FB Silver - incheken van Ivory familieleden?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Holandesa, 2 jan 2018.

  1. Holandesa

    Holandesa Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,

    Ik heb in het forum gezocht, maar niet gevonden.
    Sindskort ben ik Silver FB member en heb zojuist onze tickets geboekt bij KLM voor onze april/mei vakantie.
    Ik heb gelijk FB aangevraagd voor hun, want later in het jaar gaan wij ook naar Canada op vakantie. Wat ik mij afvroeg is, kan mijn gezinsleden ook priority incheken samen met mij als wij samen vliegen?
     
  2. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Hoi Holandesa,

    In principe kunnen alleen elite of elite plus leden hier gebruik van maken (voor zover ik weet).
    Natuurlijk kun je het altijd vragen, dat heb ik ook meerdere malen gedaan als er iemand mee ging zonder elite of elite plus status.
    Het ligt er natuurlijk wel aan of je met z'n 2 bent, of met het hele gezin, en welk grondpersoneel er staat. Het is in ieder geval nooit standaard, dus vraag het even bij de balie van de gate.

    Op deze website staan alle verschillen van de verschillende deelnemersniveaus. Ik hoop dat je daar een beetje mee uit de voeten komt.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Dat is geen probleem.
     
  4. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ja je kan ze priority inchecken, neem hun paspoorten mee. Heb ik keer op keer met mijn vrouw en moeder gedaan. Ik liet mijn (toen nog silver) kaart zien en vroeg gelijk of mevrouw zo aardig wilde zijn om de overige leden in te checken, dit was geen probleem. Enige is dat ze niet gebruik kunnen maken van de rij. Dus als ik jou was gewoon alle baggage meenemen. :D

    Overigens heb ik mijn silver kaartje aan mijn vrouw gegeven en heb nu de gold en zij mag met mijn silver ook vervroegd inchecken (kennelijk letten ze alleen op de kaartjes en niet de namen of de tickets). Of ik heb gewoon geluk gehad, kan ook.
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    1.109
    Trofeepunten:
    428
    Over het algemeen, geen probleem bij check in en boarden om met de hele familie aan te sluiten bij degene die de hoogste status heeft.

    Helaas met de nieuwe poortjes op zowel AMS, als CPH en PRG, lukt het niet meer om de familie door de priority security mee te nemen op mijn gouden kaart. Dat lukte vroeger bijna altijd als er een persoon stond. Soms is automatisering geen verbetering...
     
    Tim82 en MdT vinden dit leuk.
  6. Holandesa

    Holandesa Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ok, bedankt voor jullie antwoorden! Dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten. :)
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik gebruik altijd i.c.m. privium kaartje :)
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    1.109
    Trofeepunten:
    428
    Voor die 1-2 keer per jaar dat we op AMS instappen (niet transfer) is Privium wat overbodig. Als ze nou een zelfde service zouden invoeren op CPH daarentegen...
     

Deel Deze Pagina