Flying Blue carry-over

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door foxtwo, 8 sep 2017.

  1. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Wie kan mij helpen het herkwalificeren te begrijpen?

    Dit jaar voor het eerst Platinum behaald (geldig tot 03/2019) dus nog nieuw wat betreft herkwalificeren... momenteel eindig ik het jaar met mijn geboekte vluchten op 113.347 miles en wellicht dat er nog 2 reizen tussenkomen... dan zal die teller dus wel hoger staan. In ieder geval staat er 1 januari dus 43.347 op de carry-over meter en er is al een WBC PTY-AMS geboekt op 2 januari dus dan staat de teller op 50.203.

    Mijn vraag is hoe het zit met herkwalificeren. Waarschijnlijk kan ik die 20.000 miles voor Platinum herkwalificatie al begin van het jaar behalen. Ergens had ik gelezen dat als ik voor 31 maart herkwalificeer ik dan niet status t/m 03/2020 krijg maar t/m 03/2019 (wat ik dus al heb!). Klopt dit wel?

    Dan zou een strategie dus moeten zijn om bij een ander programma een reis te gaan crediteren? Wellicht weer een keer *A of OW vliegen? Of (aangezien ik veel op USA vlieg) bij Delta crediteren?

    Hoor graag jullie reacties :)
     
  2. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Als je een nieuw statusniveau behaalt voor 31 maart, dan geldt die nieuwe status inderdaad alleen tot 03/next year. Echter, voor het behouden van je status worden alle levelmiles tussen 01-01 en 31-12 aangehouden. Op 31-12 wordt de balans opgemaakt.

    In jouw geval zou je dus gewoon tot 03/20 je status veiligstellen.
     
    foxtwo vindt dit leuk.
  3. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt. Daar hoopte ik al op. Niet dat het veel uit zal maken want in alle waarschijnlijkheid zal het balans volgend jaar ook weer flink oplopen. Op naar de 10 jaar :)
     

Deel Deze Pagina