Flying Blue kaart in Passbook / Wallet

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RickdeJong, 29 mrt 2017.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik krijg het al tijden niet meer voor elkaar om mijn FlyingBlue kaart in mijn iPhone wallet / Passbook te krijgen.

    Het gekke is dat ik het ooit wel heb gehad, maar toen ik een hogere status kreeg wilde ik de kaart verwijderen en vervangen; vanaf dat moment is het nooit meer gelukt.

    Op de website van Flying Blue zegt men dat het mogelijk moet zijn, maar als ik die stappen volg, werkt het niet.

    Lopen hier meer mensen tegen aan? Tips?

    p.s. Ik weet niet zeker of het topic hier thuis hoort, maar hij kan altijd verplaatst =)
     
  2. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Dit kan met de Air France app.
     
  3. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb het zelf niet kunnen testen; mn account blokkeerde via de AF app, maar ik begreep van mn collega @ErikBenjamin dat het met de AF app niet kan...
     
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    En daar kom ik weer op terug :) Het zat namelijk niet onder "My Flying Blue card" maar onder "My account" -> "Add to wallet".
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de franstalige versie van de AF app en daar kun je de kaart vinden onder "Ma carte Flying Blue". Merkwaardig dat daar geen mogelijkheid is om de kaart aan de wallet toe te voegen.
    Om dat te doen moet naar "Flying Blue", in het volgende scherm klikken op Flying Blue dan naar beneden scrollen naar "Ma carte Flying Blue" en dan klikken op "Ajouter a Apple Wallet".
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2017
  6. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Is dat bewust in het Frans of? Hij kan namelijk ook in het Engels gezet worden.
     
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Gelukkig wel. Mooi land, klote taal :D
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik kom nog uit de tijd dat Frans een verplicht vak was op het lyceum. Vind het wel leuk om de app op Frans te laten staan.
     
    bernard vindt dit leuk.
  9. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    De AF-app is inderdaad de (enige?) makkelijkste manier om het in je Wallet te houden. Ik zou verder je wel aanraden de fysieke kaart bij je te houden; mensen op outstations zijn soms ietwat koppig...
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zover ik weet is dit de enige manier. De fysieke kaart heb ik ook altijd bij mij.
     
  11. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Hij staat er inmiddels in via de AF app inderdaad.. Toch vreemd dat dit alleen zo kan :)

    In welke zin koppig? Ben benieuwd :D
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Koppig in de zin van dat men absoluut een fysieke kaart wil zien, dat heb ik ook wel meegemaakt.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Zullen Delta Gold members leuk vinden. Die krijgen niet eens een fysieke kaart meer.
     
  14. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Precies, ik heb in Argentinië (met Aerolineas) gehad dat ze geen voorrang bij boarding + check-in desks gaven zonder de fysieke kaart. Ik had gelukkig de kaart wel bij me, want het was totale chaos bij de non-SkyPriority desks op EZE.
     
  15. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Precies, maar nou doet Delta nooit moeilijk over de kaart fysiek kunnen tonen.
    Zolang het nummer op je boarding pass staat is het voldoende, en alleen bij de security op JFK even je wallet pas laten zien en klaar. Wel jammer van Delta (staat hier overigens los van) is hun toegangsbeleid tot de lounges wanneer je onder de 18 bent, in tegenstelling tot KLM waar dit geen probleem is.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Gistermiddag op OTP wilde de niet al te vriendelijke dame van de TAROM lounge de kaart zien (I need to see card). Niet dat de lounge daar geweldig is, maar je zit toch even lekker relaxed.
     
  17. Koekjesmonster

    Koekjesmonster Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Is dit probleem intussen al opgelost? Ik kan het nog steeds niet (ook niet via de AF app) :-(
     
  18. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij zijn een aantal digitale kaarten ten onrechte in de verlopen kaarten terecht gekomen. De moeite waard om hier eens te kijken, want zodra een kaart hier staat en je hem opnieuw toevoegt blijft hij bij de verlopen kaarten staan :confused:

    Wallet > Bekijk XX verlopen kaarten
    Mocht je FB kaart hierbij staan, open hem dan en kies rechtsonder voor "Toon".
     
  19. Koekjesmonster

    Koekjesmonster Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Thx Flying Robman! Stond idd verstopt tussen de 200+ verlopen kaarten, boarding passes, etc!!

    (Verbaast me overigens wel dat Apple Wallet niet eens beschikt over een snelle zoekfunctie binnen Wallet: je zoekt je werkelijk een ongeluk als je een specifieke kaart of ticket uit het verleden wilt vinden)
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina