Flight Track Apps Ervaringen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 1 jul 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik gebruik nu al een tijdje verschillende apps om vluchten te tracken. Hieronder een aantal van mijn ervaringen en korte toelichting op de verschillende apps.

    Worldmate
    Doet wat het moet doen. Duidelijke notificaties, herkent goed automatisch vlucht, hotel en autoboekingen die zijn verstuurd naar de app. Nadeel is dat het een niet erg geraffineerde user interface heeft.

    Tripcase
    Zelfde als Worldmate, soms wat moeite met autoreserveringen (van bijv. sunnycars). Is nog wat beter en sneller met het doorgeven van vertragingen dan Worldmate en ik dacht volledig gratis. De App wist mij voor inchecken op aruba al te vertellen dat de vlucht vertraagd zou zijn 2 uur voor dit op de schermen van het vliegveld verscheen. De app is ook van SABRE, waar veel airlines zelf mee werken en kan daarom zeer snel updaten. Ook een super UX. Nadeel is dat het volgens mij niet offline werkt...

    App in the Air
    Vrij nieuwe app (voor mij). Helaas nog niet goed kunnen testen. Opvallend was dat deze app een check-in notificatie pushte in tegenstelling tot de eerdere twee

    Checkmytrip
    Gister gedownload en helaas nog niet getest, maar is gemaakt door Amadeus. AMADEUS is vergelijkbaar met de tool van sabre en wordt oa gebruikt door KLM. Ik verwacht ook veel in combinatie met KLM vluchten. Net als tripcase hoef je niet te betalen voor notificaties.

    Flying App
    Deze app gebruikte ik eerst vooral voor het bijhouden van trips tot ik Tripcase ontdekte (volgens mij poste @WorldTraveller13 ergens wat info over Tripcase). Helaas heb ik nu weer een bug dat ik geen vluchten kan toevoegen. Deze app is vooral leuk voor informatie die ze uit je statistieken halen (hoever om de aarde, hoeveel co2 uitstoot etc) In tegenstelling tot bijv Worldmate en Tripcase kan je hier geen auto en hotel reserveringen aan toevoegen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2016
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Leuk lijstje, ik gebruik zelf de My Flights app ook graag. Deze is alleen voor Amadeus boekingen en eventueel te koppelen aan Tripit, niet dat ik dat gebruik maar vooruit. Je krijgt hier ook push notificaties en mails bij wijzigingen al is het zo dat wanneer je Under Airport Control komt niet alle wijzigingen meer door komen.
     
  3. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Gebruik geen app maar de site flightdiary, puur om bij te houden hoeveel ik vlieg en met welke maatschappijen en vliegtuigen(registraties) dit omdat ik modellen spaar waar ik in gevlogen heb. Maar als eis stel ik dat de registratie overeen komt, anders wordt het een hele dure hobby.
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja dit zou bijv een vervanger kunnen zijn voor flying app. maar de rest is bedoelt voor toekomstige vluchten :)
     
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    als je het over trip advisor ipv travel advisor had, zou ik je geloven :D
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Check my trip werkt voor geen meter. Krijg met geen mogelijkheid boekingen erin geplaatst :'-D
     
  7. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Vorige week attendeerde een collega van mij op Appintheair. Heb het nu bij vier vluchten uitgeprobeerd en het werkt, samen met tripit, eigenlijk erg goed.
    - countdown voor check-in handig omdat niet overal de cut-off time hetzelfde is
    - alle vluchtinfo's, stoel, reference etc. op een overzichtelijke plek
    Volgens mijn vrouw zijn de flight notifications te goed omdat er letterlijk bij elke wijziging van aankomsttijd een SMS naar haar verstuurd werd.

    @high_class en anderen, hebben jullie sinds juli meer ervaring opgedaan met deze app of toch gebleven bij de bestaande tools?
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    @HaikoW ik gebruikt eigenlijk alleen nog maar Tripcase. werkt net ff lekkerder en ziet er beter uit imo dan anderen. Verder te weinig vertragingen etc gehad om te zien of een andere app beter werkt (vaak voer ik het ook nog in worldmate in als backup)
     
  9. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Leuk nieuws voor de mensen die hun vluchten loggen met flightdiary.

    Ik merkte van de week al op dat de lay-out verandert was. Maar ik krijg zojuist een mailtje dat ze samen zijn gegaan met Flightradar24 en tegelijkertijd 650 nieuwe airlines en 3300 airports hebben toegevoegd aan het systeem.
     
    Lionell en Robert.J vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina