA kan schrijven?
ah, dan maak je ook de nodige vluchten intra-europa met KLM, als je intercontinentaal niet met ze vliegt Vlieg je echt alle segmenten, of heb je een FB AMEX zodat je een (kleine) 'voorsprong' hebt doordat je een aantal qualifying segments krijgt?
Gold via segmenten, om het via Level-Miles te halen moet je een godsvermogen uitgeven. Dan maar geen lounge en SkyPriority. Overigens is in Amerika bijna iedereen SkyPriority op bepaalde routes.
In Europa op routes als AMS-CDG is het vaak ook bar en boos. Meer status pax dan non-status... Laatst op AMS-GVA ook, ongeveer een derde. Sta je alsnog te dringen en lang te wachten in de jetway...
AMS-CDG is geen verrassing als Skyteam hubs. In Amerika kun je soms een upgradelist van >100 mensen bewonderen tussen de Delta hubs.
Ik ben Silver. Dit heb ik behaald met segmenten en mijn Amex silver creditcard waarmee ik ook nog een twee segmenten krijg. Ga het niet redden om goud te halen dit jaar. Heb wel Elite+ met China Airlines via een status match wat mij in ieder geval toegang biedt tot lounges.
Hoezo heb je geen loungetoegang als je Gold-status via segmenten haalt? Zelf heb ik nog een aantal vluchten geboekt. Kom er denk ik nog 6 tekort voor gold status.
Nog 13 segmenten... Misschien een idee om een topic voor skyteam segmentruns te starten? Wie weet haal ik het dan
Ja, ik heb ooit een 'segment run' gedaan om de benodigde segmenten te halen. Op één dag: DUS-MXP-FCO-CTA-FCO-MXP-DUS met Alitalia voor €150 ongeveer. Vertrek DUS om 7.00uur en 's avonds om 22.00uur weer terug. Alitalia vliegt niet meer vanaf Dusseldorf, dus dit is niet meer mogelijk. Familie en vrienden verklaarden me voor gek... Ik heb me hier de laatste tijd niet meer mee bezig gehouden, maar Alitalia zou een interessante optie kunnen zijn. Vanwege de diverse knooppunten in Italië worden vaak routes aangeboden met meerdere segmenten.