Financiële afwikkeling van uitwijken na in-flight medisch ongeval

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TravelTheWorld195, 28 sep 2016.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zo nu en dan passeren enkele nieuwsartikelen de revue, over het uitwijken van een vliegtuig nadat er een medisch ongeval had plaatsgevonden aan boord, terwijl het vliegtuig airborne was.

    Hier (klik) een voorbeeld, welke dateert van begin dit jaar.

    Nu was ik benieuwd hoe de financiële afwikkeling in z'n werk gaat. De luchtvaartmaatschappij, in dit geval KLM, heeft immers extra kosten gemaakt door het landen op een extra vliegveld en het eventueel dumpen van brandstof. Zijn de luchtvaartmaatschappijen hier tegen verzekerd, draait de desbetreffende passagier hier (gedeeltelijk) voor op (dan wel via de eigen verzekering) of is dit in dit geval het risico voor KLM?
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De kostenpost voor AF-KLM is ongeveer 100 miljoen op jaarbasis heb ik uitgerekend met een voorstel om deze kosten te reduceren. Echter hebben ze nu "andere prioriteiten" waardoor ik denk dat het om een verzekeringskwestie gaat. #educatedguess
     
    Denzi en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Iets zegt me dat jouw voorstel voor een deel bestaat uit voordelig reizen voor artsen :)
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wat een goed idee, ik vraag me af of zoiets er door komt :p
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Al je je aanmeldt voor Lufthansa's Doctor on Board programma krijg je €50 korting op je volgende boeking en 5k Miles&More punten.
     

Deel Deze Pagina