First class

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jpfr, 18 sep 2016.

  1. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Beste frequent fliers,

    Ik heb afgelopen jaar 150k award miles en de silver status bij Flying Blue weten te behalen. Nu wil ik graag een keer first class vliegen. Maar je raadt het al; bij voorkeur zo ver mogelijk voor een minimaal aantal award miles. Op het forum hier lees ik dat sommigen het lukt voor 20K miles (enkeltje, long houl). Hebben jullie tips? Bestemming maakt niet uit. Graag beknopte uitleg hoe jullie de beste deals vinden.

    Thx!
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor 20/K een longhaul vlucht in First Class vliegen is (voor zover ik weet) niet mogelijk, maar misschien bedoel je dit ook niet.

    Bij Flying Blue moet je elite member zijn om een First Class award ticket te kunnen boeken, tenminste als je dit bij Air France wilt doen. In jouw geval geen probleem dus. Wat prijzen (enkele reis):

    - Europa - Verenigde staten: 200/K miles;
    - Europa - Dubai: 160/K miles;

    Je bent dus nogal wat extra miles kwijt t.o.v. business class (EU - VS 62,5/K, Midden Oosten 50/K). Extra nadeel is daarbij dat First Class vrijwel nooit als Promo Award te boeken is. Dit zijn vaak de gunstige deals waarbij lange afstanden gevlogen kunnen worden. Recent kon je bijvoorbeeld voor 40/K een retour in business class naar Dubai boeken.

    Ik denk persoonlijk dat 160/K voor een enkele reis naar Dubai nogal veel is. Bovendien waarschuwde @WorldTraveller13 mij er op dat last minute equipment swap vaak voorkomt bij Air France. Zou best wel een smetje zijn op een F redemption....

    Eerlijk gezegd weet ik niet of je bijvoorbeeld ook een F vlucht met Garuda kunt boeken bij Flying Blue. Ik verwacht in dat geval echter dat dit nog wat duurder is.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Nogal een verschil met wat ik het blog van Lionell las. Hij vloog:

    Qatar Airways First & Business class voor 70.000 AA miles + 111 euro
    Etihad First class & British Airways Business class voor 40.000 AA miles + 85 euro

    Nu zijn dat wel andere flyer programma's, maar het verschil met 160K met Flying Blue (enkeltje) is wel erg groot!

     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Klopt inderdaad. Bij AA kun je wat gemakkelijker een First class ticket boeken. Bovendien kun je daar leuke creatieve routes mee vliegen.

    Misschien beter om je FB miles te gebruiken voor business vluchten en een ander programma voor een F ticket, maar dat laat ik aan jezelf over.
     
    Lionell en FlyRicky vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina